Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 832
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 830

Følg bodybuilding.dk på

Program med fokus på bryst.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har den sidste uge kørt et program, hvilket jeg overhovedet ikke kunne lide, pga. af alt for mange øvelser og kun bryst træning én gang om ugen.
Så derfor spørger jeg nu:

Hvad ville være bedst at træne?
4 gange om ugen med hviledag om onsdagen?
5 gange om ugen?
3 gange om ugen med cardio de 2 hvile dage.

Mit mål lige nu er at blive lidt mere markeret lige nu, selvom jeg gerne vil blive større, vil jeg helst bare smide lidt fedt her op til sommer.

Hvis nogen har et forslag til et træningsprogram, hvor der er fokuseret på bryst, men dog ikke sådan et "bliv stærkere i bænkpress på 7 uger"-agtigt program.

Mere bare et almindelig fullbody med flere brystøvelser :) (og uden dødløft, da min ryg siger nej tak - virkelig! har droppet den øvelse indtil min ryg er fin igen)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du gerne vil smide lidt fedt inden sommmer skal den stå på cardio jo.. 2 gange om ugen er måske en smule i underkanten, men kommer også an på dit indtag af mad.. En kostplan ville hjælpe på at svarer dig:)
Brugeravatar

AmK skrev:Hvis du gerne vil smide lidt fedt inden sommmer skal den stå på cardio jo.. 2 gange om ugen er måske en smule i underkanten, men kommer også an på dit indtag af mad.. En kostplan ville hjælpe på at svarer dig:)

Ville det være overkill at cardio 5 gange om ugen?
Løbe 1½ km inden morgenmad hver dag (hvilket er obligatorisk på efterskolen, man kan dog vælge at gå)
Men hvis jeg begynder at løbe dem hver dag, og så også 3-4 km eller hvad jeg nu kan på "hviledagene"

Ang. et brystprogram sagde du det selv. Et fullbody med flere brystøvelser. F.eks. 5x5 i bænkpres og 3x10 i low-incline DB Press. Eventuelt udskifte dit overhead press med lateral raises fordi din forskulder får bank af de to bryst-øvelser også.

Kostplan: Ingen kostplan

NoGood skrev:Ang. et brystprogram sagde du det selv. Et fullbody med flere brystøvelser. F.eks. 5x5 i bænkpres og 3x10 i low-incline DB Press. Eventuelt udskifte dit overhead press med lateral raises fordi din forskulder får bank af de to bryst-øvelser også.

Kan man godt tage bryst mandag, onsdag og fredag? og ikke kun mandag og fredag feks?

Rofleren skrev:
NoGood skrev:Ang. et brystprogram sagde du det selv. Et fullbody med flere brystøvelser. F.eks. 5x5 i bænkpres og 3x10 i low-incline DB Press. Eventuelt udskifte dit overhead press med lateral raises fordi din forskulder får bank af de to bryst-øvelser også.

Kan man godt tage bryst mandag, onsdag og fredag? og ikke kun mandag og fredag feks?

Ja, burde ikke volde nogle problemer.

Kostplan: Ingen kostplan

jaaa så længe der går 48 timer imellem burde musklerne være restitueret... Men husk på at du i bryst træningen ikke rammer failure... så kan der godt gå lidt længere tid - det kan godt være nemt at ramme failure når man træner pecs!

Geografisk sted: København

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 150.00

PK89 skrev:jaaa så længe der går 48 timer imellem burde musklerne være restitueret... Men husk på at du i bryst træningen ikke rammer failure... så kan der godt gå lidt længere tid - det kan godt være nemt at ramme failure når man træner pecs!

48 timer er måske lige i overkanten... mellem 24-48 er helt okay :)

Og personligt syntes jeg aldrig man skal træne til failure pga. den større chance for skader der ligger i failure trænning.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

der er vi jo enige...
Jeg siger bare at det kan være nemt at ramme failure ved brystøvelser... det er derfor man selv skal være klar over det så man ikke kommer derud

Geografisk sted: København

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 150.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online