Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

rask skrev:Hvad mener du med at 5x5 er for tungt?
Vil det sige du aldrig går under 8 reps?
Du kan sagtens supersætte nogen øvelser, hvis du vil det, men det ændrer ikke på, at det stadig er en god idé at have progression.

Jo, jeg har trænet 5*5 før, men jeg synes, at det bliver så tungt, at musklen nemt kan komme til at blive så stor, at den ikke er tydelig længere. Jeg er jo i gang med at cutte, så det ville ikke være den mest optimale måde at gøre det på.

rask skrev:Jo, jeg har trænet 5*5 før, men jeg synes, at det bliver så tungt, at musklen nemt kan komme til at blive så stor, at den ikke er tydelig længere. Jeg er jo i gang med at cutte, så det ville ikke være den mest optimale måde at gøre det på.
Dude, du har et forskruet syn på tingene. Vægttræning fungerer ikke på den måde. Det er en skrøne det med at flere reps gør en muskel mere markeret.
Om din muskel er stor, markeret eller tydelig for at bruge dit ordvalg kommer kun an på din kost. Hvis du cutter bliver du mere markeret uanset hvor mange reps du tager.

Creepaalborg skrev:
Jeg går ikke ind for den skrøne med flere gentagelser mere markering, men faktum er, at jeg kan se på mine muskler, at de bliver større og mindre markeret ´de gange jeg træner 5*5, så.

Creepaalborg skrev:rask skrev:Jo, jeg har trænet 5*5 før, men jeg synes, at det bliver så tungt, at musklen nemt kan komme til at blive så stor, at den ikke er tydelig længere. Jeg er jo i gang med at cutte, så det ville ikke være den mest optimale måde at gøre det på.
Dude, du har et forskruet syn på tingene. Vægttræning fungerer ikke på den måde. Det er en skrøne det med at flere reps gør en muskel mere markeret.
Om din muskel er stor, markeret eller tydelig for at bruge dit ordvalg kommer kun an på din kost. Hvis du cutter bliver du mere markeret uanset hvor mange reps du tager.
Jeg går ikke ind for den skrøne med flere gentagelser mere markering, men faktum er, at jeg kan se på mine muskler, at de bliver større og mindre markeret ´de gange jeg træner 5*5, så.
Der er vel heller ingen grund til at fuse folk. Du kan vel hjælpe mig, hvis du har noget fornuftigt at komme med? .. Jeg lytter gerne efter, derfor jeg har lavet indlæget-

NoGood skrev:Jeg synes din oprindelige plan med 5x5 er bedst, du kan eventuelt lave det til 4x6 hvis du vil skære lidt sæt af og holde stortset den samme volume.
Som de andre siger er det en fysiologisk umulighed at 5x5 skulle gøre dit bryst mindre markeret, med mindre det er lige efter træning hvor det alligevel ikke betyder en skid.

mathias1989 skrev:Hvis det er udseendet af din muskel lige efter træning du tænker er det måske pumpet der gør forskellen. Der kan godt være en del forskel på din udseende efter træningen alt efter hvor mange reps du kører.
F.eks syntes jeg at 15 reps giver et bedre pump ("udseende") end 5 reps.
Er det noget i den retning du tænker på?

Creepaalborg skrev:mathias1989 skrev:Hvis det er udseendet af din muskel lige efter træning du tænker er det måske pumpet der gør forskellen. Der kan godt være en del forskel på din udseende efter træningen alt efter hvor mange reps du kører.
Det er ikke kun lige efter træning. Jeg føler bare og ser, at jeg ikke synes f.eks. at min triceps er ligeså markeret under 5*5, som med 2*15 og 3*8.
Logisk set vil musklerne under en 5*5 periode jo også blive større, da der bliver brugt flere kg end i 2*15 og 3*8 perioden, hvilket resultere i, at det kommer til at se klodset ud?

Creepaalborg skrev:mathias1989 skrev:Hvis det er udseendet af din muskel lige efter træning du tænker er det måske pumpet der gør forskellen. Der kan godt være en del forskel på din udseende efter træningen alt efter hvor mange reps du kører.
Det er ikke kun lige efter træning. Jeg føler bare og ser, at jeg ikke synes f.eks. at min triceps er ligeså markeret under 5*5, som med 2*15 og 3*8.
Logisk set vil musklerne under en 5*5 periode jo også blive større, da der bliver brugt flere kg end i 2*15 og 3*8 perioden, hvilket resultere i, at det kommer til at se klodset ud?

rask skrev:Fyren fra dit center snakker lort. Han ved tydeligvis ikke hvad han snakker om. Overkill kommer an på så meget andet end sæt-reprangen, fx:
- intensitet
- andre øvelser (både til samme muskelgruppe, men også samlet)
- udmattelsesgrad
Du kan SAGTENS træne 5x5, 5x10, 10x5 eller endda 10x10 uden det er overkill. Det er selvfølgelig klart, at det holder ikke i længden, hvis du træner til failure i hvert sæt ugen ud.

Jamen skulle der være noget i vejen med 3*6? .. 3*6 kører jo tungere end 3*8 og hvis mit mål er at få lidt masse på, så er det vel fint?

salt skrev:Jamen skulle der være noget i vejen med 3*6? .. 3*6 kører jo tungere end 3*8 og hvis mit mål er at få lidt masse på, så er det vel fint?
Du virker tydeligvis så blæst og uden realitetssans at det ikke ville gøre nogen skade om du kørte 17x17 eller 60x60. Stop med at være en idiot og tro at du er så forskellig i forhold til andre. Der er selvfølgelig ikke forskel på det pump du kan opnå med 5x5 eller med 3x12.
Drengene herinde prøver ihærdigt at forklare dig hvordan tingene hænger sammen og det afviser du blankt.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Jamen skulle der være noget i vejen med 3*6? .. 3*6 kører jo tungere end 3*8 og hvis mit mål er at få lidt masse på, så er det vel fint?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Christian A skrev:Okay ... hvor svært kan det være ?? Det er jo ikke fordi hvis du tager 3x8 så dør du. Find dog på noget du godt kan lide ... Jeg havde ikke den fjerneste ide om at denne her side fandtes da jeg startede med at træne. Jeg kunne da godt selv finde ud af det. Jeeze ... jeg synes virkelig der er mange spørgsmål for tiden der er underlige: "Hvis jeg nu tager 5x5 bliver jeg så fed i stedet for makeret". LOL ... Tag dog og træn i stedet for at bruge flere uger på at finde ud af hvad der er "bedst". Det er jo ikke fordi f.eks. 3x8 er dårligt ... eller noget andet ... Så kom igang med at træne i stedet for at blive ved og ved og ved og ved med at spørge om det samme ... find ud af hvad du kan lide og gør det.

Christian A skrev:Okay ... hvor svært kan det være ?? Det er jo ikke fordi hvis du tager 3x8 så dør du. Find dog på noget du godt kan lide ... Jeg havde ikke den fjerneste ide om at denne her side fandtes da jeg startede med at træne. Jeg kunne da godt selv finde ud af det. Jeeze ... jeg synes virkelig der er mange spørgsmål for tiden der er underlige: "Hvis jeg nu tager 5x5 bliver jeg så fed i stedet for makeret". LOL ... Tag dog og træn i stedet for at bruge flere uger på at finde ud af hvad der er "bedst". Det er jo ikke fordi f.eks. 3x8 er dårligt ... eller noget andet ... Så kom igang med at træne i stedet for at blive ved og ved og ved og ved med at spørge om det samme ... find ud af hvad du kan lide og gør det.

Creepaalborg skrev:Christian A skrev:Okay ... hvor svært kan det være ?? Det er jo ikke fordi hvis du tager 3x8 så dør du. Find dog på noget du godt kan lide ... Jeg havde ikke den fjerneste ide om at denne her side fandtes da jeg startede med at træne. Jeg kunne da godt selv finde ud af det. Jeeze ... jeg synes virkelig der er mange spørgsmål for tiden der er underlige: "Hvis jeg nu tager 5x5 bliver jeg så fed i stedet for makeret". LOL ... Tag dog og træn i stedet for at bruge flere uger på at finde ud af hvad der er "bedst". Det er jo ikke fordi f.eks. 3x8 er dårligt ... eller noget andet ... Så kom igang med at træne i stedet for at blive ved og ved og ved og ved med at spørge om det samme ... find ud af hvad du kan lide og gør det.
Og til sidst vil jeg lige sige til dig Christian A, at det ikke er ligemeget, hvad man køre af rep/sæt. Jeg har aldrig sagt 3*8 var dårligt.
Til din orientering, så er det ikke ligemeget, hvad du kører, bare du kan lide det.
Træningen er mere indviklet end du lige regner med.
forskellige rep/sæt er = forskellige resultater. 2*15 giver noget, 3*8 giver noget andet og 5*5 giver noget tredje, for hvis alt var det samme og man kunne tage det hele over én kam, så kunne vi alle ligeså godt køre et program og et bestemt antal rep/sæt resten af livet og så sparede vi også tid på diverse bodybuildings sites, hvad angår programmer m.m.. Så nej, det er ikke ligemeget. Det kan være, at det er for dig, men det er det ikke for mig.
Du kan ikke køre med en konstant vægt i alle øvelser resten af livet 2*15, 3*8 eller 5*5.. Det kan du godt, men du får ikke nær så gode resultater, som hvis du skifter til tider.. Progression er vejen frem, variation er vejen frem! ..
You have to chock the muscle if you want to grow..
thats a fact.

Creepaalborg skrev:rask skrev:Jo, jeg har trænet 5*5 før, men jeg synes, at det bliver så tungt, at musklen nemt kan komme til at blive så stor, at den ikke er tydelig længere. Jeg er jo i gang med at cutte, så det ville ikke være den mest optimale måde at gøre det på.
Der er vel heller ingen grund til at fuse folk. Du kan vel hjælpe mig, hvis du har noget fornuftigt at komme med? .. Jeg lytter gerne efter, derfor jeg har lavet indlæget-

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster