Først og fremmest vil jeg sige god jul og endnu en gang tak for et fantastisk site. Er så vild med jeres artikler. Nu er jeg nok ikke lige så erfaren som jer så derfor stiller jeg måske nogle lidt anderledes spørgsmål.
Jeg har stilt nogle forskellige programtyper op som jeg gerne vil have i kommenterer lidt på hvis i gider og hvilke i ville foretrække.
Programtype 1:
Mandag: Fullbody
Tirsdag: Konditionstræning / Cardio
Onsdag: Fullbody
Torsdag: Konditionstræning / Cardio
Fredag: Fullbody
Lørdag: Fri
Søndag: Fri
Programtype 2:
Mandag: Bryst, Triceps.
Tirsdag: Konditionstræning + Mave
Onsdag: Ryg, Biceps
Torsdag: Konditionstræning + Mave
Fredag: Skulder + Ben
Lørdag: Konditionstræning + Mave
Programtype 3:
Mandag: Pres-Muskler
Tirsdag: Træk-Muskler
Onsdag: Cardio
Torsdag: Pres-Muskler
Fredag: Træk-Muskler
Lørdag: Cardio
Programtype 4:
Mandag: Bryst, Triceps, Lår
Tirsdag: Ryg, Biceps, læg
Onsdag: Konditionstræning + Mave
Torsdag: Bryst, Triceps, Lår
Fredag: Ryg, Biceps, læg
Lørdag: Konditionstræning + Mave
De var lige de 4 forskellige programmer jeg har gået og spekuleret i, så ville høre hvad i evt. har at sige til dem.
Jeg har endnu ikke overvejet gentagelser og sæt eftersom jeg vil tilpasse det efter mine øvelsesvalg som også kommer når jeg får valgt program regner med at lave en log så i kan se hvordan det går. Stoppede med fullbody (HST-Cyklus) sidste uge som har givet rigtig godt, blev desværre ramt af influenza lige til sidst så det havde nok sin virkning på resultatet. Jeg laver ikke andet end træning derfor jeg gerne vil få det mest mulige ud af den, uden at overtræne, hvilket jeg også vil spørge om jeg gør iflg. disse programmer. Og ja jeg har læst på jeres artikler, fandt dog alligevel dette spørgsmål relevant i min søgning på et godt program og at kunne skelne mellem godt og dårligt og for meget og for lidt. Håber i vil hjælpe lidt.
Min kost er tilrettelagt efter excel arket fra Krop%KoSt eller sådan noget og har givet mig et godt indblik i madens indhold. Jeg spiser følgende:
Morgenmad:
Havrgryn
Skummet mælk
2 Stykker frugt
1 Glas Juice
Mellemmåltid:
1 Stk frugt
½ Liter vand
Middagsmad:
1 Sandwich (agurk, grovciabatta, kylling/kalkun, tomat og salat + revet caswhenødder)
½ liter vand
Mellemmåltid:
1 Glas Juice
2 Stykker rugbrød med kalkunbryst
Eftertræning:
MAXIM protein 80
Bodylab weightgainer chokolade
Aftensmad:
Ris, Pasta, Kartofler, Kalkun, Kylling, Grønsager
Natmad:
1 Banan
20 Rosiner
En lille håndfuld nødder
Håber i kan hjælpe lidt med mit programvalg. Skal siges det ikke er muligt at køre squat så er altså ikke en diskopumper når i ser mit program, træner skam ben, kører den bare ikke i stativ så lidt svært.
Noget jeg også vil vide er om jeg taber mig for meget når jeg dyrker konditionstræning mens jeg styrketræner, mit mål er jo masse og den vil jeg helst ikke ødelægge. Skal også siges jeg måler mig selv hver gang efter træning og disse mål vil også indgå i min logbog, når det bliver skrevet over fra hånden. Ellers tager jeg primært udgangspunkt i basisøvelser.