Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1455
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1452

Følg bodybuilding.dk på

Ris og ros af kostplan under cut

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej bb.dk

Jeg er som så mange andre i fuld gang med sommercuttet.
Jeg træner et 2 split program, mandag, tirsdag, torsdag, fredag og løbetræner onsdag, lørdag og søndag som er mine offdays fra træningen.
Mit cut er gået super indtil videre, men jeg sidder urokkeligt fast på 82-83 kg. Det skal lige siges at jeg er over 190 cm høj, og vil vurdere min fedt% til at være 12 +/- måske lidt højere.
Det der undrer mig er at jeg spiser meget lidt i forhold til når jeg ikke cutter, men jeg synes alligevel ikke der sker noget med vægten. Her er min kostplan:
kostplan

Jeg har overvejet at indsætte ekstra cardio efter mine træningspas, men jeg har også læst at det kan få dårlig indflydelse på restitutionen. Er der nogen med nogle gode råde/tips? På forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tillader mig at bumpe.

Synes også det er lidt lavt sat hvis du stadig ik taber dig, anyway jeg ville personlig prøve med low carb diet så.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Sakin skrev:Synes også det er lidt lavt sat hvis du stadig ik taber dig, anyway jeg ville personlig prøve med low carb diet så.

Det mærkelige er, at da jeg for 2 år siden bulkede, havde jeg ekstremt svært ved at tage på da jeg vejede omkring de 80 kg. Jeg skulle have omkring 3800-4000 kalorier dagligt.

Hvor mange carbs indtager man så ca i en low carb diet? Har du nogle artikler eller lign.?

Kan du seriøst ikke tabe dig med det der?
Sikker på du ikke "snyder" og har du givet det tid nok til at du rent faktsik burde kunne se det på vægten. Hvis det bare er 1-2 uger kan det ofte være andre oversager at vægten siger det samme

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Logbog: Vis logbog

Synes godt nok også det er få kalorier du får, og muligvis også lidt for få proteiner?

Personligt ligger mit daglige kalorieindtag på omkring 3000 som regel lidt over, på cut, med et stabilt vægttab på noget der ligner 0,5-1 kg om ugen. Men jeg har så også cardio 3 gange i ugen.

Prøv at lig noget cardio ind på off-days, og se om dit kaloriebehov og proteinbehov ikke skal justeres en smule.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Alex789 skrev:Kan du seriøst ikke tabe dig med det der?
Sikker på du ikke "snyder" og har du givet det tid nok til at du rent faktsik burde kunne se det på vægten. Hvis det bare er 1-2 uger kan det ofte være andre oversager at vægten siger det samme

Jeg undrer mig også over det ikke er nok, men nej jeg snyder max et enkelt måltid om ugen.
Dog spiser jeg altid det samme som mine forældre hvis det fx er et stykke kød, salat og nogle kartoffler som jeg også har skrevet ind i kostplanen. Sommetider sker det at vi får fuldkornspasta, hvor jeg kun spiser 50-75 gram fordi der er så mange carbs i.
Men nu har jeg skruet lidt op for cardioen, så håber jeg at der sker noget..

dornerd skrev:Synes godt nok også det er få kalorier du får, og muligvis også lidt for få proteiner?

Personligt ligger mit daglige kalorieindtag på omkring 3000 som regel lidt over, på cut, med et stabilt vægttab på noget der ligner 0,5-1 kg om ugen. Men jeg har så også cardio 3 gange i ugen.

Prøv at lig noget cardio ind på off-days, og se om dit kaloriebehov og proteinbehov ikke skal justeres en smule.

Men skulle protein gavne mit vægttab? Jeg kunne selvfølgelig spise noget tun i stedet for det lille stykke kyllingpålæg jeg får her klokken 15.
Jeg løbetræner på mine 3 offdays i 20-30 minutter, burde det ikke være nok? Derudover har jeg i dag og i går lavet cardio efter træning og vil også gøre det i fremtiden.

It ain't rocket science - hvis du står stille, så skær fra - evt. bare 100-200 kcal og se hvad der sker ;)

Derudover kan det være, at du i virkeligheden får mere end du tror - har erfaret at hvis jeg ikke selv er rimelig stringent med portioner + vejning, kan der hurtigt ryge et par hundrede kalorier ekstra ned, specielt under aftensmad :P
SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE
OR SUFFER THE PAIN OF REGRET
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.40
- Squat: 1.60
- Dødløft: 2.00

Galleri: Vis galleri (1)

Eiser skrev:It ain't rocket science - hvis du står stille, så skær fra - evt. bare 100-200 kcal og se hvad der sker ;)

Derudover kan det være, at du i virkeligheden får mere end du tror - har erfaret at hvis jeg ikke selv er rimelig stringent med portioner + vejning, kan der hurtigt ryge et par hundrede kalorier ekstra ned, specielt under aftensmad :P

Jaa, det er jo desværre sådan det hænger sammen. Synes bare i forvejen at omkring 2000 kcal lyder af meget lidt + cardio.

Ja, det har jeg også selv tænkt på om jeg virkelig spiser for mange carbs til aftensmad. Som regel spiser jeg bare et stykke kød, angriber salaten og spiser et par kartoffler/en lille portion pasta. :)

Bertold skrev:
Sakin skrev:Synes også det er lidt lavt sat hvis du stadig ik taber dig, anyway jeg ville personlig prøve med low carb diet så.

Det mærkelige er, at da jeg for 2 år siden bulkede, havde jeg ekstremt svært ved at tage på da jeg vejede omkring de 80 kg. Jeg skulle have omkring 3800-4000 kalorier dagligt.

Hvor mange carbs indtager man så ca i en low carb diet? Har du nogle artikler eller lign.?

Low carb så taler vi om under 100g carbs om dagen :) så væk med rugbrød, pasta, havegryn og ind med nødder, peanutbutter og mere kød;D
Sidste jeg cuttede kørte jeg noget der lå på omkring 45/20/35 (Protein/carbs/fedt) fordeling, og tabte mig omkring 7 kg på 10 uger, men som andre siger kan det være du lige skal tag et ekstra tjek på om du måske spiser mere end du regner med :)
Brugeravatar

FitnessDK Gentofte

Styrkeliste

Sakin skrev:
Bertold skrev:

Low carb så taler vi om under 100g carbs om dagen :) så væk med rugbrød, pasta, havegryn og ind med nødder, peanutbutter og mere kød;D
Sidste jeg cuttede kørte jeg noget der lå på omkring 45/20/35 (Protein/carbs/fedt) fordeling, og tabte mig omkring 7 kg på 10 uger, men som andre siger kan det være du lige skal tag et ekstra tjek på om du måske spiser mere end du regner med :)

Jeg har bare svært ved at forestille mig at jeg kan blive mæt uden brød. Hmm. Men tak for rådet! Jeg vil læse lidt om det.

Bertold skrev:
Sakin skrev:
Bertold skrev:

Jeg har bare svært ved at forestille mig at jeg kan blive mæt uden brød. Hmm. Men tak for rådet! Jeg vil læse lidt om det.

Protein holdigt mad som kylling, oksekød, kalkun, fisk osv. mætter mere end kulhydrat holdigt mad :) og nu er det jo ik ualmindeligt at man kan blive lidt sulten under et cut. Bare husk at når man skøre ned i carbs og øger protein indtaget, så får man mindre fiber, hvilket godt kan gi visse problemer når man skal på tønden :lol: her er grønsager super godt, da de er fiber holdig samtidlig med at de har få Kcal og mætter godt.
Brugeravatar

FitnessDK Gentofte

Styrkeliste

Sakin skrev:
Bertold skrev:
Sakin skrev:
Bertold skrev:

Protein holdigt mad som kylling, oksekød, kalkun, fisk osv. mætter mere end kulhydrat holdigt mad :) og nu er det jo ik ualmindeligt at man kan blive lidt sulten under et cut. Bare husk at når man skøre ned i carbs og øger protein indtaget, så får man mindre fiber, hvilket godt kan gi visse problemer når man skal på tønden :lol: her er grønsager super godt, da de er fiber holdig samtidlig med at de har få Kcal og mætter godt.

Jeg har nu besluttet mig at skære drastisk ned i carbs. Jeg har fx lige fået aftensmad som bestod af en kyllingefilet, salat (salat, tomater, bønner, løg, pepper osv.) og jeg lod kartoflerne blive i gryden.
Nu vil jeg se i morgen hvordan det er en del dag, hvor jeg endda skal lave cardio.
Hvad med mejeri produkter? Jeg plejer at drikke en del mælk, er det et no go? Derudover spiser jeg tit yogurt til mellemmåltider.

Edit: Hvad med post- og pre work out meals? Jeg plejer efter hver træning at drikke en shake og spise et æble, hvilket vel stadig er fint, men hvad med pre work out? Stadig low carb? :D

Jeg troede carbs var godt under cut? :(
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (9)

Crip'O skrev:Jeg troede carbs var godt under cut? :(

Lidt skal der nok til. :wink:

Tak for jeres indlæg. Jeg har nu prøvet at strikke en low-carb kostplan sammen.

kostplan

Det skal lige siges at kødet ved aftensmaden varierer meget. Kunne ligeså godt have været oksekød/kalkun osv. Men sådan her ser min kost stort set ud hver dag.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster