Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1681
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1680

Følg bodybuilding.dk på

Sandt eller falsk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Igennem dagen drikker jeg altid en proteinshake med sojaprotein pulver( pga den landsomme optagelse).
Det tager mig typisk 4 timer, før at den er drukket. Til dette siger nogle af mine venner, at den er "død" enden den er drukket.

De mener, at der sker en oxidation(reaktion med oxigenen i luften) i proteinshaken, det øjeblik man blander den med vand. Det vil over et par timer ødelægge de næringsstoffer det indeholder.

Kan i sige mig hvorfor dette forekommer, og eventuelt om det passer i det heltaget.

Mine venner referere ikke kun til sojaprotein pulver, men proteinpulver generelt.

Tak på forhånd :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg skal lige være helt sikker her... Siger de at proteinerne, såvel som fedtet og kulhydraterne, forsvinder - puff, ud af den blå luft - hvis det står blandet sammen med noget, mælk, vand eller andet, i et par timer??
Brugeravatar

Reputation point: 25

dine venner ikke nogle klovne.

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Ingen kostplan

Det passer ikke.

Når det så er sagt, er der ikke nogen idé i at indtage næring på den måde. Der er heller ikke nogen idé i at indtage sojaprotein - det er lort.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Okay tak :D

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Hvis dine venner var indianere ville de kollektivt være kendt som Dem Der Taler ud ad Røven.

Nej, proteinerne dør ikke, men det er en dårlig idé uanset.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Jeg vil anbefale ikke at bruge sojaprotein da det består af planteprotein som vores krop ikke ligefrem optager optimalt i forhold til whay/kasein eller protein fra kød/æg.

Jeg har set en dokumentar angående mælk og der er muligvis noget om at kasein protein kan være skadeligt ved at øge risiko for kraft, dokumentared hedder Milk? og den findes på netflix

http://www.imdb.com/title/tt2251090/?ref_=fn_al_tt_1
Sidst rettet af Pre Big Bang 2. dec 2014, 13:14, rettet i alt 1 gang.

Keobs skrev:Jeg skal lige være helt sikker her... Siger de at proteinerne, såvel som fedtet og kulhydraterne, forsvinder - puff, ud af den blå luft - hvis det står blandet sammen med noget, mælk, vand eller andet, i et par timer??

Du får det til at lyde som komplet vrøvl og vås at visse nutrienter skulle kunne forsvinde (nærmere præcist at de omdannes fra den oprindelige form til anden, uvirksom struktur). Kreatin og c vitamin undergår gerne omdannelse ved udsættelse for lys, opblanding osv, og "forsvinder" derved. Så konceptet er nu ikke så fjollet som du gør det til.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Keobs skrev:Jeg skal lige være helt sikker her... Siger de at proteinerne, såvel som fedtet og kulhydraterne, forsvinder - puff, ud af den blå luft - hvis det står blandet sammen med noget, mælk, vand eller andet, i et par timer??

Du får det til at lyde som komplet vrøvl og vås at visse nutrienter skulle kunne forsvinde (nærmere præcist at de omdannes fra den oprindelige form til anden, uvirksom struktur). Kreatin og c vitamin undergår gerne omdannelse ved udsættelse for lys, opblanding osv, og "forsvinder" derved. Så konceptet er nu ikke så fjollet som du gør det til.

Nu står der ret tydeligt at han mener makronutriater

Reputation point: 35

Pre Big Bang skrev:Jeg vil anbefale ikke at bruge sojaprotein da det består af planteprotein som vores krop ikke ligefrem optager optimalt i forhold til whay/kasein eller protein fra kød/æg.

Jeg har set en dokumentar angående mælk og der er muligvis noget om at kasein protein kan være skadeligt ved at øge risiko for kraft, dokumentared hedder Milk? og den findes på netflix

http://www.imdb.com/title/tt2251090/?ref_=fn_al_tt_1

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23193004
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

bangsunei skrev:
Dingo skrev:

Sagen ligegyldig. Det antydes at idéen om at "noget" kan forsvinde i en opløsning eller en blanding er helt absurd. Proteiner kan desuden sagtens "forsvinde" ved strukturændring ved f.eks. opvarmning. Så om han mener det ene eller andet ændrer ikke på at det ikke passer at modsige at næringsstoffer, makro eller mikro, kan "puff" forsvinde.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
bangsunei skrev:
Dingo skrev:

Sagen ligegyldig. Det antydes at idéen om at "noget" kan forsvinde i en opløsning eller en blanding er helt absurd. Proteiner kan desuden sagtens "forsvinde" ved strukturændring ved f.eks. opvarmning. Så om han mener det ene eller andet ændrer ikke på at det ikke passer at modsige at næringsstoffer, makro eller mikro, kan "puff" forsvinde.

Jeg antyder ikke noget som helst andet end det jeg skriver. Som er at protein, fedt og kulhydrat forsvinder ud af hans proteinshake, ved at det står i et par timer. Uden at hverken bliver varmet op, frosset ned eller på anden måde behandlet, men at det bare står blandet sammen. Jeg mener præcis hvad jeg skriver. Jeg antyder ikke noget andet.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 122 gæster