Jeg håber at få lidt hjælp derude fra nogle BBere.
Jeg er igang med cut, mit mål er 80 kg og her er mine stats fra dags dato:
180 cm
87,3 kg
24 år
Jeg har været igang i 3½ uge og har tabt mig 2½ kg. Jeg har godt fat i kostplanen og træningsprogrammet og det er ikke der mit spørgsmål ligger.
Når jeg cutter, er det så ikke naturligt, at man mister lidt muskelmasse samtidig med at man taber fedt? Hvis jo, hvordan ser en progression så ud under cut? Jeg bliver i tvivl, hvis jeg mister en smule masse (= præstation) og jeg så skal til at planlægge mine træningspas fremover. Jeg er ikke helt sikker på det. Jeg træner lige nu full body 3 gange om ugen med 4 sæt x 6-8 reps i hele træningsprogrammet. Jeg har tidligere trænet det her med at vælge en vægt jeg ikke kan træne 4x8 af, og så træne med vægten indtil jeg kan. Dernæst øge vægten igen. Jeg har nu nået et plateu og føler egentlig bare at jeg bliver minimalt svagere. I takt med at jeg bliver svagere, har jeg fået en overbelastet skulder. Jeg har set eksempler på progressioner på f.eks. 3x3 og 5x5. Jeg ønsker ikke at skifte fra 4x8 lige nu og jeg kan ikke finde et eksempel på en progression på det jeg træner.
Jeg har kigget forummet igennem og jeg kan ikke finde noget der giver svar på mit(mine) spørgsmål. Jeg har også læst diverse artikler igennem.
Jeg håber jeg kan få et venligt råd eller hint