Hvis I skulle sammensætte et styrketræningsprogam der skal fungere som supplement til cardio for en pige hvordan ville I så bære jer ad? Jeg har læst de glimrende artikler der er herinde med programmer. Men da styrke ikke er det primære fokus med træningen generelt ligger programmet umiddelbart efter cardio og må derfor ikke være for langt, omkring 30 mins. De eksisterende programmer her på siden er derfor for lange. Mit eget program er fullbody og tager 1,5-2 timer hvilket er alt for længe for hende. Det er nu min mening at man godt kan få noget fornuftigt ud af 30 minutter alligevel.
Efter et prøveprogram har jeg følgende erfaringer:
Squats gør ondt i nakken selv med pude. Benpres med foden højt i stedet.
Ingen problem med at løfte tungt og relativt korte sæt og formen var perfekt i f.eks. dødløft.
Umiddelbart tænkte jeg:
3x10 Bænkpresmaskine (alm. bænk er "skræmmende fordi der er for mange mænd tæt på"
)3x10 Seated Cable rows
3x10 Forward Lunges
3x5 Benpres m. foden højt på pladen
3x5 Romanian el. konventionel dødløft (hvad ville I foreslå? jeg hælder mest til konventionel af rent princip, men til kvinder?)
Målet er delvist øget styrke og bedre holdning.... men primært øget Resting Metabolic Rate og fedttab så der kan spises mere ben&jerrys ! ><