Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1717
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Skader alkohol træningen?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej...

Vil høre, hvor meget I mener, at alkohol skader ens mål med at øge sin muskelmasse?

Skader det, hvis man går i byen hver weekend som alle andre "normale" unge, og drikker sig fuld?

Er det ikke bare nok, hvis man sørger for at være i kalorieoverskud, inden man går i byen, eller går alkohol ind og ødelægger noget andet mht. ens træning?

Hvad er jeres mening og i såfald, hvor meget alkohol anbefaler I man maks(sådan ca.) må drikke, hvis man skal have noget ud af sin træning? :D

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nordjylland

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg kender flere mennesker, inklusive mig selv, der har fået fine resultater selvom de var på druk 2-4 gange om ugen. Hvis man ikke syntes der sker noget i ens træning, kan det dog godt være at man skal skære en smule ned der.

Bare sørg for at være konsistent med din kostplan og din træning, selvom du har tømmermænd.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Læs denne artikel.
viewtopic.php?t=3782

Geografisk sted: Sjælland

Træner her: Form & Figur ApS

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 101.00
- Dødløft: 131.00

Jeg drikker mig da også stiv som alle mulige unge mennesker gør, men jeg tænker alligevel, hvor meget jeg drikker, selvom det aldrig rigtig bliver overholdt :roll:
Men, jeg synes personlig selv, at når man har drukket dagen før man skal træne, så føler jeg mig træt og ingen energi rigtigt. Jeg har fået at vide, at hvis du drikker dig fuld dagen inden du skal træne, så kan du ligeså godt lade vær med at træne og springe den dag over, for du får ikke rigtigt noget ud af det.
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Galleri: Vis galleri (1)

Creepaalborg skrev:Jeg drikker mig da også stiv som alle mulige unge mennesker gør, men jeg tænker alligevel, hvor meget jeg drikker, selvom det aldrig rigtig bliver overholdt :roll:
Men, jeg synes personlig selv, at når man har drukket dagen før man skal træne, så føler jeg mig træt og ingen energi rigtigt. Jeg har fået at vide, at hvis du drikker dig fuld dagen inden du skal træne, så kan du ligeså godt lade vær med at træne og springe den dag over, for du får ikke rigtigt noget ud af det.

5. Alkohol forringer ydeevne i forbindelse med sport, ved at gå ind og påvirke en lang række relevante områder. Søvnkvaliteten forringes, energiniveauet falder, styrken falder, dehydrering, manglende koordination, balance og reaktionsevne, samtidig med at hjertet skal arbejde hårdere, når der er alkohol i kroppen.
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Galleri: Vis galleri (1)

Men alkohol i de rette mængder kan nu også være en sund ting, for almindelige mennesker.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00

Dagen efter druk er ens testniveau højere og man har før hørt at folk har revet deres PR hjem på tømmermænd.

*Kan ikke huske hvad linket var til den artikel.

Men spørg TJ om han kender noget til det :)
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

jeg har da aldrig hørt noget så sygt! selvf skader alkohol da træningen! drikker da selv men de perioder jeg ik gør er der da klart bedst resultater..læste en undersøgelse om det, kan bare ikke huske hvor men ja det er noget rigtig lort. troede jeg da alle var klar over?

Geografisk sted: Lyngby

Det lyder meget realistisk for mig...

Når man drikker alkohol, så slukker bla. navesystemet ned, og det gør jo at smærtetræsken osse bliver flyttet lidt i en periode...

Gør sikkert osse man ikke tænker så meget og at man skal løfte mere... Jeg plejer altid at holde stor moral prædiken for kroppen, om at den godt kan løfte de 5 kg. mere. Og det virker jo til en vis grad... :wink:

Det med at Testosteronen skulle hæves passer ikke i følge artiklen vægttræning og alkohol...
Alkohol hæmmer testosteron produktionen og øger kortisol produktionen i op til 24 timer efter alkohol-indtagelse. Det lave testosteron niveau betyder forringet muskelopbygning, og langsommere restitution...
Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 170.00

blitz skrev:Dagen efter druk er ens testniveau højere og man har før hørt at folk har revet deres PR hjem på tømmermænd.

*Kan ikke huske hvad linket var til den artikel.

Men spørg TJ om han kender noget til det :)

Hmm.. det er så en direkte modsigelse af artiklen her på BB.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Har også hørt det med, at ens test-niveau er hævet dagen efter druk. Det var også en af de undskyldninger som Landis kom med efter han blev snuppet med for højt test-niveau under turen.
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Testosteron er jo lidt mere kompliceret end det. Der er en række hormoner, der aktiverer hinanden jo.

Fænomenet med testosteron efter en druktur drejer sig om en øgning når man bliver ædru, som respons på at det har været nedtrykt hele natten. Jeg kan umulig være den eneste med en solid morgenkaptajn hver gang jeg har været i byen?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Squat: 140.00

Galleri: Vis galleri (4)

Vil høre, hvor meget I mener, at alkohol skader ens mål med at øge sin muskelmasse?

Se på 8800 herinde så har du svaret :D
Brugeravatar

I har faktisk alle ret i en eller anden udstrækning.

1. Det er rigtigt at man i nogle undersøgelser har påvist en lille stigning i test-niveauet ved indtagelse af små mængder alkohol. Men kodeordet er altså SMÅ mængder.

2. Det er rigtigt, at folk der drikker hyppigt, og ikke mindst meget alkohol, har nedsat test-niveau, og forøget kortisol niveau.

Så konklusionen på ovenstående må være følgende.

Det er okay at drikke en lille smule alkohol hver dag. Det har med stor sansynelig ingen negativ effekt på ens træning, og der er en potentiel mulighed for at det måske sågar er gavnligt. Det er IKKE okay, at gå i byen hver weekend, og drikke som et hul i jorden. På sigt vil det have en negativ effekt på ens træning.

Det vigtigste er dog at man træner. Den absolut mest negative effekt ved det at drikke, er at man dropper træningen i dagene efter, fordi man føler sig træt og uoplagt. Som Bill Starr engang sagde, så er alkohol bare en dyr form for energi, og ofte kan man få en ganske god træning dagen efter en druktur, selvom man føler sig skidt tilpas. Og ofte har man det meget bedre bagefter. Så det vigtigste er at man får nosset sig sammen til at tage til træning selvom hovedet værker, og man har mest lyst til at smide sig på sofaen.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

jeg læste noget om en undersøgelse , nogle russere havde lavet, hvor de kom frem til at mænd, der drak bare lidt hver dag, havde generelt mere fedt på maven og mindre muskelmasse på armene.. prøver lige at kigge efter det..

og lige en anden ting alkohol er jo gift? og det kan jo kun være dårligt for kroppen?

Capper skrev:og lige en anden ting alkohol er jo gift? og det kan jo kun være dårligt for kroppen?

Der er så mange ting der er giftige, kroppen skal jo også have lidt modstand engang imellem ellers går forsvaret jo helt ned.

Ikke fordi den ikke får modstand nok i forvejen, vi bliver jo bombarderet med lort 24/7, men det er jo bare min dumme "helse-natur-yin-og-yan-tankegang" :hihi: :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online