peterrm skrev:Jeg siger bare at størstedelen sikkert ikke er i stand til at forlade manden, men det kan de godt, hvis de virkelig vil. Derfor er det da op til den enkelte, hvornår personen ønsker at forlade sin partner.
Problemet er, at de ofte er blevet så fucked op af at blive mishandlet, at de ikke som du skriver det virkelig vil.
peterrm skrev:Jeg tror I har misforstået mig. Lad os antage hun ønsker at blive i forholdet. Det resulterer ofte i noget dårligt, men det er kan da godt lykkes, HVIS manden ønsker at hjælpe sig selv.
Det resulterer ikke ofte i noget dårligt; det resulterer nærmest uden undtagelse i, at mishandlingscyklusen og den tilknyttede elendighed fortsætter.
At manden skulle kunne gå fra at være et svin til en kærlig og omsorgsfuld kæreste er desuden yderst tvivlsomt. Dels indikerer intet han har viljen hertil, og manden har problemer, som er så dybe, at jeg anser det for usandsynligt, han nogensinde vil overvinde dem: Han lider af psykoser, er alkoholiker
, stofmisbruger og dealer. Selv hvis han ikke var voldelig bør hans kæreste ikke være sammen med ham af disse grunde og ikke blot for sin egen skyld: Hvis han skulle indgå i et behandlingsforløb mod sin afhængighed, er det kontraproduktiktivt, at han befinder sig i et forhold.
peterrm skrev:Jeg siger ikke det er let, men det kan fandme ikke passe, at den eneste vej ud er at forlade ham. Han burde dog også være ked af, at han har slået hende. Hvis ikke han er, så er det absolut ikke noget at komme efter.
Hvis situationen og al sagkundskab tilsiger, at det at vende tilbage til ham blot vil føre til yderligere elendighed, men der er en ren teoretisk chance (jeg vurderer 1: 100.000) for, at tingene pludselig vil fungere, er dette ikke et argument for at løbe tilbage i svinets arme.
Ellers så præsenter nogle argumenter for, at dette forhold kan reddes, som du tidligere påstod!Og voldelige mishandlere er næsten altid kede af, at de har slået personen, men det er irrelevant, for mønsteret gentager alligevel sig selv:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cycle_of_a ... moon_phase