Kristian Lyng skrev:Du kan sagtens gøre det, da du flytter din scapula i en mere stabil position, men er du overhovedet sikker på at du har udtalt ustabil og dårlig styring af Scapula? I så fald hvilke indicier har du? Derudover vil det selvfølgelig aldrig være dårligt med noget træning til musklerne omkring skulderbladet(rotator cuff og trap 3 + serratus Ant.)
Hvis du føler det er et problem eller at der smerte, skal du selvfølgelig opsøge en fys. Det lyder dog ikke som et problem der irretere dig.
Ja jeg er ret sikker på der er noget der ikke helt spiller som det skal, hvad det HELT præcist er, er jeg så ikke helt 100% sikker på. Ved ikke helt hvad du mener med hvilke indicier? Jo det irriterer mig, jeg har en lille smule irritation i skulderen det meste af tiden..
Når du siger man godt kan gøre det for mere stabil position, vil det så sige du skal holde opspændet i hele øvelsen? fx ved rows, således at du ikke lader dine skuldre droppe længere ned end at du stadig har ''opspændet'', og det samme i pullups/downs? Således at når du har armene strakt, så holder du stadig scapula retraction, eller skal du ''strække'' helt ud, hvis du forstår hvad jeg mener?
Og sidst men ikke mindst, som du selv siger ville det aldrig være dårligt med træning til musklerne omkring skulderbladet, men er ens skulderposition ikke også vigtig når man udfører disse øvelser? fx ved Scapula Pushups, så er det vel ikke bare at smide sig på gulvet uden videre og begynde, skal man ikke have den korrekte teknik og skulderblads position, eller er det mig der er helt forkert på den?