Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 831
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 828

Følg bodybuilding.dk på

Protein/kreatin siger jeres læge ?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hvad siger jeres læge til at i indtager kreatin/protein. min læge fortæller mig at det ikke er nødvendigt og unaturligt. og at man saktens kan få en sund og veltrænet krop med varieret kost. og syntes jeg skal stoppe med kreatin/protein. `?`hvad mener i ?

Reputation point: 0

Træner her: Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har aldrig talt med min læge om det, men din læge har såmænd ret i, at det ikke er nødvendigt! Man kan sagtens få en flot og veltrænet krop uden kosttilskud, men der er såmænd ikke noget i vejen med at benytte sig af produkterne. Det skader jo ikke ligefrem kroppen at tilføre ekstra protein til kroppen, hvis man har brug for det, og ligeledes er der heller ikke noget der viser at kreatin har alvorlige bivirkninger, så sundhedsmæssigt mener jeg ikke at det betyder noget! Vi taler jo om kosttilskud; tilskud og ikke størstedelen af ens føde...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

hun mente det var rigtig usundt at indtage protein pulver. og der kunne være bivirkninger på længre sigt der ikke var opdaget

Styrkeliste

Chickenkil skrev:Hvad siger jeres læge til at i indtager kreatin/protein. min læge fortæller mig at det ikke er nødvendigt og unaturligt. og at man saktens kan få en sund og veltrænet krop med varieret kost. og syntes jeg skal stoppe med kreatin/protein. `?`hvad mener i ?

jeg er tildels enig med lægerne .. Man kan sagtens få en veltrænet krop uden at bruge tilskud i form af protein/kreatin .. Men det er ikke unaturligt at indtage disse ting .. Begge stoffer findes jo i kroppen/maden i forvejen ..

Som BB'er/SL'er kan man dog udnytte protein-produkter til at få indtaget den nødvendige mængde protein, uden at der nødvendigvis kommer carbs eller fedt oveni .. så hvis man "mangler" 20-30g protein, men der kun er plads til 80-120 kcal mere i sin daglige kost, så er dett meget svært, næsten umuligt at få dækket proteinbehovet uden at overskride det samlede anal kcal, hvis ikke det var fordi der fandtes proteintilskud, der består af op til 90-95% protein ..
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

jeg vil mene din læge er en af de personer der ikke rigtig mener at det at blive stor kan være et mål.
eller ved du hvor meget hun ved om området. fordi man er læge ved man jo heller ikke alt, man skulle nok hellere snakke med en diatisk eller noget hvis man vide noget om det.
p.s. kreatin er naturlig del af kød, så hvis man bruger ekstra protein kan kreatin jo også være en god ide for at booste resultatet.

held og lykke med dine tilskud
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Chickenkil skrev:hun mente det var rigtig usundt at indtage protein pulver. og der kunne være bivirkninger på længre sigt der ikke var opdaget

Jeg kan ikke forestille mig bivirkningen ved proteinpulver? Størstedelen af proteinpulveret på markedet er valleprotein, som er at finde i ganske almindeligt mælk, men hvis forskere begynder at fraråde mælk på et tidspunkt, så kan det være man skal tage det op til overvejning :D

Kreatin er vist det produkt, der er blevet lavet flest undersøgelser på! Undersøgelser på op til to år med indtag på op imod 20 gram kreatin per dag, som ikke har vist sig at have nogen alvorlige bivirkninger? Men ja, man kan jo aldrig vide hvorvidt det kan have konsekvenser på en periode på over 30+ år, for det er jo ikke blevet testet! Meeeen....
Brugeravatar

Styrkeliste

Har brugt det i ca 1 år altså både kreatin/protein men det lød ikke til hun var ret meget inde i faget og kunne ikke forstå hvorfor jeg ville have større muskler. og sagde der ikke var lavet tests der viste på længre sigt de ik havde bevirkninger. jeg syntes bare det lød mærkeligt den måde hun sagde det på.
Sidst rettet af Bjerg 14. dec 2007, 16:30, rettet i alt 2 gange.

Styrkeliste

Chickenkil skrev:Har brugt det i ca 1 år altså både kreatin/protein men det lød ikke til hun var ret meget inde i faget og kunne ikke forstå hvorfor jeg ville have flere muskler.

Det vil du heller ikke; du vil have større muskler :D
Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O skrev:
Chickenkil skrev:hun mente det var rigtig usundt at indtage protein pulver. og der kunne være bivirkninger på længre sigt der ikke var opdaget

Jeg kan ikke forestille mig bivirkningen ved proteinpulver? Størstedelen af proteinpulveret på markedet er valleprotein, som er at finde i ganske almindeligt mælk, men hvis forskere begynder at fraråde mælk på et tidspunkt, så kan det være man skal tage det op til overvejning :D

Sundhedsministeriet har jo været ude på et tidspunkt og sige, at man ikke skal drikke mere end ½-1l mælk om dagen vist nok .. hehe
Brugeravatar

Fitness World Nørrebro

Styrkeliste

ja større ikke flere :P =D> mig = sprogspasser giver Yallarup færeby julekalender skylden

Styrkeliste

the-QB skrev:
J-S-O skrev:

Sundhedsministeriet har jo været ude på et tidspunkt og sige, at man ikke skal drikke mere end ½-1l mælk om dagen vist nok .. hehe

Det skal nok passe, men det har sikkert ikke noget at gøre med mængden af valleprotein! Det er garanteret et eller andet mineral eller lignende; måske calcium?
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg kan ikke huske det .. jeg ville bare lige nævne det .. Men de kan meget vel være noget ala calcium, eller måske nogle andre mineraler, som der ikke er så meget brug for .. :)
Brugeravatar

Fitness World Nørrebro

Styrkeliste

Synes egentlig næsten alle kostvejlederen, læger osv. er så platte på det område..
"Det er farligt at tage proteinpulver, det er dårligt på længere sigt!!!"

Men hvad med fiskeolier, vitaminpiller, gingo biloba og jeg ved ikke hvad...?
JO!! Lad os da skovle det ind i rigelige mængder!! Æd masser af vitaminpiller og fiskeolie kapsler!!
Hvad fanden er forskellen på det og så proteinpulver?
Ikke en skid andet end at den gennemsnitlige småfede dansker ikke kender meget til proteinpulver og derfor er så skide bange for det...

Hvad med Nupo? Det er proteinpulver i fin indpakning og til fucking 500 kr pr. kg :shock: :shock:
Og nu er de kommet med Nupo-barer!?!?! Det er proteinbarer, ikke en fis anderledes end bodylabs eller DaNutritions .. Men Nupos barer må man godt spise, for det er godkendt af folket ..
bare det får et fancy navn og bliver nævnt af Lene Hanstrøm (som jo ved alt.. :roll: ) så er det hip hurra for den fede dame i netto...

Ahhh, luft :hihi:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Synes egentlig næsten alle kostvejlederen, læger osv. er så platte på det område..

JO!! Lad os da skovle det ind i rigelige mængder!! Æd masser af vitaminpiller og fiskeolie kapsler!!
Ikke en skid andet end at den gennemsnitlige småfede dansker ikke kender meget til proteinpulver og derfor er så skide bange for det...

Hvad med Nupo? Det er proteinpulver i fin indpakning og til fucking 500 kr pr. kg :shock: :shock:
Og nu er de kommet med Nupo-barer!?!?! Det er proteinbarer, ikke en fis anderledes end bodylabs eller DaNutritions .. Men Nupos barer må man godt spise, for det er godkendt af folket ..
bare det får et fancy navn og bliver nævnt af Lene Hanstrøm (som jo ved alt.. :roll: ) så er det hip hurra for den fede dame i netto...

Amen to that bro!
:pirate1:

Desuden er der lavet undersøgelser, hvor testpersoner har taget kreatin i helt op til 2 år i træk, med en dosis på 20g om dagen, uden at der er blevet registreret nogen bivirkninger.
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

jeg kan sagtens nikke genkendende til forstokkede læger, biologilærer osv. jeg er enige med dem et langt stykke af vejen, men jeg synes tit de tager afstand til de ting de ikke ved noget om. jeg væmmes over at høre mine biologilære fortælle om hvor udbredt det er at "putte steroider i proteinpulver".

han siger også at "det er hul i hovedet at bruge penge på det pulver", da det åbenbart er utroligt dyrt. for et stykke tid siden konfronterede jeg ham personligt med denne påstand ved at påvise at det respekterede bodylab whey 80 faktisk var billegere end kakao, hvis man bare blandede det op med vand.
(brugte denne artikel hvor det også er uddybet med doser osv.: artikler/kostogkosttilskud/Drikkakaomaelkogfaastoremuskler.php)
han var meget overrasket over dette, og det lød på ham som om at han ville tage ved lærer af det.

et par måneder efter kunne jeg igen hører min biologilærer sige akkurat samme sætning: "det er hul i hovedet at bruge penge på det pulver"
derudover skal der altså også tages hensyn til at whey proteinpulver er meget hurtigere optageligt end så meget andet protein.

til orientering kan jeg fortælle at jeg går i gymnasiet :lol:
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Det er simpelthen noget vås. Der er absolut ingen risiko ved at indtage proteinpulver og kreatin som et supplement til en sund diæt.

Læger er IKKE uddannet til at udtale sig om den slags, og de bør fraholde sig fra det imo.

Men en ting er dog korrekt. Man kan sagtens blive stor og veltrænet uden at indtage protein og kreatin. Det gør det bare nemmere, hvis man gør.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd:
Men en ting er dog korrekt. Man kan sagtens blive stor og veltrænet uden at indtage protein og kreatin. Det gør det bare nemmere, hvis man gør.

Jeg er fuldstændig ENIG med Thomas =D>

Ja, spis du bare alt det Protein og Kreatin :D
Læger er fuld af løgn, de er ikke uddannet til at udtale sig til disse produkter.
Når du næste gang møder din læge, så sig til hende at hun måske bør overveje og indtage disse produkter, hvis nu hun også kunne tænke sig og får lige så stor muskler som dig #-o

Så fik vi det på plads! du ved mere end din læge, når det angår kosttilskud for BB/SL :-({|=

Geografisk sted: Copenhagen

Galleri: Vis galleri (6)

Sys også det lød som en voldsomt omgang mundiara hun havde gang i, efter som så mange har brugt det i flere år uden bevirkninger

Styrkeliste

Dingo skrev:Synes egentlig næsten alle kostvejlederen, læger osv. er så platte på det område..

Haha...godt skrevet. Ja, Nupo er ikke engang ren proteinpulver. Indholdet minder mere om Weight Gainer med vitaminer.

"Hold dig fra kreatin + proteinpulver' siger den lille tykke, usunde og storrygende læge. "Bare se på mig"

#-o
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

WannaBeBig skrev:"Hold dig fra kreatin + proteinpulver' siger den lille tykke, usunde og storrygende læge. "Bare se på mig"

#-o

Ja det er lidt svært at tage seriøst..
Selvfølgelig behøver man ikke selv være åleslank selvom man f.eks. er kostrådgiver eller andet..
Jeg skal have uddannelse i kost og ernæring men kommer da helt sikkert til at leve halvt af McD og French Chicken (som jeg lidt gør nu :lol: )
Ej men forstå mig ret.. Men det er bare stadig lidt svært at tage seriøst, ligesom da min gamle sygeplejerske i folkeskolen fortalte nogle af pigerne og drengene at de vejede for meget, når hun selv vejede på den forkerte side af 110 kg...

Eller når hun fortalte mig at jeg var for tynd.. Som om hun tænkte "HAHAHA HAN SKAL FEDES OP SÅ JEG KAN ÆDE HAM!!!"
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:Jeg skal have uddannelse i kost og ernæring men kommer da helt sikkert til at leve halvt af McD og French Chicken (som jeg lidt gør nu :lol: )
E"

Dingo, er det noget vi skal væde om? :D
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV

Kenneth K skrev:
Dingo skrev:Jeg skal have uddannelse i kost og ernæring men kommer da helt sikkert til at leve halvt af McD og French Chicken (som jeg lidt gør nu :lol: )
E"

Dingo, er det noget vi skal væde om? :D

Altså du vil vædde om at jeg kommer til at æde McD hele tiden :P ?
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
WannaBeBig skrev:"Hold dig fra kreatin + proteinpulver' siger den lille tykke, usunde og storrygende læge. "Bare se på mig"

#-o

Ja det er lidt svært at tage seriøst..
Selvfølgelig behøver man ikke selv være åleslank selvom man f.eks. er kostrådgiver eller andet..
Jeg skal have uddannelse i kost og ernæring men kommer da helt sikkert til at leve halvt af McD og French Chicken (som jeg lidt gør nu :lol: )
Ej men forstå mig ret.. Men det er bare stadig lidt svært at tage seriøst, ligesom da min gamle sygeplejerske i folkeskolen fortalte nogle af pigerne og drengene at de vejede for meget, når hun selv vejede på den forkerte side af 110 kg...

Eller når hun fortalte mig at jeg var for tynd.. Som om hun tænkte "HAHAHA HAN SKAL FEDES OP SÅ JEG KAN ÆDE HAM!!!"

Nu kan man jo godt vide noget om, hvordan tingene bør se ud, og hvordan man skal man komme derhen, uden selv at følge det .. Atkins diæten er der mange der har tabt sig en del på, selv om ham der "opfandt" den selv døde megegt overvægtig .. :)

På samme måde er der da massere af vejledere inden for bodybuilding, der ikke selv er i topform/ville se godt ud på en scene, men derfor ved de jo godt, hvordan deres atleter skal spise/træne for at komme derop ..

Så tager din læge da fejl, hvis han/hun siger du bare skal spise masser af det .. Vitaminer, mineraler osv. i for høj grad kan virke negativt på kroppen ..
Brugeravatar

Fitness World Nørrebro

Styrkeliste

the-QB skrev:Nu kan man jo godt vide noget om, hvordan tingene bør se ud, og hvordan man skal man komme derhen, uden selv at følge det .. Atkins diæten er der mange der har tabt sig en del på, selv om ham der "opfandt" den selv døde megegt overvægtig .. :)

På samme måde er der da massere af vejledere inden for bodybuilding, der ikke selv er i topform/ville se godt ud på en scene, men derfor ved de jo godt, hvordan deres atleter skal spise/træne for at komme derop ..
Ja selvfølgelig, var også det jeg mente :)

Så tager din læge da fejl, hvis han/hun siger du bare skal spise masser af det .. Vitaminer, mineraler osv. i for høj grad kan virke negativt på kroppen ..

Nej nej men du ved hvad jeg mener, at der er ingen der siger noget hvis folk spiser fiskeolie, vitaminpille, folkepillen og en nupo bar til morgenmad, men hvis man tager en shake om morgenen går folk helt i baglås.. ;)
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online