Jeg har netop valgt at købe proteinpulver for første gang, eftersom jeg har lidt af acne et stykke tid, som heldigvis er væk efter en isotretinoin kur. Der følger derfor en række spørgsmål, for jeg er blevet lidt i tvivl om hvad der er ved normalt mælk, som kan forårsage en øget produktion af hudfedt? Er det lactose eller valleproteinet? Jeg har bestilt Bodylabs whey 95 for at være fri for lactosen, men nu har jeg set andre steder, at valleproteinet også bliver nævnt.
Det andet spørgsmål er, hvordan jeg slipper for, at mit proteinpulver bruser som en i fanden, når jeg blandet det op. Jeg har købt neutral, og har blandet det op med juice, og i skrivende stund light sodavand. Mere end halvdelen af shaken er fyldt med skum i øjeblikket, og det er jo langt fra optimalt. Jeg starter med at hælde lidt væske i shaken, derefter lidt proteinpulver og sådan fortsætter det. Jeg bruger selvfølgelig en ske til at røre den rundt med, for derefter at ryste, men denne gang har jeg ikke engang rystet den, og alligevel er der så skide meget skum i.
Hjælp tak.

](./images/smilies/eusa_wall.gif)