Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1130
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1128

Følg bodybuilding.dk på

Så skete det også her -.-

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Det kom som en overaskelse, troede aldrig vores lille center som lå i en flække af en by ville få brev fra DGI/ADD om er stoppe med at have håndvægte over 26kg. Det er egentlig en skam, da jeg selv lige er begyndt at træne efter en off-season og allerede der ha behov for tungere vægte end 26. Udover det stod der også en besked om at der DGI har vuderet at der skal fjernes en maskine fordi den er "Bodybuilding Animeret", jeg kan nok ikke tillade mig at svine dem til uden at vide hvad det er for en maskine de fjerner, men jeg synes ikke rigtigt det er fair over for "Bodybuilders" for det er vel derfor de kommer ned og træner. Hvis i har oplevet noget lignende i jeres center så skriv endeligt.

/rant over

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ligefrem et brev om dette ? :shock: Er du sikker på det ikke bare er noget de siger, for at kaste ansvaret fra sig ?

Men føler med dig bro. Jeg blev ringet op den anden dag af centeret, da de ville diskutere det samme. Så nu ryger vores 36 kg vægte måske. Var så chokket at, jeg egentligt ikke nåede at sige noget fornuftigt om dette. Men nu da jeg har tænkt mig om, syntes jeg det er en elendig beslutning, hvilket jeg også har meddelt dem...
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nogen der ved hvad man har af rettigheder, hvis man binder sig for et år i et center, og de dagen efter fjerner alle tunge vægte? Man har betalt for et produkt, de så ikke leverer?
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

"Bodybuilding Animeret maskine" he, he - er alle maskiner og vægte ikke det. Glæder mig til at hører hvilke maskine det drejer sig om. Så vidt jeg ved er fri vægte, racks og bænke de mest BB animeret :)

Gozo: Man burde kunne opsige sin aftale på den baggrund. Endvidere er det jo på en måde at sige, at du ikke er velkommen der. Så mon ikke de gerne ville rykke aftalen midt over, for at slippe af med de slemme knægte der træner for at udvikle sig :)
Brugeravatar

Ja, man har jo ikke længere bundet sig til det man gjorde da man skrev under, eftersom nogle ting bliver fjernet.

Man har ADD/DGI overhovedet "lov" til at sige, at de skal fjerne en maskine fordi den tiltrækker den forkerte bruger? Og må de overhovedet få fjernet håndvægtene? Har de en form for magt over alle de centre som er medlem af ADD?
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Mini-Fisker skrev:Ja, man har jo ikke længere bundet sig til det man gjorde da man skrev under, eftersom nogle ting bliver fjernet.

Man har ADD/DGI overhovedet "lov" til at sige, at de skal fjerne en maskine fordi den tiltrækker den forkerte bruger? Og må de overhovedet få fjernet håndvægtene? Har de en form for magt over alle de centre som er medlem af ADD?

De har ikke en skid at sige, men de kan anbefalde det. Og det lytter centrene desværre ofte til #-o
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Guderne må vide hvorfor nogen overhovedet retter sig efter deres anvisninger.... :roll:
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

Ja det fatter jeg satme heller ikke Anders, det er jo kørt helt ud af et forkert spor.

Det kan næsten ikke tackles mere forkert.
heavy as you can go, most amount of reps, maintaining good form.. It is called bodybuilding.

Poliquin skrev:
Mini-Fisker skrev:Ja, man har jo ikke længere bundet sig til det man gjorde da man skrev under, eftersom nogle ting bliver fjernet.

De har ikke en skid at sige, men de kan anbefalde det. Og det lytter centrene desværre ofte til #-o

rigtigt, glemte at sige at det hele var noget der var anbefalet, fatter ikke hvordan bestyrelsen kan lave sådan en "med hovdet under armen" beslutning. Vi har allerede ET center hvor der ikke er barbells,dumbells, og det er nok, jeg er sq ikke meget for at tage udenbys blot for at træne som jeg har lyst.

Jo under nogle omstændigheder kan de rent faktisk forlange det. To Eks

Jeg arbejder i to forenings baserede centere.

RMK medlem af DGi for at få billig doping kontrol

HGF AM medlem af DGI og deres underafdeling Foreningsfitness, Grundet nogle billige lån som forenings firness udbyder, samt der er en masser kurser.

DGI har ikke direkte Krævet at div vægte skal væk. Men anbefalet det.

Forenings fitness under DGI har fremsat det som krav. at vægter over x antal Kg. Og blandt andet Cablerows maskinen, ikke skal være i de centre der hører under forenings fitness..

Hvordan bestyrrelsen i de to centre reagere.

RMK: Jamen DGI anbefaler det. SÅ vi må gerne fortsat have det. Men fremsætter DGI det stadig som krav, jamen så melder vi os ud.

HGF AM. AF simple økonomiske grunde og en gammel dame der står for det, hele og er urokkelig inden for DGI's principper, jamen så skal deres udstyr sælges, og det er især synd da det er et center der er tilknyttet en atletik klub...

Men det er i og for sig sådan det forholder sig. Så vidt jeg er orinteret, og efter at have været med til flere møder om dette emne-
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Snart er det vel alle vægte over 10 kg der skal fjernes.
Mener da et eller andet sted at næsten alle der kommer i et fitness center er bodybuilder, se på hvad ordet betyder, naturligvis er der nogle som kun vil lave cadio eller lign.
Selvfølgelig er der nogle som ikke mener de vokser nok og hurtigt nok og derfor vil bruge div. "tilskud"
Men er det grund til at fjerne de tunge vægte, løsningen burde være øget fokus på kontrol af folk.
For min skyld(kan kun tale for mig selv) kunne de stå der og kontrollere 4, 5, 6 eller 7 gange om ugen.
Per Aspara Ad Astra

Geografisk sted: Odense

Træner her: Fitness World Grønløkkevej

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 80.00

FOR HELVEDE nu må de sgu stoppe,du stopper sgu da heller ikke salg er cykler med mere end 3 gear, fordi ellers tager folk EPO #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Som de siger i bigger stronger faster filmen, vil se så til sidst forbyde alt sport? Tiger Woods har fået lavet en øjenoperation via laser således hans syn er bedre end gennemsnittet, det er vel også en form for doping? Han har vel en fordel i forhold til sine konkurrenter.
Brugeravatar

Godt man træner i et center der ikke er medlem så vi stadig har håndvægte på 52kg....
Hvis sygdom er svaghed der forlader kroppen så FUCK AF!!!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland

Powergym 68kg dumbbells, så er jeg glad :)

Men denne banning af tunge håndvægte og "bodybuilder animerede" maskiner, bidrager jo kun til yderligere grupperinger og er bestemt ikke befordrende for at komme til en fælles forståelse...flot! =D>
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Så kan de jo "genkende" alle roid-brugerne, fordi de bliver nødt til at køre rows og presses med barbells nu :roll:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Det er jo helt hen i vejret det her...
Mange af dem de tjekker når de er på tur, er jo folk som ikke engang er så store at medikamenter må have været indblandet...

Håber godt nok vi kan beholde op til 40 kg i mit center, ellers må jeg sku skifte :)

måske er det nu man sku begynde at invistere i en ordenlig homegym:)

ic8800 skrev:Godt man træner i et center der ikke er medlem så vi stadig har håndvægte på 52kg....

Hernede har vi heldigvis også vægte der kan tilpasses med 50mm skiver, så der kan vel komme omkring en 105kg+ hver. De blivern ok til sjove at bruge til db press haha. :lol:
One time I squatted so deep, I picked up a smartie with my ass.

logbog anno 2015
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Maribo

Træner her: Rødby Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

charlie t skrev:
ic8800 skrev:Godt man træner i et center der ikke er medlem så vi stadig har håndvægte på 52kg....

Hernede har vi heldigvis også vægte der kan tilpasses med 50mm skiver, så der kan vel komme omkring en 105kg+ hver. De blivern ok til sjove at bruge til db press haha. :lol:

Hvis du DB presser 105kg, så er du mit nye idol :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

TheFatboy skrev:
charlie t skrev:

Det er sgu da til Lateral raise ;)
Brugeravatar

Mini-Fisker skrev:
TheFatboy skrev:
charlie t skrev:

Det er sgu da til Lateral raise ;)

Ja, front laterals? :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg mener, at det er dybt tragisk det det der er ved at ske rundt omkring.

Jeg kan på en eller anden måde godt følge centrene som sidder som lusen mellem 2 negle. På den ene side vil de gerne fremstå som et rent center og derfor have et godt samarbejde med ADD, på den anden side vil de selvfølgelig ikke miste 50% af deres kunder.

Men ADD må sgu' til at tage sig sammen de ødelægger jo træningen for os andre - det ender jo med at alle som er bare en lille smule seriøse med deres træning må ty til hjemmegyms eller små skumle steder og så kan man fame rigtigt pege fingre for så er man jo ikke i tvivl om hvorfor de går og "gemmer" sig

FØJ ADD :evil:
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

Det er lige den modsatte vej ADD kommer end det de gerne vil. De tvinger netop folk ud i små centre uden kontrol, hvor kagedåsen for alvor står frit fremme.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Dingo skrev:Det er lige den modsatte vej ADD kommer end det de gerne vil. De tvinger netop folk ud i små centre uden kontrol, hvor kagedåsen for alvor står frit fremme.

Fuldstændig rigtigt. Det paradoksale ved ADD's strategi er at jo flere centrer de får kontrol med, jo tættere vil koncentrationen af krudtbrugere være i de resterende centre.

Folk må i øvrigt krudte sig alt det de vil. Har måske bare en smule ondt i røven over at mine sakttepenge, - direkte såvel som indirekte, - skal gå til deres efterfølgende skavanker.
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Dingo skrev:Det er lige den modsatte vej ADD kommer end det de gerne vil. De tvinger netop folk ud i små centre uden kontrol, hvor kagedåsen for alvor står frit fremme.

Præcis - det kan jo i yderste konsekvens betyde, at svage sjæle som tvinges ud i de små skumle steder "lokkes" til, at smage på kagedåsen - da det måske her er normen.

Brugeravatar

Styrkeliste

madein89 skrev:Folk må i øvrigt krudte sig alt det de vil. Har måske bare en smule ondt i røven over at mine sakttepenge, - direkte såvel som indirekte, - skal gå til deres efterfølgende skavanker.

Jeg er på en måde enig men det er en svær diskussion som jeg ikke mener høre ind under dette topic - man kan jo sige det samme om folk der ryger - og det er der i øvrigt også mange der gør.

Men hvis man fører den videre til ekstremsport - Hvorfor skal jeg være med til, at betale når bjergbestigere får forfrysninger i finger og ben. Faldskærmsudspringeren som brækker 80% af knoglerne i kroppen.

Eller hvad med andre sportsfolk, styrketræneren som får en BB i hovedet og smadre hele fjæset eller skiløberen som brækker benet.

Fullerikken som vælter på cyklen i en brandert osv.

Er det ikke bare prisen for et velfærdssamfund?

Skal vi ikke gemme den diskussion?

Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad får man ud af at fjerne de tunge håndvægte.
Alt kan jo trænes med stænger.
Så skal man også fjerne den samlede mængde skiver så der kun kan bygges op til 60 kg på en stang.
Man kunne jo selvfølgelig også bare forbyde frie vægte og kun have maskiner.
Hvis det er et dopingproblem med tunge vægte løser det ikke problemet, det bliver højst flyttet til et anden center.
Jeg går da ud fra at fitnesscentrene rundt omkring er interesseret i at løse problemet med doping, hvis de har det og ikke bare vil flytte det et anden sted hen.
Det bedste ville nok være at centrene fortæller dopingsynderne at de er uønskede i centret, men jeg ved selvfølgelig godt at det ikke er nemt, da man sikkert ikke kan udelukke nogen p.g.a. mistanke, og nogle er jo også store og stærke uden at bruge noget.

Ha ha ha dingo den var god. Ud med alle de EPO opfordrende cykler med 21 gear, det går ikke længere.
heavy as you can go, most amount of reps, maintaining good form.. It is called bodybuilding.

pudzianowski skrev:Ha ha ha dingo den var god. Ud med alle de EPO opfordrende cykler med 21 gear, det går ikke længere.

Jeg stemmer også for at vi går tilbage til bedstemor-cyklerne. Enten kan man vælge mellem 3 gear - eller ingen gear overhovedet!
Brugeravatar

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Doping

Brugere online