Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Necok skrev:(...)
så spørgsmålet er der så stor forskel på de 2 varianter i forhold til hvilke muskler der bliver brugt?

WinnMann skrev:Necok skrev:(...)
så spørgsmålet er der så stor forskel på de 2 varianter i forhold til hvilke muskler der bliver brugt?
Jeg vil mene, at der bestemt er forskel på hvilke muskler der aktiveres i de to øvelser. I sumo-varianten er det hovedsageligt frontlår (og lænden) der tager presset, hvorimod det i rumænsk overvejende er lænden, efterfulgt af baglåret, der aktiveres. I sumo er det begrænset hvor meget baglåret aktiveres, og i rumænsk er det begrænset hvor meget frontlåret aktiveres (hvis denne aktivering overhovedet er til stede?)

Boris Eleiko skrev:WinnMann skrev:Necok skrev:(...)
Jeg vil mene, at der bestemt er forskel på hvilke muskler der aktiveres i de to øvelser. I sumo-varianten er det hovedsageligt frontlår (og lænden) der tager presset, hvorimod det i rumænsk overvejende er lænden, efterfulgt af baglåret, der aktiveres. I sumo er det begrænset hvor meget baglåret aktiveres, og i rumænsk er det begrænset hvor meget frontlåret aktiveres (hvis denne aktivering overhovedet er til stede?)
Hvordan vil du ekstendere hoften uden at bruge baglåret?
Hvordan vil du stå stabilt i RDL uden aktivering af forlåret?

WinnMann skrev:Boris Eleiko skrev:WinnMann skrev:Necok skrev:(...)
Hvordan vil du ekstendere hoften uden at bruge baglåret?
Hvordan vil du stå stabilt i RDL uden aktivering af forlåret?
Jeg siger heller ikke at baglåret ikke aktiveres i sumo, eller forlåret ikke aktiveres i rumænsk, blot at der er forskel på hvilke muskelgrupper der tager presset i de to muskelgrupper - det er vel ikke forkert.
Ja selvfølgelig aktiveres forlåret i rumænsk for at stabiliserer (mine tanker var vist lige på noget rødvin), men der sker vel næppe hypertrofi i forlåret under rumænsk.

Necok skrev:Hej BB'ere
I starten kørte jeg sumo, skiftede så til rumænsk pga mere aktivering i baglåret, men mangler nu bundstyrken i dødløft så overvejer at begynde på sumo igen.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster