Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1500
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1498

Følg bodybuilding.dk på

Roadtrip

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hejsa,

en kammerat og jeg har besluttet os for at tage en roadtrip gennem Europa. Vi mangler dog lidt en plan for hvad der f.eks. er seværdigt, spændende og realistisk hvorfor jeg søger lidt hjælp :)

Vi tager fra München sidst i Juli og bruger ~10 dage på at køre rundt. Vi lejer sandsynligvis en BMW 1'er. Den skulle være nogenlunde økonomisk og er billig at leje. :hihi:

Men... Spørgsmålet er..

Hvad skal vi se? Hvor skal vi hen?

Umiddelbart er Italien jo oplagt. Schweiz, og Frankrig er også et af ønskerne. Jeg har bare ikke den store idé om hvilke byer der er seværdige :-k

Har I nogle forslag? Har I eventuelt selv prøvet en lignende tur?
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: München

Træner her: FIT-STAR

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Badabump
Billede
Brugeravatar

Jeg kan ærlig talt ikke forstå at man tager på roadtrip, hvis formålet bare er at tage på roadtrip. Jeg synes man bør rejse med et formål, altså rejse efter ting man ønsker at se eller prøve. Har i ikke selv gjort jer nogle overvejelser?
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Cykelmyggen Egon skrev:Jeg kan ærlig talt ikke forstå at man tager på roadtrip, hvis formålet bare er at tage på roadtrip. Jeg synes man bør rejse med et formål, altså rejse efter ting man ønsker at se eller prøve. Har i ikke selv gjort jer nogle overvejelser?

Hvorfor da ikke? Det er da uendeligt meget federe end at tage på en eller anden random sumpe-ferie i en uge - selv uden et mål? Men jo planen er nogle storbyer, hvilket selvfølgelig også kan blive en smule trivielt.
Spørgsmålet lød på hvad der er af seværdigheder. Vi er ikke specielt kendte når det kommer til det punkt. Hvis folk f.eks. kendte nogle nicher som eksempelvis Tegernsee som er en lille, hyggelig sydtysk by hvor tiden står stille, eller nogle spændende seværdigheder som eksempelvis Ørnereden.
Billede
Brugeravatar

Hvis det er for at få en oplevelse af europa, så benyt jer af interrail, da det er langt billigere, og i skal heller ikke bøvle med at komme af med bilen når i skal se en attraktion.
Priser:
http://www.dsb.dk/Find-og-kob/Rejser-ud ... 3godlF-eqQ
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Er I overhovedet gamle nok til at leje en bil?

Det koster 275kr om dagen at leje en Fiat Punto fra http://www.lejetlig.dk, og så er det kun inkl. 100km; ekstra koster det 3,75kr/km, mener jeg. Desuden er bilen kun forsikret i Skandinavien til den pris.
Har I rent faktisk tjekket priser på at leje en BMW med forsikring i Europa og en masse kilometer dagligt? Det må være ret pebret.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Milky skrev:Er I overhovedet gamle nok til at leje en bil?

Det koster 275kr om dagen at leje en Fiat Punto fra http://www.lejetlig.dk, og så er det kun inkl. 100km; ekstra koster det 3,75kr/km, mener jeg. Desuden er bilen kun forsikret i Skandinavien til den pris.
Har I rent faktisk tjekket priser på at leje en BMW med forsikring i Europa og en masse kilometer dagligt? Det må være ret pebret.

:roll:
Billede
Brugeravatar

Nielsen_ skrev:Hvis det er for at få en oplevelse af europa, så benyt jer af interrail, da det er langt billigere, og i skal heller ikke bøvle med at komme af med bilen når i skal se en attraktion.
Priser:
http://www.dsb.dk/Find-og-kob/Rejser-ud ... 3godlF-eqQ

hmm.. gælder det også hvis man starter fra Tyskland? Og er det noget du har erfaringer med?
Billede
Brugeravatar

Jeg ville gå efter nogle varme steder og strande. Selvfølgelig er det fedt at få set et par attraktioner, men det fede ved at roadtrippe er vel at opdage nye ting og møde nye mennesker.

Logbog: Ingen logbog

Cykelmyggen Egon skrev:Jeg kan ærlig talt ikke forstå at man tager på roadtrip, hvis formålet bare er at tage på roadtrip. Jeg synes man bør rejse med et formål, altså rejse efter ting man ønsker at se eller prøve. Har i ikke selv gjort jer nogle overvejelser?

Er det ikke netop derfor de spørger til steder og byer? Så man ikke bare kører i blinde?

Er selv ved at tilrettelægge en "roadtrip" med kæresten, så man kan få set en masse steder inden for f.eks. en uge. Keder mig altid når jeg skal være et sted for længe på en ferie.

Vi regner med at skulle se Amsterdam, Bruxelles, Bruges og Paris. Meget mere har vi ikke præciseret det, men vi skal naturligvis finde nogle hoteller/hostels samt hvad vi gerne vil opleve. Resten skal bare "opdages" på egen hånd. Der skal også være plads til lidt eventyr.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

I kan leje bilen hos sixt.de, hente den i Flensburg og levere den retur. Sørg for at få fri km med i prisen.

Det gjorde vi, da vi kørte på skiferie - men det var jo kun en uge.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Jamen når i nu skal gennem Tyskland.. Så ville jeg helt klart stoppe en tur i Hamburg. Og tage hen til Reeperbahn.! Mange røde lys og lækre seværdigheder. Girls Girls Girls.!!! :D
Sidst rettet af Cruise 1. apr 2011, 18:56, rettet i alt 1 gang.
GO HARD... OR GO HOME..!!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

tisoe9520 skrev:

Det er faktisk helt seriøst. De fleste steder kræver, at man er mindst 21 år, og du er 18 i følge din logbog.
I aner jo ikke engang, hvor I vil hen, så det er da klart, at man er skeptisk ... :?

Her er et forslag til en rute:

Hamburg (eventuelt bare et ophold på nogle timer(Reeperbahn eksempelvis), inden turen går til Amsterdam)
Amsterdam (camping zeeburg kan anbefales)
Paris (Kultur og hygge)
Monaco (Lidt dyr by, men oplevelsen er dét værd)
Firenze (på vejen hertil kan I stoppe og se det skæve tårn)
Rom (Kultur for alle pengene)
Venedig (Lidt dyr by, men oplevelsen er dét værd)
Prag (Meget er billigt her. Især deres øl er billige; de dyre fadøl koster under 10kr stykket)
Berlin (Das Klo, der skal I hen)
Hjem

Kør turen i den nævnte rækkefølge - så får I meget ud af kilometerne, I kører.
Held og lykke med det hele :wink:
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Bundesball skrev:

Er det ikke netop derfor de spørger til steder og byer? Så man ikke bare kører i blinde?

Er selv ved at tilrettelægge en "roadtrip" med kæresten, så man kan få set en masse steder inden for f.eks. en uge. Keder mig altid når jeg skal være et sted for længe på en ferie.

Vi regner med at skulle se Amsterdam, Bruxelles, Bruges og Paris. Meget mere har vi ikke præciseret det, men vi skal naturligvis finde nogle hoteller/hostels samt hvad vi gerne vil opleve. Resten skal bare "opdages" på egen hånd. Der skal også være plads til lidt eventyr.

Det lyder også som en fed tur :) Bruges har jeg altid gerne villet se siden jeg så filmen In Bruges :lol:

Men ja, der skal selvfølgelig være en overordnet plan men med plads til ændringer.

Hvornår tager I afsted?
Billede
Brugeravatar

tisoe9520 skrev:

Hvorfor da ikke? Det er da uendeligt meget federe end at tage på en eller anden random sumpe-ferie i en uge - selv uden et mål? Men jo planen er nogle storbyer, hvilket selvfølgelig også kan blive en smule trivielt.
Spørgsmålet lød på hvad der er af seværdigheder. Vi er ikke specielt kendte når det kommer til det punkt. Hvis folk f.eks. kendte nogle nicher som eksempelvis Tegernsee som er en lille, hyggelig sydtysk by hvor tiden står stille, eller nogle spændende seværdigheder som eksempelvis Ørnereden.

Jeg kan bare ikke forstå at der ikke er utallige ting som du har lyst til at prøve, når nu der tilsyneladende er tid og plads til en rejse. Hvis jeg havde besluttet mig for at rejse ville det være på baggrund af et eller andet jeg ville prøve. Jeg kunne da også bare leje en bil og kører syd på, men det ville imo være spild af god rejsetid og penge, da der ville være hundredevis af andre ting jeg kunne bruge tid og penge på.
Brugeravatar

Milky skrev:
tisoe9520 skrev:

Det er faktisk helt seriøst. De fleste steder kræver, at man er mindst 21 år, og du er 18 i følge din logbog.
I aner jo ikke engang, hvor I vil hen, så det er da klart, at man er skeptisk ... :?

Her er et forslag til en rute:

Hamburg (eventuelt bare et ophold på nogle timer(Reeperbahn eksempelvis), inden turen går til Amsterdam)
Amsterdam (camping zeeburg kan anbefales)
Paris (Kultur og hygge)
Monaco (Lidt dyr by, men oplevelsen er dét værd)
Firenze (på vejen hertil kan I stoppe og se det skæve tårn)
Rom (Kultur for alle pengene)
Venedig (Lidt dyr by, men oplevelsen er dét værd)
Prag (Meget er billigt her. Især deres øl er billige; de dyre fadøl koster under 10kr stykket)
Berlin (Das Klo, der skal I hen)
Hjem

Kør turen i den nævnte rækkefølge - så får I meget ud af kilometerne, I kører.
Held og lykke med det hele :wink:

Alt hvad der har med transport osv. er stort set ordnet hvorfor jeg ikke lige tog dit indlæg seriøst. Det eneste der mangler er selve valget af bil.

Men vi starter og slutter i München og bevæger os hovedsagligt i Sydeuropa :) De fleste af byerne er også på listen over hvad der sandsynligvis skal ses.

Det virker til at de større italienske byer er værd at se, men er der nogen der har erfaringer med Schweiz? :)
Billede
Brugeravatar

Bundesball skrev:

Jeg synes jo bare at man ikke bør rejse for at rejse og få andre til at "tilrettelægge" ens rejse, men rejse fordi der er noget man vil opleve.

Men hvis man ikke har gjort sig tanker omkring hvad man ønsker til at opleve, eller at der reelt ikke er noget, så kan jeg selvfølgelig godt se at andres erfaringer kan hjælpe til inspiration.
Brugeravatar

Cykelmyggen Egon skrev:
Bundesball skrev:

Jeg synes jo bare at man ikke bør rejse for at rejse og få andre til at "tilrettelægge" ens rejse, men rejse fordi der er noget man vil opleve.

Men hvis man ikke har gjort sig tanker omkring hvad man ønsker til at opleve, eller at der reelt ikke er noget, så kan jeg selvfølgelig godt se at andres erfaringer kan hjælpe til inspiration.

Aaaaah rolig nu :) Vi mangler noget inspiration da vi ikke er synderligt kendte - der er ikke snak om at folk skal tilrettelægge vores tur.

Er det ikke okay at vi som sådan bare gerne opleve Sydeuropa og hvad det har at tilbyde?

Har du nogle forslag til seværdigheder?
Billede
Brugeravatar

tisoe9520 skrev:
Bundesball skrev:

Det lyder også som en fed tur :) Bruges har jeg altid gerne villet se siden jeg så filmen In Bruges :lol:

Men ja, der skal selvfølgelig være en overordnet plan men med plads til ændringer.

Hvornår tager I afsted?

Vi smutter afsted start maj. Den største forhindring for mig at se er parkering i byerne. Det giver mening at finde et sted lidt udenfor byen, med gode transport muligheder. F.eks. i Amsterdam kan man parkere for 5-7€ pr. døgn, og samtidig få billige 48 eller 72 timers transportkort til offentlige transportmidler. Parkere man i byen kommer man hurtigt op på 20 € om dagen. Derudover er mange europæiske storbyer intet mindre end hektiske at køre rundt i.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Tilbage til Off topic

Brugere online