Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

JB skrev:Den er købt som beset så desværre for ham

SandyFrink skrev:JB skrev:Den er købt som beset så desværre for ham
Ævl og bævl.

JB skrev:SandyFrink skrev:JB skrev:Den er købt som beset så desværre for ham
Ævl og bævl.
Nå hvad så?
Hvis jeg køber en bil af en anden privat person og den går i stykker efter 2 dage, så er det jo også bare synd for mig.
Det var da noget andet hvis vi havde underskrevet en aftale om at bilen ikke måtte gå i stykker efter 2 ugers salgsdato, så kunne jeg da forstå at sælgeren skal betale reperationer på den! Men kom da med noget brugbart istedet for "Ævl og bævl."

SandyFrink skrev:Sludder og vrøvl.

The Little Kid skrev:JB, jeg vil råde dig til ikke at ta' den diskussion med Sandy. Det er ikke for sjov de kalder ham juridisk ekspert og hjælper antilicensgruppen med at bolle dr i samtlige huller.

JB skrev:The Little Kid skrev:JB, jeg vil råde dig til ikke at ta' den diskussion med Sandy. Det er ikke for sjov de kalder ham juridisk ekspert og hjælper antilicensgruppen med at bolle dr i samtlige huller.
Hvis han er så klog så må han jo forklare reglerne siden jeg er forkert på den ;)

”Købt som beset” dur ikke
Generelle forbehold, som fx ”købt som beset” eller ”uden ansvar”, er ikke gyldige. Selvom sælgeren har skrevet på regningen, at varen fx er købt som beset, kan du alligevel klage, hvis der viser sig en mangel ved varen.
Det er især, når du køber brugte varer, du kan komme ud for, at sælgeren måske prøver at stille dig dårligere, end der står i loven, men købeloven gælder også for brugte varer.

JB skrev:”Købt som beset” dur ikke
Generelle forbehold, som fx ”købt som beset” eller ”uden ansvar”, er ikke gyldige. Selvom sælgeren har skrevet på regningen, at varen fx er købt som beset, kan du alligevel klage, hvis der viser sig en mangel ved varen.
Det er især, når du køber brugte varer, du kan komme ud for, at sælgeren måske prøver at stille dig dårligere, end der står i loven, men købeloven gælder også for brugte varer.
Må vidst tage den i mig igen efter jeg har læst noget mere, beklager
http://fs.dk/Artikler/Dine-rettigheder/ ... 1A55EC0D6A

JB skrev:”Købt som beset” dur ikke

wireframed skrev:JB skrev:”Købt som beset” dur ikke
Det link refererer ikke til private handler.
Jeg kan ikke se andet end at i en privat handel har du kun pligt til at levere produktet som det er beskrevet. Hvis der opstår en fejl kan du umuligt hæfte for den, medmindre det kan bevises at den har været der hele tiden og du ikke har oplyst om den.
Ellers ville private handler være en kæmpe liabilitet for sælger, eftersom køber bare kan producere fejl hvis han ikke længere er interesseret. Især med noget så komplekst som en bil eller computer.
Sådan er det jo også med 3/4 af den "garanti" du får fra en forhandler - efter 6 måneder er det reklamationsret, og så er det op til DIG at bevise at varen har en fejl som ikke er resultat af fejlanvendelse eller andet. Det er ikke lige så nemt med et produkt man har anvendt i 6 måneder...
K.

The Little Kid skrev:JB, jeg vil råde dig til ikke at ta' den diskussion med Sandy. Det er ikke for sjov de kalder ham juridisk ekspert og hjælper antilicensgruppen med at bolle dr i samtlige huller.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster