Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

AlexXist skrev:Er der noget, som man kan gøre, for at vokse lidt? Jeg har tænkt på væksthormoner, men har fundet ud af, at man højst må være 160 cm for at kunne spise væksthormoner, hvilket er rigtig irriterende da jeg er 7 cm over den grænse.
Håber at I kan svare på dette!!

Muskelpianisten skrev:Jeg tror bare at du må acceptere din højde, og lære at leve med det hvis du er utilfreds med den. Du skal fjerne tanken om at tage væksthormoner med det samme. Det er slet ikke det værd, og du kan sagtens leve uden at være højere. Hvorfor er det så slemt for dig at være din højde?
Jeg er selv 1.70 og ville da gerne være højere, men så slemt syntes jeg da ikke det er

Mogensen skrev:http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-holder-vi-op-med-vokse
Ifølge denne artikel, så stopper væksten midt i 20'erne. Men jeg tror heller ikke at du skal regne med at blive ret meget højere. Jeg stoppede selv med at vokse da jeg var omkring 19.

hjælpervenner skrev:AlexXist skrev:Er der noget, som man kan gøre, for at vokse lidt? Jeg har tænkt på væksthormoner, men har fundet ud af, at man højst må være 160 cm for at kunne spise væksthormoner, hvilket er rigtig irriterende da jeg er 7 cm over den grænse.
Væksthormon er noget man får som barn, ikke som teenager
Der er nogle få måder at blive højere på, men du skal gøre det inden dine knogleplader lukker (ca. 20 års alderen). Evt. snak med din læge om du kan få udskrevet en aromatase hæmmer, som kan gøre at du vokser i længere tid.
Tror ikke du skal bekymre dig om det særlig meget, men hvis du gerne vil optimere dit vækstpotentiale er styrketræning, masser af søvn, og sund kost den bedste vej frem.

hjælpervenner skrev:AlexXist skrev:Er der noget, som man kan gøre, for at vokse lidt? Jeg har tænkt på væksthormoner, men har fundet ud af, at man højst må være 160 cm for at kunne spise væksthormoner, hvilket er rigtig irriterende da jeg er 7 cm over den grænse.
Der er nogle få måder at blive højere på, men du skal gøre det inden dine knogleplader lukker (ca. 20 års alderen). Evt. snak med din læge om du kan få udskrevet en aromatase hæmmer, som kan gøre at du vokser i længere tid.
Tror ikke du skal bekymre dig om det særlig meget, men hvis du gerne vil optimere dit vækstpotentiale er styrketræning, masser af søvn, og sund kost den bedste vej frem.

Mogensen skrev:hjælpervenner skrev:AlexXist skrev:Er der noget, som man kan gøre, for at vokse lidt? Jeg har tænkt på væksthormoner, men har fundet ud af, at man højst må være 160 cm for at kunne spise væksthormoner, hvilket er rigtig irriterende da jeg er 7 cm over den grænse.
Lige en artikel for at underbygge hjælpervenners påstand mht AI'er
http://www.shortstature-forum.com/clinical-reviews/aromatase-inhibitors-in-growth-disorders/

hjælpervenner skrev:Mogensen skrev:hjælpervenner skrev:AlexXist skrev:Er der noget, som man kan gøre, for at vokse lidt? Jeg har tænkt på væksthormoner, men har fundet ud af, at man højst må være 160 cm for at kunne spise væksthormoner, hvilket er rigtig irriterende da jeg er 7 cm over den grænse.
http://www.shortstature-forum.com/clinical-reviews/aromatase-inhibitors-in-growth-disorders/
Spændende læsning. Var ikke klar over at det kunne gøre så stor forskel.

AlexXist skrev:hjælpervenner skrev:AlexXist skrev:Er der noget, som man kan gøre, for at vokse lidt? Jeg har tænkt på væksthormoner, men har fundet ud af, at man højst må være 160 cm for at kunne spise væksthormoner, hvilket er rigtig irriterende da jeg er 7 cm over den grænse.
Okay, men skal jeg ikke have et specielt grundlag for at kunne få udskrevet aromatase hæmmer?? Og er der nogle konsekvenser ved det - ved du det??

AlexXist skrev:hjælpervenner skrev:AlexXist skrev:Er der noget, som man kan gøre, for at vokse lidt? Jeg har tænkt på væksthormoner, men har fundet ud af, at man højst må være 160 cm for at kunne spise væksthormoner, hvilket er rigtig irriterende da jeg er 7 cm over den grænse.
Okay, men skal jeg ikke have et specielt grundlag for at kunne få udskrevet aromatase hæmmer?? Og er der nogle konsekvenser ved det - ved du det??

AlexXist skrev:Okay, men skal jeg ikke have et specielt grundlag for at kunne få udskrevet aromatase hæmmer?? Og er der nogle konsekvenser ved det - ved du det??

Storfod skrev:Bare vær glad for at du har en højde hvor du kan passe alt tøj og sko, uden at det skal bestilles specielt hjem,
eller du skal lede land og rige rundt for at finde det![]()
Jeg måler selv 198 cm og bruger str. 49 i sko.. Det er ikke altid en dans på roser

Storfod skrev:Bare vær glad for at du har en højde hvor du kan passe alt tøj og sko, uden at det skal bestilles specielt hjem,
eller du skal lede land og rige rundt for at finde det![]()
Jeg måler selv 198 cm og bruger str. 49 i sko.. Det er ikke altid en dans på roser

Pind skrev:AlexXist skrev:Okay, men skal jeg ikke have et specielt grundlag for at kunne få udskrevet aromatase hæmmer?? Og er der nogle konsekvenser ved det - ved du det??
Du får ikke din læge til at udskrive en aromatase inhibitor til dig. Så glem det.

Zlef skrev:Først lidt tørt fakta:
Højden er 60-80% genetisk bestemt ifølge visse studier (http://www.scientificamerican.com/artic ... an-height/).
Hvilket giver 20-40% variabel i forhold til andre påvirkninger, som der bliver nævnt: mad, søvn, sygdom, fysisk aktivitet, mv..
Den gennemsnitlige højde i Japan steg kraftigt efter oksekød blev introduceret af Vesten. Så måske kan du vride det sidste vækst ud ved at spise en masse kvalitetsprotein og sund kost.
Og husk til sidst på, at du er meget mere end din højde. Lad ikke din højde bestemme din personlighed, dine evner, dine begrænsninger og slet ikke din glæde. Jeg tvivler på at dine venner og familie ser anderledes på dig om du er 1.67, 1.70 eller 1.80. De er nok mere interesseret i om du er glad, dygtig og sjov at hænge ud med.

AlexXist skrev:Hvorfor tror du ikke, jeg gør det? :/

Pind skrev:AlexXist skrev:Hvorfor tror du ikke, jeg gør det? :/
Det er ikke noget jeg tror, det er noget jeg ved. Man giver ikke medicin, der er beregnet til at bekæmpe receptor-positiv brystkræft, til teenagedrenge, bare fordi de er en smule trætte af deres højde.

Mogensen skrev:hjælpervenner skrev:Mogensen skrev:hjælpervenner skrev:AlexXist skrev:Er der noget, som man kan gøre, for at vokse lidt? Jeg har tænkt på væksthormoner, men har fundet ud af, at man højst må være 160 cm for at kunne spise væksthormoner, hvilket er rigtig irriterende da jeg er 7 cm over den grænse.
Spændende læsning. Var ikke klar over at det kunne gøre så stor forskel.
Nej 5 cm er da alligevel en god slat efter 18 måneder

AlexXist skrev:Pind skrev:AlexXist skrev:Hvorfor tror du ikke, jeg gør det? :/
Det er ikke noget jeg tror, det er noget jeg ved. Man giver ikke medicin, der er beregnet til at bekæmpe receptor-positiv brystkræft, til teenagedrenge, bare fordi de er en smule trætte af deres højde.
Hmm okay.. Altså nu har "hjælpervenner" jo lige lagt et link op: http://www.shortstature-forum.com/clini ... disorders/
som viser, at det også er blevet brugt til at øge folks højde - så helt udelukket er det jo ikke?

PumpToAchieve skrev:Bare lige så du ved det, har vi en i mit center der er en af de mest swole motherfuckers på din højde, man lægger slet ikke mærke til at han er lille, for man skal først lige klare chokket med han er næsten er bredere end han er høj.

Storfod skrev:PumpToAchieve skrev:Bare lige så du ved det, har vi en i mit center der er en af de mest swole motherfuckers på din højde, man lægger slet ikke mærke til at han er lille, for man skal først lige klare chokket med han er næsten er bredere end han er høj.
Det er også lettere at blive swole jo lavere man er, for så er musklerne kortere og har dermed lettere ved at se større ud

](./images/smilies/wallbash.gif)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster