Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 821
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Senehindeskedebetændelse i håndled

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey, for 4 uger siden fik jeg ondt i venstre håndled og tog til lægen og fik at vide at det var senehindeskedebetændelse og at jeg bare skulle holde den i ro i et par uger også ville det gå over.

Har nu holdt 4 ugers pause og det gør ikke ondt i når den er i hvile mere, men var oppe og træne idag ( meget stille og roligt) og nu er jeg rød på venstre håndled og har en svag smerter.

Nogle der har prøvet det samme og har nogle tips evt. øvelser og hvor lang tid sådan noget her kan vare?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jeg gik med smerter i næsten 3 år uden at kunne træne, grundet at jeg var for utålmodig med at komme igang med træning igen, så mit råd er at give det den pause det kræver.

derudover kan du overveje at kigge efter nogle udstræknings øvelser af håndleddet og fingrene, det var noget der hjalp mig. ibuprofen siges også at skulle hjælpe, dog ikke rigtig for mig.

sidste udvej er binyrebarkhormon, men det er efter hvad jeg har hørt noget skidt.
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

Logbog: Vis logbog

Seneskedehindebetændelse får man som regel af uhensigtsmæssig teknik og "hovedet under armen"-træning. Det var steder du sikkert kunne sætte ind.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Jeg har haft lidt af de samme problemer som dig, Emilow. Jeg fik en henvisning til en fysioterapeut som gav mig noget ultralyds-behandling (tror jeg det hed...) og derudover viste mig nogle øvelser til at styrke håndleddene: bl.a. klemme på en skumgummibold, bagud- og sidelænsudstrækning af håndled. Når smerterne er helt ovre kan du gå videre med at lave stabiliseringsøvelser.

Det tog et par måneder for mig inden jeg kunne træne som før.

Reputation point: 75

Kører du Barbell Curls?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Kostplan: Ingen kostplan

Må prøve at give det mere pause så og ellers så hive fat i en fys -.-

@pind Du har helt ret og har rettet op på problemet så det ikke kommer til at ske igen men er lidt svært nu hvor skaden er sket og jeg gerne vil videre og igang med at træne igen :/

@ Sandyfrink

Jeg trænede biceps med ez curl bar, og det var der smerten startede med at komme, jeg har "bøjet" i håndleddet og er nok der det er gået helt galt.

Emilow skrev:Må prøve at give det mere pause så og ellers så hive fat i en fys -.-

@pind Du har helt ret og har rettet op på problemet så det ikke kommer til at ske igen men er lidt svært nu hvor skaden er sket og jeg gerne vil videre og igang med at træne igen :/

@ Sandyfrink

Jeg trænede biceps med ez curl bar, og det var der smerten startede med at komme, jeg har "bøjet" i håndleddet og er nok der det er gået helt galt.

Jeg er ikke overrasket. Drop supineret bicepstræning i en periode, kør flere hammer curls.

Drop EZ stangen. EZ stænger mener jeg personligt er lort. Kør DB curls til biceps i stedet, når du genoptager supinerede curls.

Man kan godt få seneskidehindebetændelse uden at have trænet som en idiot, så læg blot arvesynden fra dig.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Jeg takker mange gange for hjælpen :)

Smider ez baren væk når jeg træner biceps så :D

Har også brugt ez baren når jeg lavede military press, skal den også droppes der? :)

Emilow skrev:Har også brugt ez baren når jeg lavede military press, skal den også droppes der? :)

Hvorfor bruger du den?

Hvis du har tendens til nemt at komme til at overbelaste dine håndled, skal du passe på med hvordan du udføre dine press. I så tilfælde skal du ikke gøre sådan her.
Billede

Du skal i stedet gøre sådan her:

Billede

Det du skal bemærke er at i billed nr to flugter håndryggen med under armen, hvor imod at den på billed nr. et er i en 90 grader vinkel på. 90 grader vinklen giver en stor belastning på håndledet og er en dræber for "svage" håndled. Det gælder selvfølgelig for alle dine press øvelser.

Pas også på med at curle håndledet når du køre biceps.

Som det alerede er sagt. Ikke noget med at gå igang for tidligt. Du har nok lige givet dig selv to ugers pause mere.

Hvis du vedbliver at få problemer med det, er du nød til at lære at lytte til dine håndled. De fortæller som regel når det er ved at gå galt, lidt inden det går galt. Når det sker er du nød til at stoppe for alle øvelser der involvere håndledet på nogen måde. Det kan også være en ide at springe næste trænings pas over, på den måde kan man nogle gange nå at tage det i opløbet.

Jeg var selv periodevis plaget af problemer med håndleddet, da jeg var i tyverne. Den gang trænede jeg mere styrke orienteret hvilket for mig nok var en del af problemet (jeg har ihvertfalde ikke haft nogle problemer med håndledene siden jeg genoptog min træning og træner mere bodybuilder orienteret, 7-9-13).
Brugeravatar

Reputation point: 85

De første 50 sekunder giver god info, ti når du starter træning igen:

Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00