christofferj skrev:Hehe
Jeg er selv 15 år og har taget proteinpulver i 8 måneder. Det eneste jeg har oplevet ved det er rigtig gode resultater. Så nej der er bestemt ikke nogle bagdele ved det.
Men du skal dog aldrig overdrive med indtagelsen af det.
Prøv sådan at hold dig til 2-3 gr. protein pr. kilo kropsvægt.. Det vigtigste at huske er, at det er et kosttilskud og ikke "rigtig" føde. Så indtag det evt. bare lige kun før eller efter træning. Tager selv ca. 30 gr. kort tid efter hvert træningspas og ellers så æder jeg en masse kød og drikker en masse mælk :toothygrin:
Ahh champ, der rammer du sgu lidt ved siden af må jeg indrømme. Du skal have ca. 1,4-2 gram protein pr. fedtfri kropsvægt når du træner seriøst om dagen.
Men dette er altså det samlet indtag, ikke kun proteinpulver. Jeg ville anbefale dig at kigge på nogle kostplaner her på sitet hvis du er i tvivl om hvad der er godt at spise og hvad der ikke er, og så vil jeg foreslå dig at indtage proteinpulveret når du enten ikke kan nå at lave et fornuftigt måltid og/eller lige efter træning med en frugt eller 2..
Men proteinpulver er harmløst
Ps. Husk den sunde fedt (Umættede fedtsyrer) og kulhydrater (Undgå glukose i større mængder)