Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Progenex - prøvet det?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Ja som titlen antyder vil jeg høre om der er nogle af Jer der har prøvet Progenex? Skulle være et kosttilskud specielt fremstillet til crossfit, men egentlig bruges af mange atleter ifølge deres hjemmeside. Jeg er naturligvis klar over at deres beskrivelser på engelsk kan lyde overdrevne - men er der hold i deres måde at fremstille produkterne på kontra normal whey?

OBS. jeg har besluttet mig for at give det et skud og bestilt pro-pakken på http://www.progenex.dk som er den danske udgave af Progenex - jeg fandt det først via http://www.progenexusa.com, hvor der står en anelse mere om produkterne.

Jeg smider lige en update når jeg får produkterne ind af døren, hvis der er andre der kunne tænke sig en anmeldelse, skal siges at jeg kun dyrker normal styrketræning 4-6 gange om ugen, så det er ikke i forbindelse med Crossfit.

Rigtig god weekend til alle derude :-)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er proteinpulver med 61% protein? Og 100% markedsførings-bullshit.

549,- for 900g. Du, min ven, er blevet skampulet i din dertil-indrettede.

Eller også er det reklame?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Garik skrev:Det er proteinpulver med 61% protein? Og 100% markedsførings-bullshit.

549,- for 900g. Du, min ven, er blevet skampulet i din dertil-indrettede.

Eller også er det reklame?

Nej er du sindsyg! Mine guns voksede 50 cm over natten efter at have prøvet progenex.

Styrkeliste
- Bænkpres: 205.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 280.00

Logbog: Ingen logbog

Nu har jeg prøvet Bodylab, og en masse af deres konkurrenters proteinpulver. Og tænkte at det var tid til at prøve noget nyt - om jeg så har givet for meget eller for lidt, tjah. Det finder jeg ud af når jeg får det ind af døren og har brugt bøtterne :)

Nu spurgte jeg blot for at høre om der var substans i deres markedsføring - jeg er dog altid af den holdning at jeg tester produkterne før jeg danner mig en mening, uanset om de så skriver at jeg bliver Arnold eller at jeg bliver TinTin.

Reklame? Arh så havde jeg ikke brugt 990 kr på kosttilskud til en måned ;) Og er nu desuden selv ret stor bruger af Bodylab's proteinpulver, men der sker jo ikke noget ved at prøve noget nyt til tider.

Styrkeliste

Hvordan vil du så vurdere, hvorvidt dette pulver skulle være bedre? Altså rent objektivt set?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

I min verden er prisen fuldstændig hul i hovedet. :shock:
Kan ikke se noget i deklarationerne, der retfærdiggør den ret markante merpris (set i forhold til lignende produkter).
Men du må da ha´ held og lykke med det.
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Garik skrev:Hvordan vil du så vurdere, hvorvidt dette pulver skulle være bedre? Altså rent objektivt set?

"Bedre" synes jeg er svært, da det jo primært er i min kost og i min træning jeg henter resultaterne, og forventer heller ingen "WOW" effekt. Jeg løb tør for protein i torsdag, og så var det tid til at bestille noget nyt, så sad jeg og kiggede på forskellige sider, og faldt så over Progenex, og så var der ikke så lang vej til bestilling da jeg havde besluttet mig for at prøve noget nyt. Pointen er at jeg har været lidt øm over et længere stykke tid efter træning. Før i tiden har jeg suppleret protein med carbs + kreatin, men er nu under cut og får ikke lige så meget mad (primært kalorier) og det gør at jeg føler mig noget mere smadret efter træning + mere træt generelt, så derfor får Progenex et skud.

Maldon skrev:I min verden er prisen fuldstændig hul i hovedet. :shock:
Kan ikke se noget i deklarationerne, der retfærdiggør den ret markante merpris (set i forhold til lignende produkter).
Men du må da ha´ held og lykke med det.

Jeg er nok blevet overtalt af de gode salgstaler, kan jeg næsten fornemme herinde. Men nogen gange må man jo være rebelsk, og det er ikke økonomien jeg tænker over, så længe jeg får den bedste kvalitet.

Styrkeliste

VildeN^ skrev:Nu har jeg prøvet Bodylab, og en masse af deres konkurrenters proteinpulver. Og tænkte at det var tid til at prøve noget nyt - om jeg så har givet for meget eller for lidt, tjah. Det finder jeg ud af når jeg får det ind af døren og har brugt bøtterne :)

Nu spurgte jeg blot for at høre om der var substans i deres markedsføring - jeg er dog altid af den holdning at jeg tester produkterne før jeg danner mig en mening, uanset om de så skriver at jeg bliver Arnold eller at jeg bliver TinTin.

Reklame? Arh så havde jeg ikke brugt 990 kr på kosttilskud til en måned ;) Og er nu desuden selv ret stor bruger af Bodylab's proteinpulver, men der sker jo ikke noget ved at prøve noget nyt til tider.

nogen gange må man os godt tænke sig om :wink: de priser der er jo helt til grin lig som produktet er :?
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

Jeg er nok blevet overtalt af de gode salgstaler, kan jeg næsten fornemme herinde. Men nogen gange må man jo være rebelsk, og det er ikke økonomien jeg tænker over, så længe jeg får den bedste kvalitet.VildeN^

Hvis du lige havde nøjedes med denne her til at begynde med, inden du købte produktet:
Ja som titlen antyder vil jeg høre om der er nogle af Jer der har prøvet Progenex? Skulle være et kosttilskud specielt fremstillet til crossfit, men egentlig bruges af mange atleter ifølge deres hjemmeside. Jeg er naturligvis klar over at deres beskrivelser på engelsk kan lyde overdrevne - men er der hold i deres måde at fremstille produkterne på kontra normal whey?

Og så lige ventet et øjeblik, så havde du nået at se denne her:
Det er proteinpulver med 61% protein? Og 100% markedsførings-bullshit.

Hvilket havde skånet dig for denne her: :wink:
Du, min ven, er blevet skampulet i din dertil-indrettede.
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Et kosttilskud, specielt fremstillet til... CrossFit ?!?

first I was like:

Billede

.. then I:

Billede

But then, i was like:

Billede

Capitalism: the genius of understanding and exploiting stupidity.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Hehe altid dejligt at give nogle en griner på, nu gik det hele på at jeg blot ville høre om nogle havde prøvet produktet, i stedet for at hygge sig med at jeg har hørt det - lad os antage at 90% af dem der køber kosttilskud i dag bliver snydt anyway og i det hele taget er det vel kun producenterne der ikke "bliver snydt", da det er dem der griner ned til banken.

Så drop nu den der smart-ass attitude og kom med en vurdering af et produktets indhold kontra pris - ja jeg har brugt 990 kroner på et produkt - det overlever jeg nok lige med eller uden alle de der kommentarer, men det er vel naturligt for BB.dk, hvis jeg havde skrevet at jeg havde købt bodylab's proteinpulver havde alle jo skrevet "Det er også et godt køb, det er pengene værd" fordi forummet her er jo vildt objektivt :? Sponsoreret eller ej :-)

GOD SØNDAG TIL FOLKET :-)

Styrkeliste

VildeN^ skrev:Hehe altid dejligt at give nogle en griner på, nu gik det hele på at jeg blot ville høre om nogle havde prøvet produktet, i stedet for at hygge sig med at jeg har hørt det - lad os antage at 90% af dem der køber kosttilskud i dag bliver snydt anyway og i det hele taget er det vel kun producenterne der ikke "bliver snydt", da det er dem der griner ned til banken.

Så drop nu den der smart-ass attitude og kom med en vurdering af et produktets indhold kontra pris - ja jeg har brugt 990 kroner på et produkt - det overlever jeg nok lige med eller uden alle de der kommentarer, men det er vel naturligt for BB.dk, hvis jeg havde skrevet at jeg havde købt bodylab's proteinpulver havde alle jo skrevet "Det er også et godt køb, det er pengene værd" fordi forummet her er jo vildt objektivt :? Sponsoreret eller ej :-)

Ingen grund til at blive pige sur.
Tror mere du skal regne med at holdningen herinde er mest kvalitet for pengene, og det er ikke nødvendigvis bodylabs produkter - siden sponsoreret eller ej.

Hvis jeg skrev at jeg havde givet 77 kroner for en liter oktan 92 benzin, special lavet til min puch maxi, ville du nok også grine lidt af mig. :hihi:
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

VildeN^ skrev:Hehe altid dejligt at give nogle en griner på, nu gik det hele på at jeg blot ville høre om nogle havde prøvet produktet, i stedet for at hygge sig med at jeg har hørt det - lad os antage at 90% af dem der køber kosttilskud i dag bliver snydt anyway og i det hele taget er det vel kun producenterne der ikke "bliver snydt", da det er dem der griner ned til banken.

Personligt bruger jeg både Viking, Nutramino og Bodylab, så kan ikke se, hvorfor jeg skulle være subjektiv?
Forholder mig ret objektivt til det faktum, at deres proteinpulver indeholder 61% protein, men derudover ikke indeholder andet, der kan opveje den fire-femdobbelte pris i forhold til tilsvarende produkter.

God søndag.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Vi har sikkert alle dummet os med nogle indkøb (guderne skal vide, at det har jeg også), og det er nok blevet OP's tur. Jeg havde heller ikke taget det så tungt, men tag at købe en fornuftig variant til en fornuftig pris hos fx bodylab eller en anden gedigen shop næste gang :wink:
Brugeravatar

Synes det skinner meget tydeligt i gennem at det er reklame, men ellers må du da give noget feedback på det. :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 200.00

En vurdering?

Jamen du er blevet snydt i en grad så det er svært at sætte ord på det,
anderledes kan det ikke siges. Det er ren reklame henvendt til CF'ere
med for mange penge, og du får lov at betale 4-5 gange mere end produktet
er værd, og spørgsmålet er om det overhovedet er noget værd når det kommer
til stykket.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Progenex er - var - som sådan ikke marketed mod Crossfittere. Det havde intet med Crossfit at gøre. Det var oprindeligt Scott Connellys produkt (ham der lavede MetRx), som i et eller andet omfang senere blev hijacked. Det startede faktisk i et forholdsvist non-kommercielt stadie Hvor Connelly havde nogle teorier og tanker. Hvad der var i Connellys oprindelige produkt er længe siden forduftet, og nu er det bare et absurd dyrt proteinpulver på markedet ligesom så mange andre.

Progenex har intet med det oprindelige Progenex at gøre, og det er åbenlyst for enhver, eller burde være det, hvorfor man i Danmark vælger at markedsføre til crossfitsegmentet. Kultismen og flokmentaliteten inden for Crossfit er så styrende at udøverne går med til det ene og det andet og tredje og betaler alt for meget og får alt for lidt. Bare se på Crossfitstrukturen i Danmark. Der sidder et par personer på toppen af kransekagen og skummer fløden - her snakker vi adskillige millioner kroner om året - mens menige medlemmer betaler over 500 om måneden for adgang til beskedne træningsfaciliteter. Det ville være tragisk at nogen ikke har stablet et mere populært non-profit foreningsbaseret alternativ på benene hvis ikke det var så komisk. Sådan er det Crossfit Kool-Aid.

Ja, du har spildt dine penge.
Hvis du dyrker Crossfit spilder du tilmed din tid.
Hvis du både dyrker Crossfit og er inde i det brede Crossfitetablissement spilder du både penge og tid.

MVH
SandyFrink
Value bb.dk member
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online