Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1075
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1072

Følg bodybuilding.dk på

Progressionscyklus

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB'er

Jeg er ikke ret langt fra at være cuttet ned til hvor jeg gerne vil være denne sommer, og har derfor den seneste tid arbejdet på nyt program jeg kan køre når jeg ska til at æde igen :´)
Programmet er langt fra mit første og derfor var der selvfølgelig heller ingen problemer i det.
Jeg er dog helt ny ud i progressionscyklusser, da jeg indtil nu bare har øget når jeg kunne, hvilket jeg egentlig har høstet fine resultater på. Har dog flere gang kørt færdige programmer med indlagt progression og har responderet rigtig godt på dem, så synes det er ved at være tid til, at få det prøvet i et af mine egne hjemmestrikkede.

Jeg har læst "Hemmeligheden bag træningscyklusser" og kan se, at der i forslaget der køres én lang cyklus over to måneder, men jeg er også flere gange stødt på folk der kører cyklusser af 1 måned ad gangen (f.eks. foreslået i artiklen om periodisering her på siden).
Hvad er "bedst", hvis der da er nogen egentlig forskel?
Som jeg forestiller mig det, vil man med 2-måneder cyklusser kunne opnå et højere slutresultat, grundet den lange periode med tilpasning, men med ulempen, at man starter ud med meget lav vægt i forhold til ens RM, hvor du ved 1-måneds cyklusser kan starte ved højere vægt, men til gengæld også oftere skal deloade/dekonditionere?

Der tales forresten med henblik på hypertrofy som førsteprioritet :)

Fyr løs ;)
With dreams to be a King, first one should be a man

Reputation point: 5

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Arh come on guys, jeg ka da umuligt være den eneste der har gået og tænkt over det :lol:
Hvordan gør i andre?

Styrkeliste

Du burde læse JFT-protokolen

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Alex789 skrev:Du burde læse JFT-protokolen

Er gjort et par gange i tidens løb, og jeg har også selv haft det med at overtænke mine programmer før i tiden. Jeg synes dog ikke dette er overtænkning, eller på nippet til det, da jeg ku forestille mig, at der er mærkbare forskelle mellem de to måder at stille det op på.
Som sagt er det også første gang jeg prøver progressionscyklusser i et hjemmestrikket program, og der er vel ingen grund til ikke, at gøre det ordentligt første gang når nu man har mulighed for, at spørge andre med mere erfaring på området, vel? :)

Styrkeliste

Alex789 skrev:Du burde læse JFT-protokolen

Lorte svar, no offence. Men det er da super relevant for personens træning.

Jeg har selv samme spørgsmål ang. progressionscyklusser, men synes viden ang. dette på nettet er svært tilgængeligt.
Personligt har jeg kørt 6 uger, men er nu gået over til 10 uger, da jeg følte der for ofte kom deload / dekon.

Bl.a. fra Hemmeligheder bag træningscyklusser:
" For at kroppen igen skal kunne registrere vægten som havende et vækstpotentiale, så skal progressionen være af ens vis størrelse. Normalt siger man omkring 5 % i bodybuilding-mæssig henseende, og 2½ procent i styrkeløfts-mæssig henseende. Men det er selvfølgelig kun retningslinier, og afhænger selvfølgelig også af hvilken cyklustype man vælger."

Jeg ved dog ikke hvor ofte denne progression, bør forkomme. Dette lyder også lidt voldsomt, da jeg sagtens vil mene at man kan blive stor, hvis man træner med samme vægt i 2 uger, og derefter skifter til en ny vægt.

Så hvis nogen har noget viden om progressionscyklusser, kunne det være super lækkert, hvis de gad at dele det.

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00

Logbog: Ingen logbog

Lige et kort input, måske ikke helt det, der søges:

Wendler 5-3-1. En ny cyklus påbegyndes hver fjerde uge, og det er nemt at finde ud af. Det burde være relativt nemt at finde opsætningen på Google.

Reputation point: 0

Recept skrev:Lige et kort input, måske ikke helt det, der søges:

Wendler 5-3-1. En ny cyklus påbegyndes hver fjerde uge, og det er nemt at finde ud af. Det burde være relativt nemt at finde opsætningen på Google.

Den rep range kombineret med lidt googleri henleder mig til at tro, at cyklussen hovedsageligt er styrkeorienteret. Både mig og OP og vist hovedsageligt interesseret i hypertrofiorienteret cyklusser.

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00

Logbog: Ingen logbog

Recept skrev:Lige et kort input, måske ikke helt det, der søges:

Ikke helt nej ;)
Wendlers programmer er dog også ganske interessante, og overvejer faktisk at køre 5/3/1 i min næste styrkeblok om tre måneders tid, dog er der alt for lav volumen til, at jeg ville bruge det til hypertrofi. Ved dog at flere har fået ganske fine gains ved det :)
Jeg søger generelt ikke et færdigt program, er i virkeligheden gladere for mine egne, brygget på hva der fungere for mig, men bare gode råd og info om progrssion generelt :)

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online