Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Problem med det øverste bryst og skrå bænk

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Det øverste af mit bryst er klart mindre udviklet end det nederste. Mit problem er, at mit center ikke har en normal Incline BB Press. Håndvægte går jo selvfølgelig kun op til 36 kg '-.-, så når jeg skal til at træne fx HST og skal finde mit 5 rep maximum med DB incline er det umuligt, for kan jo nemt tage 5 reps med 36 kg. Centeret har dog en smith machine, som jeg kan bruge til skrå bænk, men jeg har ikke just hørt specielt gode ord om den, men ville høre, om det ville være fornuftigt nok at bruge smith machine til skrå bænk så? Mine skuldre - og til dels også triceps - er generelt klart bedre udviklet end mit bryst, så jeg ville ikke blive forfærdelig ked af det, hvis smith machine ikke træner de stabiliserende muskler særlig effektivt.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det der virker for mig er et godt opspænd, altså brystet skudt frem og skuldrene trukket tilbage. Dernæst ingen lock-out, nul bounce og gode negativer. Yderligere kan man ændre på vinklen fra gang til gang, for en smule variation.

Jeg vil altid foretrække almindelig fri vægt frem for smith. Dog kan den stadig virke rigtig godt for dig, så det er bare at eksperimentere og finde ud af om den virker.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Med fare for at påpege det åbenlyse, men du vejer 84 kg og bænker 6x80 kg i snit.
Dét hænger bare sjældent sammen med et massivt øvre bryst, også set i lyset af
din træningserfaring. Mere bænk i al alm, mere kød på kroppen og tålmodighed er det du leder efter.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

En gut fra mit center (træner i sats) bruger 36 kg håndvægte, men får så sin spotter til at sætte en 10kg vægt mellem hans ringefinger og langefinger :D. Det lyder lidt mærkeligt, men han har sgu ret godt styr på det.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Hippo skrev:Med fare for at påpege det åbenlyse, men du vejer 84 kg og bænker 6x80 kg i snit.
Dét hænger bare sjældent sammen med et massivt øvre bryst, også set i lyset af
din træningserfaring. Mere bænk i al alm, mere kød på kroppen og tålmodighed er det du leder efter.

Nu er 6x 80 ikke just min PR, bare mit løft på den dag som 3. øvelse. Men ja, kan godt se din pointe i, at jeg måske skal have noget mere tålmodighed. Jeg skal også fokusere endnu mere på min form, har en tendens til at lade mine skuldre tage over. Mit bryst halter dog som sagt, specielt det øverste, så ville høre, om Smith Machine var noget værd, men jeg går vel ud fra det er trial and error.
Brugeravatar

Som bb Er inde på, vil en bedre teknik nok kunne give dig en større aktivering af bryster, og dermed mindre skulder - I bænkpressen. Det er jo klart at foretrække. Google evt og se "dave tates 6 week bench cure"

Som udgangspunkt kan du sagtens bruge smith stativet i din træning, om det til bænk skulder eller andet. Der sker ikke noget ved at bruge det i en øvelse igennem et program. problemet ligger i at der er folk der nærmest bygger et program op omkring det stativ, og Altid bruger det.
Det kan være et ganske godt suplitiment(staveplade?), hvis man forstår at bruge det rigtigt i ens træning.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tak for hjælpen :)
Brugeravatar