Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1484
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1482

Følg bodybuilding.dk på

Simpel "low carb"

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey gutter ,

Har været lidt for go ved mig selv over det sidste halve år, hvilket har resulteret i lidt for meget fedt på kroppen.. Det skal af igen .. Har før smidt 16kg uden nogen former for hjælp, blot ved simpel kostomlægning.. Men den gang var jeg ikk trænet og var ligeglad med tab af muskelmasse, den her gang vil jeg gerne beholde noget..

Havde tænkt mig at æde efter et 40/20/40 princip og ligge på 2800kcal om dagen, og mit ligevægtsindtag er 3500ish.. Fordelingen vil blive således

280g protein
140g Kulhydrat
124g Fedt

Har lige pt ikke en fastlagt kostplan men har en rimelig god ide om hvad jeg skal spise og vice versa og vil lægge det ind i et kostprogram så jeg kan se hvad jeg mangler at få ædt.. Har jo som sagt tabt 16kg en gang :)
Mit største problem er blot, hva fanden kan jeg æde til morgenmad ? Jeg har tænkt mig at køre fastet morgencardio alle dage det kan lade sig gøre, bør jeg så få det fleste af mine carbs til morgenmaden efterfølgende?

Det her vil muligvis komme til at blive en update tråd
Startvægt 3/6 : 101,3
S
Alt godt kommer til den der kan vente på det

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du kan lide kaffe, så prøv en æggelatte: Blend 2 æg og en spks. kokosolie sammen med 2 kopper stærk kaffe. Det drikker jeg hver morgen. Det lyder umiddelbart ulækkert, men smager fantastisk godt, meget hen i nærheden af en rigtig cafe latte - og så mætter den rigtig længe :)

Du behøver vel ikke nødvendigvis at få carbs til morgenmaden?
---

Udstyrsløft
Bænk: 130 kg Squat:222,5 kg Dødløft: 245 kg
Brugeravatar

Reputation point: 60

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC
Horsens Styrkeløfter Klub

Beefboy skrev:Hey gutter ,

Har været lidt for go ved mig selv over det sidste halve år, hvilket har resulteret i lidt for meget fedt på kroppen.. Det skal af igen .. Har før smidt 16kg uden nogen former for hjælp, blot ved simpel kostomlægning.. Men den gang var jeg ikk trænet og var ligeglad med tab af muskelmasse, den her gang vil jeg gerne beholde noget..

Havde tænkt mig at æde efter et 40/20/40 princip og ligge på 2800kcal om dagen, og mit ligevægtsindtag er 3500ish.. Fordelingen vil blive således

280g protein
140g Kulhydrat
124g Fedt

Har lige pt ikke en fastlagt kostplan men har en rimelig god ide om hvad jeg skal spise og vice versa og vil lægge det ind i et kostprogram så jeg kan se hvad jeg mangler at få ædt.. Har jo som sagt tabt 16kg en gang :)
Mit største problem er blot, hva fanden kan jeg æde til morgenmad ? Jeg har tænkt mig at køre fastet morgencardio alle dage det kan lade sig gøre, bør jeg så få det fleste af mine carbs til morgenmaden efterfølgende?

Det her vil muligvis komme til at blive en update tråd
Startvægt 3/6 : 101,3
S

1. Protein pandekager med sirup, sukker, nødder, bær... Kan laves dagen før og lige varmes i en ovn i 5 minutter.

2. Protein smoothie med mælk, banan, bær, proteinpulver, nødder, havregryn...

3. Havregrød lavet af havregryn og vand/mælk med kanel, banan...

4. Protein havregrød lavet af havregryn og vand/mælk hvor du blander proteinpulver i...

5. Skyr med havregryn, bær, frugt, nødder, proteinpulver...

6. Yoghurt med havregryn, bær, frugt, nødder, proteinpulver...

7. Røræg med bacon, pølser, kylling...

8. Ristet brød med banan, sirup, kanelsukker...

9. French toast...

10. Yoghurt med müsli, banan, frugt, nødder...

11. Æggekage med peberfrugt, tomat, purløg, skinke, kylling, bacon, krydderier...

12. Bolle med en masse skiver kødpålæg, dressing, salat, ost...

Der er rigtig mange muligheder :-) Du kan variere hver eneste dag, og putte de ting i maden som du selv vil. PS. Du skriver godt nok low carb i overskriften. Men alligevel 140 kulhydrater i indlægget. Så gik ud fra at kulhydrat var ok :-)
Brugeravatar

Reputation point: 121

Logbog: Ingen logbog

Amazonen skrev:Hvis du kan lide kaffe, så prøv en æggelatte: Blend 2 æg og en spks. kokosolie sammen med 2 kopper stærk kaffe. Det drikker jeg hver morgen. Det lyder umiddelbart ulækkert, men smager fantastisk godt, meget hen i nærheden af en rigtig cafe latte - og så mætter den rigtig længe :)

You got it!! Æggelatte er en fantastisk morgenmad.

Carbs hvad er det for noget???
spis omkring 50 gram carbs om dagen fra salat, kål, agurk, perberfrugt og lignende, men æd alt det fedt og kød du lyster. Du taber dig! Hvis du skal være helt skrællet så er det måske ikke metoden at spise alt det du vil men du kan komme af med de overflødige kilo på en nem måde.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

WOW, cutter du på 2800 Kcal? Jeg er dødmissundelig. Når jeg bulker, ligger jeg ikke engang så højt. Jeg er nu heller ikke så aktiv, så det er selvfølgelig en del af forklaringen.
Nå, det var bare lige lidt trolling.

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

El Patron skrev:
Amazonen skrev:Hvis du kan lide kaffe, så prøv en æggelatte: Blend 2 æg og en spks. kokosolie sammen med 2 kopper stærk kaffe. Det drikker jeg hver morgen. Det lyder umiddelbart ulækkert, men smager fantastisk godt, meget hen i nærheden af en rigtig cafe latte - og så mætter den rigtig længe :)

You got it!! Æggelatte er en fantastisk morgenmad.

Carbs hvad er det for noget???
spis omkring 50 gram carbs om dagen fra salat, kål, agurk, perberfrugt og lignende, men æd alt det fedt og kød du lyster. Du taber dig! Hvis du skal være helt skrællet så er det måske ikke metoden at spise alt det du vil men du kan komme af med de overflødige kilo på en nem måde.

Nej. Bare. Nej. Selvfølgelig taber han sig ikke, hvis han spiser alt det kød og fedt, han lyster.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Nej. Bare. Nej. Selvfølgelig taber han sig ikke, hvis han spiser alt det kød og fedt, han lyster.

Det kommer vist an på, hvor meget han har lyst til ;)

Reputation point: 5

Jeg vidste selvfølgelig godt at jeg ville få den kommentar. Er man overvægtig og spiser man sådan vil man tabe sig jeg siger ikke at han kan blive helt shredded men han vil komme af med mange af de overflødige kilo. At overvægt er en ubalance i kalorieindtaget tror jeg ikke på. For at tage mig personligt så kan jeg spise ubegrænset af fedt,kød og moderat med grønt uden at tage på. Jeg kender flere som har gjort det samme og de taber sig lige indtil de begynder at spise for mange kulhydrater.

Styrkeliste

ChristianR skrev:
Garik skrev:Nej. Bare. Nej. Selvfølgelig taber han sig ikke, hvis han spiser alt det kød og fedt, han lyster.

Det kommer vist an på, hvor meget han har lyst til ;)

Undskyld. Han kan godt tabe sig. Personligt ville jeg nok tage på.

El Patron skrev:Jeg vidste selvfølgelig godt at jeg ville få den kommentar. Er man overvægtig og spiser man sådan vil man tabe sig jeg siger ikke at han kan blive helt shredded men han vil komme af med mange af de overflødige kilo. At overvægt er en ubalance i kalorieindtaget tror jeg ikke på. For at tage mig personligt så kan jeg spise ubegrænset af fedt,kød og moderat med grønt uden at tage på. Jeg kender flere som har gjort det samme og de taber sig lige indtil de begynder at spise for mange kulhydrater.

Det er fint, at du kan tabe dig på. Men hvis TS spiser flere kalorier, end han forbrænder, kommer han ikke til at tabe sig i det lange løb. Uanset om han så lever af kalkun eller vingummibamser.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Ja Garik. hvis han spiser vingummibamser så gør han, hvis han spiser fedt og kød gør han ikke, der er forskel på hvordan det bliver optaget i kroppen. Jeg vil ikke komme ind på hvad der rent teknisk foregår i kroppen men nu har jeg set flere gange at hvis folk begynder at spise som jeg beskrev så taber de sig og får det markant bedre.

Styrkeliste

El Patron skrev:Ja Garik. hvis han spiser vingummibamser så gør han, hvis han spiser fedt og kød gør han ikke, der er forskel på hvordan det bliver optaget i kroppen. Jeg vil ikke komme ind på hvad der rent teknisk foregår i kroppen men nu har jeg set flere gange at hvis folk begynder at spise som jeg beskrev så taber de sig og får det markant bedre.

Det, du skriver, strider mod al videnskab på området.

Nej, en kalorie er ikke bare en kalorie, men hvis du indtager 5000 kalorier og kun forbrænder 2000, så tager du på. Uanset hvad du spiser.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Verdens mest simple, lækre, og rent ud sagt, BEDSTE morgenmad du kan lave er:

200g skyr
50g frosne hindbær
Et skvat flydende sød (ca. 4g)
15g solsikkekerner

Skyr, bær og sød blendes. Derefter drysser du solsikkekernerne udover, bum! Smager så delish :drool: :drool:
Løft med udstyr (stævne/træning):
Squat: 200 kg/175 kg
Bænk: 115 kg/115 kg
Dødløft: 205 kg/210 kg

BLIVE STÆRKERE END NOGENSINDE, SAMT SE GODT UD !!!!
2 IN 1
Brugeravatar

Geografisk sted: Tårnby ... TSK

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 217.50
- Dødløft: 222.50

Ja det strider imod videnskabelig viden, men der er flere små forsøg der viser at folk taber hvis de holder sig fra kulhydrater.
Og jeg ved godt jeg er noget skråsikker men jeg har oplevet flere gange at overvægtige folk taber sig når de skærer stort set alle kulhydrater væk også selvom de spiser ligeså meget som de kan.

Styrkeliste

El Patron skrev:Ja det strider imod videnskabelig viden, men der er flere små forsøg der viser at folk taber hvis de holder sig fra kulhydrater.
Og jeg ved godt jeg er noget skråsikker men jeg har oplevet flere gange at overvægtige folk taber sig når de skærer stort set alle kulhydrater væk også selvom de spiser ligeså meget som de kan.

Nu er det også en del lettere at blive mæt i fedt og kød, så man kommer per automatik ikke til at indtage lige så mange kalorier.
Forudsat, selvfølgelig, at man ikke hælder en liter koldpresset rapsolie ned hver dag sammen med en helvedes masse tarvelige frostbøffer til burgere fra aldi
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

El Patron skrev:Ja det strider imod videnskabelig viden, men der er flere små forsøg der viser at folk taber hvis de holder sig fra kulhydrater.

Det ændrer ikke på facts. Og hvis de taber sig, har de indtaget færre kalorier, end de har forbrændt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Jeg har også hørt at mange har tabt sig. Og det tænker jeg, at de fleste vil gøre, såfremt de har en "normal" appetit.

Jeg formåede dog at tage på af det :oops: Så det er ikke en sikker plan for alle, som Garik siger.
---

Udstyrsløft
Bænk: 130 kg Squat:222,5 kg Dødløft: 245 kg
Brugeravatar

Reputation point: 60

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC
Horsens Styrkeløfter Klub

Hej igen allesammen,

Tak for de gode råd og inputs, især den med alle de forskellige emner til en mulig morgenmad var helt kanon :) grunden til jeg kalder det "low carb" er egentlig bare fordi jeg basere kun 20% af mit daglige indtag på carbs. Skal jeg længere ned før det vil være "low carb" eller er det fint nok ? For jeg syns ik det virker som ret meget..

Ja jeg burde godt ku smide fedt med 2800kcal, jeg er 186 og 101kg tung så er jeg til dagligt ansat i hæren og 5-6 ugentlige træninger.. Kom frem til et ca tal på 3500 på en normal dag, så virker rimeligt i mine øjne.

Er der noget tidspunkt at døgnet det er bedst at få indtaget sine carbs ? Efter træning har jeg altid blandet prot/carbs i min shake for at få fyldt lageret op igen hurtigst muligt, kan jeg godt bare fortsætte med det men så bare indregne det i dagligt indtag ?
Alt godt kommer til den der kan vente på det

Hvis du går så langt ned i kulhydrater så er det stort set ligemeget hvornår du får dem, din vil bruge fedt som brændstof. Mange mener at fedtet er det vigtigste at indtage og protein kommer i anden række.
Og jeg ved godt at teorien om at spise alt hvad kan af fedt og kød er meget kontroversiel, men for og flere andre virker det altså men når det begynder at spise lidt for mange kulhydrater gå det galt igen og problemet er at det er meget svært at holde sig strict til diæten. måske fordi fødevare udvalget er noget begrænset, man bliver fristet konstant og folk tror man er lidt af en wierdo.

Styrkeliste

El Patron skrev:Hvis du går så langt ned i kulhydrater så er det stort set ligemeget hvornår du får dem, din vil bruge fedt som brændstof. Mange mener at fedtet er det vigtigste at indtage og protein kommer i anden række.
Og jeg ved godt at teorien om at spise alt hvad kan af fedt og kød er meget kontroversiel, men for og flere andre virker det altså men når det begynder at spise lidt for mange kulhydrater gå det galt igen og problemet er at det er meget svært at holde sig strict til diæten. måske fordi fødevare udvalget er noget begrænset, man bliver fristet konstant og folk tror man er lidt af en wierdo.

Vil du ikke læse, hvad vi skriver, eller troller du bare?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Jo da! vil bare gerne give mine oplevelser og mange andres videre, hvorfor gør det sværere end det er og hvorfor bruge tid på at tælle kalorier og gå at være småsulten. Når det kan gøres som jeg beskriver det.

Styrkeliste

Ved godt at dette ikke understøtter min påstand om at man kan spise ubegrænset på en VLCKD men der er visse fordele ved den både i forhold til sundhed og vægttab.

http://journals.cambridge.org/action/di ... id=8897890

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster