Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 835
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Programtyper - Jeg søger lidt ekstra ekspertise.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey alle sammen derude.
Først og fremmest vil jeg sige god jul og endnu en gang tak for et fantastisk site. Er så vild med jeres artikler. Nu er jeg nok ikke lige så erfaren som jer så derfor stiller jeg måske nogle lidt anderledes spørgsmål.

Jeg har stilt nogle forskellige programtyper op som jeg gerne vil have i kommenterer lidt på hvis i gider og hvilke i ville foretrække.

Programtype 1:
Mandag: Fullbody
Tirsdag: Konditionstræning / Cardio
Onsdag: Fullbody
Torsdag: Konditionstræning / Cardio
Fredag: Fullbody
Lørdag: Fri
Søndag: Fri

Programtype 2:
Mandag: Bryst, Triceps.
Tirsdag: Konditionstræning + Mave
Onsdag: Ryg, Biceps
Torsdag: Konditionstræning + Mave
Fredag: Skulder + Ben
Lørdag: Konditionstræning + Mave

Programtype 3:
Mandag: Pres-Muskler
Tirsdag: Træk-Muskler
Onsdag: Cardio
Torsdag: Pres-Muskler
Fredag: Træk-Muskler
Lørdag: Cardio

Programtype 4:
Mandag: Bryst, Triceps, Lår
Tirsdag: Ryg, Biceps, læg
Onsdag: Konditionstræning + Mave
Torsdag: Bryst, Triceps, Lår
Fredag: Ryg, Biceps, læg
Lørdag: Konditionstræning + Mave

De var lige de 4 forskellige programmer jeg har gået og spekuleret i, så ville høre hvad i evt. har at sige til dem.

Jeg har endnu ikke overvejet gentagelser og sæt eftersom jeg vil tilpasse det efter mine øvelsesvalg som også kommer når jeg får valgt program regner med at lave en log så i kan se hvordan det går. Stoppede med fullbody (HST-Cyklus) sidste uge som har givet rigtig godt, blev desværre ramt af influenza lige til sidst så det havde nok sin virkning på resultatet. Jeg laver ikke andet end træning derfor jeg gerne vil få det mest mulige ud af den, uden at overtræne, hvilket jeg også vil spørge om jeg gør iflg. disse programmer. Og ja jeg har læst på jeres artikler, fandt dog alligevel dette spørgsmål relevant i min søgning på et godt program og at kunne skelne mellem godt og dårligt og for meget og for lidt. Håber i vil hjælpe lidt.

Min kost er tilrettelagt efter excel arket fra Krop%KoSt eller sådan noget og har givet mig et godt indblik i madens indhold. Jeg spiser følgende:

Morgenmad:
Havrgryn
Skummet mælk
2 Stykker frugt
1 Glas Juice

Mellemmåltid:
1 Stk frugt
½ Liter vand

Middagsmad:
1 Sandwich (agurk, grovciabatta, kylling/kalkun, tomat og salat + revet caswhenødder)
½ liter vand

Mellemmåltid:
1 Glas Juice
2 Stykker rugbrød med kalkunbryst

Eftertræning:
MAXIM protein 80
Bodylab weightgainer chokolade

Aftensmad:
Ris, Pasta, Kartofler, Kalkun, Kylling, Grønsager

Natmad:
1 Banan
20 Rosiner
En lille håndfuld nødder

Håber i kan hjælpe lidt med mit programvalg. Skal siges det ikke er muligt at køre squat så er altså ikke en diskopumper når i ser mit program, træner skam ben, kører den bare ikke i stativ så lidt svært.
Noget jeg også vil vide er om jeg taber mig for meget når jeg dyrker konditionstræning mens jeg styrketræner, mit mål er jo masse og den vil jeg helst ikke ødelægge. Skal også siges jeg måler mig selv hver gang efter træning og disse mål vil også indgå i min logbog, når det bliver skrevet over fra hånden. Ellers tager jeg primært udgangspunkt i basisøvelser.

:twisted: Mvh VildeN. :twisted:

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Program type 1 og 3 er gode nok... Vel at mærke med rigtigt øvelses valg kombineret med rette sæt og reps..

2'eren er = for lidt stimmulering af muskulaturen

Program Type 4.. Hvor er din skulder?
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Kostplan: Vis kostplan

Program type 1 eller sådan her:

Mandag: Bryst, Skulder, og Triceps + Læg
Tirsdag: Lår, Ryg og Biceps + Mave
Onsdag: Konditionstræning
Torsdag: Bryst, Skulder, og Triceps + Læg
Fredag: Lår, Ryg og Biceps + Mave
Lørdag: Konditionstræning

Din natmad eller måltidet før du går i seng. Synes du ikke at du skal have nogen flere proteiner ind der?
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Program fire mangler også skulder kan jeg godt se, en fejl fra min side. Jeg tror også det bliver noget af det blitz skriver. Har lige kørt fullbody og for lidt variation synes jeg det ser fornuftigt ud.

Til blitz: Du har helt ret, kan det hjælpe at køre en bodylab shake ned med protein lige før sengetid eller skal det være proteiner gennem mad? :) Overvejer også at starte på lidt sundt olie, jeg har fået noget udos choice sådan 250 ml, prøvede at drysse det ned i noget salat, men synes godt nok det var svært at få ned, har i nogle foreslag til hvordan jeg får det ned på anden vis ? Hvis jeg tager det her program du foreslog blitz, hvad ville du så sige skulle være max sets før jeg kører overkill på mig selv og derved mindsker fremgangen ?.

Mvh

Styrkeliste

hvad er målet med din træning?? er det at gaine så mange muskler som muligt, at cutte eller er det i forbindelse med en anden sport?
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Vilden^ skrev:Noget jeg også vil vide er om jeg taber mig for meget når jeg dyrker konditionstræning mens jeg styrketræner, mit mål er jo masse og den vil jeg helst ikke ødelægge.

- Det lyder som om du er lidt splittet, hva der angår dit valg af træning. Ganske simpelt; Du kan enten cutte ELLER bulke. Ikke begge samtidig (i teorien er det muligt, og Smeden herindefra har forsøgt sig på det. Men det er en hel videnskab i sig selv. Kræver enormt indblik i faget).. Så du skal gøre op med dig selv, om du vil øge din muskelmasse, eller trimme fedtet ? :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Det er at tage muskelmasse på. Syntes jeg havde fået det med under mit indlæg men kan være jeg svipsede. Jeg vil gerne vokse i muskelmasse, troede blot det ville være fornuftigt at køre noget cardio samme tid, men det er det måske ikke?.

Styrkeliste

VildeN^ skrev:Det er at tage muskelmasse på. Syntes jeg havde fået det med under mit indlæg men kan være jeg svipsede. Jeg vil gerne vokse i muskelmasse, troede blot det ville være fornuftigt at køre noget cardio samme tid, men det er det måske ikke?.

Jo det er en rigtig god idé, så længe du bare holder dig i kalorieoverskud.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

VildeN^ skrev:Det er at tage muskelmasse på. Syntes jeg havde fået det med under mit indlæg men kan være jeg svipsede. Jeg vil gerne vokse i muskelmasse, troede blot det ville være fornuftigt at køre noget cardio samme tid, men det er det måske ikke?.

det er da.. det kan godt betale sig at have en god kondition, selv om man "bodyduilder" .. en bedre kondition forkorter din restitutionstid, hvilket gør det muligt at træne hårdere og oftere (groft sagt)

Hvis man er glad for at spise meget kan det også øge dit ligevægtsindtag, så du kan tillade dig at spise mere - hvilket gør det muligt at få flere proteiner ind ..

Hvis du vil køre noget ala programtype 2, så kan du måske kigge på George Turners 10x10 program .. - dog skal maven nok ligge på de dage hvor du styrketræner, sådan at din core ikke er træt og ved at restituere på de dage hvor du skal træne, da det kan hæmme din squat, DL og andre øvelser .. :)
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Dvs.

Hvis jeg kører program to og så ligger noget cardio ind 2 gange om ugen vil det fremme muskelvæksten eller vil det hæmme? Nu har jeg jo fået lært lidt hen til at jeg vil bulke nu i en god periode og så derefter cutte. Når man bulker hvilket ville så være passende at køre i forhold til reps og sæt. Jeg ved godt man ikke præcist kan sige noget enkelt passer til alle det jeg vil finde ud af er om det ville være passende. Jeg har først eksperimenteret med 10*3 / HST / 3*10 / 2*15 / 4*10 / 3* 15 osv. Lidt baggrund om mig ville nok være vigtigt at vide, jeg er næsten lige stoppet med fodbold på elite niveau og har nu besluttet mig for at styrketræne seriøst. I det sidste år har jeg styrketrænet minimum 3 gange i hver uge, hvilket jeg også har på skrift eftersom jeg noterer alle de dage jeg træner og jeg måler mig selv efter hver træning for at følge fremgang. Jeg synes HST gav godt, men savnede lidt varieret træning i form af programmet. Har kørt fullbody i godt hele forløbet jeg har trænet og jeg har aldrig holdt en uges pause af gangen, ved ikke om dette er negativt. Jeg føler baer jeg skal træne. Jeg er ikke så høj, men har alligevel taget 4 cm på, på hver arm. Og ca 10 cm omkring brystet, siden jeg begyndt. Ved ikke om jeg skal være tilfreds med dette, eller om det er for lidt. I det første 3/4 år voksede jeg stort set ikke i mål men i de sidste måneder har det gået fremad. Men vil gerne have lidt råd da jeg synes jeg bruger jeres vejledning her på siden hele tiden og har også jeres artikler med i min overvejelse. Især armene er mit problem at tage på.

Håber bare på lidt råd, håber i vil ulejlige jer her i juletiden med at give en forvirret gut lidt råd ! :) Skal jo gerne bruge julen til at træne.

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster