Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1248
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1246

Følg bodybuilding.dk på

Skal jeg cutte, bulke eller blive på ligevægt

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

stronglifts5x5.pdf
(426.73 KiB) Downloadet 147 gange
Jeg er en ung mand på 31 år, normal af bygning vejer 75 kg og er 178 cm høj. Har ikke trænet de sidste 2 år.

Jeg er i gang med at med at opbygge noget styrke i de større muskelgrupper, ved hjælp af stronglifts 5x5:

Workout A
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Inverted Rows 3xF
Push-ups 3xF
Reverse Crunch 3x12

Workout B
Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 1x5
Pull-ups/Chin-ups 3xF
Prone Bridges 3x30sec
se evt vedhæftet fil eller stronglift-5x5-program-t34889.html

I følge min hjemmevægt har jeg en fedtprocent på 19, er ikke en af de dyreste vægte, så har hørt de kan svinge 3 procentpoint,men det er nok ikke helt skævt. Har lidt "håndtag" rundt om maven.

Mit mål for min træning er at kunne klare politiets optagelsesprøve om ca. 1 år med minimum god præstation, se mere her: http://www.blivpolitibetjent.dk/site/Fy ... eve/Maend/

Mine største udfordring bliver min. 8-9 kropshævninger (målet er 12-14), bænke min. 72,5 kg 10-12 gange (målet 85 kg 10-12 gange) og løbe 2400 m på min. 10.20 eller hurtigere.

Hvordan skal jeg gribe det an? Jeg træner i første omgang ikke for at få store muskler, men at klare prøven godt. Skal jeg cutte for at smide noget fedt og blive hurtigere, skal jeg bulke for at opbygge muskelmasse og blive stærkere eller skal jeg ligge omkring mit ligevægtsindtag (som er ca 2200 kcal) og så bare træne, træne , træne. Jeg både løber og styrkertræner 3 gange om ugen.

Har tænkt mig at træne stronglifts 5x5 i nogle måneder og så bygge flere gentagelser på bagefter.

Skal jeg træne anderledes?

Håber nogen vil hjælpe.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Start med at cutte, så vil du også få nemmere og nemmere ved at tage dine pullups. Så kan du lean bulke bagefter og så eventuelt lave en kort periode med cut inden prøven hvis du synes du er blevet for tung.

Vildt at de har fjernet aldersloftet!

damm de har lavet om på hele testen kan jeg se, og de giver karakter fra -3 til 12 er også nyt
Rund er også en form

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Det skal ikke blive et indlæg om politiet [-X :D

Du har et år til det. Det kan du sagtens nå til et 12 tal!

Du skriver om du skal cutte for at blive hurtigere - Jeg har selv smidt 20 kg på et tidspunkt og jo jeg blev da hurtigere af det, men nu vejer jeg 100 kg igen og løber meget meget hurtigere end før fordi jeg har konditionstrænet som en sindsyg og styrketrænet meget tungt.

Tror ikke der er nogen formel der siger du kun kan det ene eller andet. Du kan sagtens være relativ stor og muskuløs og samtidig kunne løbe 2400 meter til et 12 tal! Sagtens!

En anden ting man skal passe på med er at bitche for meget. Slå følelserne fra og gør det eller slå "BEAST MODE" til :wink:

Håber det bedste for dig!
Holder pause pt. Går igang med styrketræning i slutningen af juli. Smider et link til blog op.

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jocke skrev:Du har et år til det. Det kan du sagtens nå til et 12 tal!

Du skriver om du skal cutte for at blive hurtigere - Jeg har selv smidt 20 kg på et tidspunkt og jo jeg blev da hurtigere af det, men nu vejer jeg 100 kg igen og løber meget meget hurtigere end før fordi jeg har konditionstrænet som en sindsyg og styrketrænet meget tungt.

Tror ikke der er nogen formel der siger du kun kan det ene eller andet. Du kan sagtens være relativ stor og muskuløs og samtidig kunne løbe 2400 meter til et 12 tal! Sagtens!

En anden ting man skal passe på med er at bitche for meget. Slå følelserne fra og gør det eller slå "BEAST MODE" til :wink:

Håber det bedste for dig!

Glad for, du skriver jeg sagtens kan nå det. Griber jeg træningen rigtig an eller skal jeg gøre noget anderledes?

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster