Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1203
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1200

Følg bodybuilding.dk på

Respons til program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej,

Er en fyr på 24 der vil starte med lidt styrketræning. Jeg er 195 høj og ligger på ca. 80 kg.
Jeg har svært ved at tage på i vægt, hvorfor jeg er blevet anbefalet at tage hardcore weightgainer og kreatin som kosttilskud.

Jeg ønsker at tage på i muskelmasse, og blive mere muskuløs (så det også kan ses selvfølgelig). Jeg planlægger at træne ca. 3 gange om ugen (mandag+onsdag og fredag).

Jeg har kunne læse mig frem til at man skal fokusere på basisøvelser, og for så vidt muligt holde sig fra maskiner.

Jeg har kigget på lidt basisøvelser, og nedenfor lister jeg de øvelser op som jeg umiddelbart vil lave.
Jeg har planer om at køre det samme program igennem hver gang jeg træner.

Ben: Squat
Skulder: BB upright
Bryst: Bænkpres
Ryg: Bent over Row
Biceps: BB curl og DB curl incline
Triceps: Bench Dip

Ser øvelserne OK ud og kunne man evt. tilføje/erstatte nogen af øvelser med nogle mere effektive??

På forhånd tak for jeres input:)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Øvelserne ser fine ud, det det er nogle af de gode basis øvelser, men du burde nok have byttet om på antallet af øvelser på triceps og biceps, da triceps er en større muskel end biceps :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Fitness Syd

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)

PeterBrandt skrev:Øvelserne ser fine ud, det det er nogle af de gode basis øvelser, men du burde nok have byttet om på antallet af øvelser på triceps og biceps, da triceps er en større muskel end biceps :)

OK, det var da fedt at høre at det ikke ser helt tåbeligt ud - tak for dit input :)

Vil tilføje Triceps Dip til listen og så muligvis "nøjes" med DB curl til biceps.

først og fremmest vil hardcore weightgainer og kreatin, ikke adde masse til kroppen. det vil et stabilt energioverskud over en længere periode derimod, og jeg vil ikke anbefale at den ekstra energi, kommer fra hardcore weightgainer, da det er hurtigtoptagelige nærringsstoffer. prøv i stedet langsomtoptaglige fødevare, som rugbrød med kødpolæg o.lig :)

jeg synes godt at dit træningsprogram kan ændres så det kommer til at se bedre ud, prøv at søg på fullbody, så vil der komme mange gode eksempler op. jeg vil foreslå et regulært fullbody, opbygget omkring basisøvelser :)
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Kostplan: Vis kostplan

Cykelmyggen Egon skrev:først og fremmest vil hardcore weightgainer og kreatin, ikke adde masse til kroppen. det vil et stabilt energioverskud over en længere periode derimod, og jeg vil ikke anbefale at den ekstra energi, kommer fra hardcore weightgainer, da det er hurtigtoptagelige nærringsstoffer. prøv i stedet langsomtoptaglige fødevare, som rugbrød med kødpolæg o.lig :)

jeg synes godt at dit træningsprogram kan ændres så det kommer til at se bedre ud, prøv at søg på fullbody, så vil der komme mange gode eksempler op. jeg vil foreslå et regulært fullbody, opbygget omkring basisøvelser :)

Okay, ja det vil da nok smage bedre end sådan noget pulver :D Grunden til at jeg har valgt hardcore weightgainer og kreatin er at jeg har en kammerat som af statur ligner mig (høj og ranglet), og som virkelig har haft stor effekt af weight-gaineren og kreatinen (og træningen selvfølgelig) :wink:

Hvis du på stående fod skulle liste et bedre program op, der skulle fokusere på ovennævnte muskelgrupper, hvordan ville det så se ud?:)

Rookie09 skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:først og fremmest vil hardcore weightgainer og kreatin, ikke adde masse til kroppen. det vil et stabilt energioverskud over en længere periode derimod, og jeg vil ikke anbefale at den ekstra energi, kommer fra hardcore weightgainer, da det er hurtigtoptagelige nærringsstoffer. prøv i stedet langsomtoptaglige fødevare, som rugbrød med kødpolæg o.lig :)

Okay, ja det vil da nok smage bedre end sådan noget pulver :D Grunden til at jeg har valgt hardcore weightgainer og kreatin er at jeg har en kammerat som af statur ligner mig (høj og ranglet), og som virkelig har haft stor effekt af weight-gaineren og kreatinen (og træningen selvfølgelig) :wink:

Hvis du på stående fod skulle liste et bedre program op, der skulle fokusere på ovennævnte muskelgrupper, hvordan ville det så se ud?:)

hardcore weightgainer og kreatin er også gode supplementer, der med fordel kan bruges, men deres effekt er begrænset hvis ikke der er styr på kost og energibalance :)

et regulært fullbody:

squat 5*5
dødløft 5*5
bænkpres 5*5
bent over rows 3*6-8
milli 3*6-8
chins eller pulldowns 3*6-8
dips 3*6-8
crunshes 3*15
lægpres af en eller anden art 3*8-10
til sidst i programmet kan du lege med lidt isoøvelser til fx biceps, bagskulder og hvad du nu lige har lyst til, du kan evt. også træne lidt rotator cuff

jeg vil anbefale dig at træne det 3 gange i ugen til at starte med, så kan du evt. tilføje en ektra træning når du synes du kan klare det :)

det er bare en skabelon, du kan selv rode lidt rundt med det, som du har lyst, og tilpase det som du synes men jeg synes de fleste øvelser skal indgå, for at det er et fuldendt program :)

og så bliver jeg lige nødt til at gøre dig opmærksom på at der er nogle utrolig gode artikler i artikelarkivet, som du vil få utrolig maget gavn af at læse, hvis du ikke allerede har været der :)
Brugeravatar

Cykelmyggen Egon skrev:
Rookie09 skrev:

hardcore weightgainer og kreatin er også gode supplementer, der med fordel kan bruges, men deres effekt er begrænset hvis ikke der er styr på kost og energibalance :)

et regulært fullbody:

squat 5*5
dødløft 5*5
bænkpres 5*5
bent over rows 3*6-8
milli 3*6-8
chins eller pulldowns 3*6-8
dips 3*6-8
crunshes 3*15
lægpres af en eller anden art 3*8-10
til sidst i programmet kan du lege med lidt isoøvelser til fx biceps, bagskulder og hvad du nu lige har lyst til, du kan evt. også træne lidt rotator cuff

jeg vil anbefale dig at træne det 3 gange i ugen til at starte med, så kan du evt. tilføje en ektra træning når du synes du kan klare det :)

det er bare en skabelon, du kan selv rode lidt rundt med det, som du har lyst, og tilpase det som du synes men jeg synes de fleste øvelser skal indgå, for at det er et fuldendt program :)

og så bliver jeg lige nødt til at gøre dig opmærksom på at der er nogle utrolig gode artikler i artikelarkivet, som du vil få utrolig maget gavn af at læse, hvis du ikke allerede har været der :)

Okay, jeg vil ihvertfald følge udviklingen, og så se på effekten af disse kosttilskud :)

Dit program ser også ud til at indeholde en masse gode øvelser, som jeg også selv havde kigget på. Jeg valgte bevidst øvelser som jeg havde kendskab til, og hvor jeg kan beherske teknikken - på trods af min "ranglethed" :dance:
Mit eneste krav til øvelser er at de er gode og effektive, og som vil smide nogle kilo ekstra på kroppen (gerne 5+)!
Men dine input er super og jeg har noteret alle ned, og vil se nærmere på dem straks :D

Har også siddet og kigget i artikelarkivet og hentet inspiration derfra, samt andre steder på nettet. Mange artikler gav nogle gode tips, til gutter der er så uerfarne som jeg er med styrketræning :o

som du selv skriver bør du nok ikke lige hoppe ud i de store øvelser du ikke har prøvet før med ret høj belastning. tag at starte ligeså stille op, kig evt. nogle videoer på tuben, så du kan få helt styr på teknikken, man skyder sig selv i foden hvis man indøver øvelser med forkert teknik, det ved jeg selv :)

hvis du tager træning og ikke mindst kost seriøst, vil 5kg let kunne nåes, det kræver selvfølgelig lidt tid, men når først du kan se armene vokse og vægten stige kan du ikke vente med at komme ned i træningscenteret, det ved je også selv :D

held og lykke :)
Brugeravatar

Som de andre skriver så er en god kost bedre end kosttilskud, og de bør derfor sørge for at spise ordenligt hele dagen, hvis du ønsker at tage på i vægt, så havregryn til morgenmad er noget af det bedste, så kan du jo altid hælde lidt waigtgainer på, så giver det en solid start på dagen :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Fitness Syd

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (3)

PeterBrandt skrev:Som de andre skriver så er en god kost bedre end kosttilskud, og de bør derfor sørge for at spise ordenligt hele dagen, hvis du ønsker at tage på i vægt, så havregryn til morgenmad er noget af det bedste, så kan du jo altid hælde lidt waigtgainer på, så giver det en solid start på dagen :)

Tak for jeres input boys, tusind tak for det :)

Skal ind på tuben og kigge lidt øvelser igennem, og så selvfølgelig sørge for at spise ordentligt også!

Et sidste spm. :)

Mht. gaineren og kreatinen (har købt kapsler a 1000 mg./stk.): hvor meget pulver skal man tage dagligt i g.? og hvor mange kapsler?
Omkring 100 g. om dagen burde være rigeligt i starten vil jeg mene?

Har planer om at tage pulver og piller 3 gange om dagen - morgen, før træning og inden sengetid.

Rookie09 skrev:
PeterBrandt skrev:Som de andre skriver så er en god kost bedre end kosttilskud, og de bør derfor sørge for at spise ordenligt hele dagen, hvis du ønsker at tage på i vægt, så havregryn til morgenmad er noget af det bedste, så kan du jo altid hælde lidt waigtgainer på, så giver det en solid start på dagen :)

Tak for jeres input boys, tusind tak for det :)

Skal ind på tuben og kigge lidt øvelser igennem, og så selvfølgelig sørge for at spise ordentligt også!

Et sidste spm. :)

Mht. gaineren og kreatinen (har købt kapsler a 1000 mg./stk.): hvor meget pulver skal man tage dagligt i g.? og hvor mange kapsler?
Omkring 100 g. om dagen burde være rigeligt i starten vil jeg mene?

Har planer om at tage pulver og piller 3 gange om dagen - morgen, før træning og inden sengetid.

Jeg tror den anbefalede dosis på kreatin er ca. 2 gram dagligt, men jeg bruger f.eks. 5 gr. dagligt. Andre kører med loading faser, hvor man indtager mere i f.eks. en uge, og så derefter en moderat dosis i en tid, og så pause - og så forfra.

mht. weightgainer, så kan du sagtens bruge 100 gram i en potion, hvis du kan få det til at ramme en drikkebar konsistens :D Og morgen middag aften lyder fint.

Hvad angår fullbody program, så kan det struktureres på 1 mio forskellige måder, og dit ser ikke dumt ud. Det handler primært om at komme igang, og derefter prøve forskellige øvelser af, og se hvilke man bryder sig om, og hvilke der virker.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Flyttet
Thomas Bay