eller hvis man fx køre stronglift eller fullbody om det ville være bedre og ligge cardioen i dagene hvor man ikke træner?

og vil osse gerne høre jeres mening og udstrækning, er det en nødvendighed eller hvordan?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Tjek evt. maxer.dk

Disko-D skrev:Du kan evt. prøve med Crossfit. Det er en blanding af det hele. Så du kan træne i mens du træner.

Mharritz skrev:Disko-D skrev:Du kan evt. prøve med Crossfit. Det er en blanding af det hele. Så du kan træne i mens du træner.
don't.

VPN skrev:Mharritz skrev:Disko-D skrev:Du kan evt. prøve med Crossfit. Det er en blanding af det hele. Så du kan træne i mens du træner.
don't.
Hvorfor ?
Jeg køre crossfit som cardio træning...
Der er intet dårligt ved crossfit hvis du bare fatter hvad det går ud på.

Mharritz skrev:VPN skrev:Mharritz skrev:Disko-D skrev:Du kan evt. prøve med Crossfit. Det er en blanding af det hele. Så du kan træne i mens du træner.
don't.
Hvorfor ?
crossfit er jo ikke optimalt som cardio træning, stop nu.
du belaster jo din ryg i diverse løft under træningerne og det er er ikke godt for din restitution, og samme med pullups, osv.
Det er ikke optimalt til nogen form for træning faktisk.

VPN skrev:Mharritz skrev:VPN skrev:Mharritz skrev:Disko-D skrev:Du kan evt. prøve med Crossfit. Det er en blanding af det hele. Så du kan træne i mens du træner.
don't.
Hvorfor ?
du belaster jo din ryg i diverse løft under træningerne og det er er ikke godt for din restitution, og samme med pullups, osv.
Du kender tydeligvis intet til crossfit...
Jeg er enig i det ikke er godt for at restituere.. Men som træning fejler det intet.. Og supplere det med sin styrketræning er absolut ikke en dum ide...

SKAL MAN LAVE CARDIOTRÆNING?

BigDaddy skrev:mit mål er måske og komme i lidt bedre form.. jeg har simpelhen så ringe form. jeg kan sagtens styrketræne osv. men det halter sku med de ryger lunger jeg har. så tænkte at løb ved siden af træning kunne være godt eller måske bruge det som opvarmning inden træning?

overvejet os og ligge cardioen på hvile dagene, for som du siger så bliver man træt hvis man gør det inden træningen, tror nok ikke jeg gider efter styrketræningen
har du nogle råd til noget opvarmning? har set mange trænere at når de skal tag deres øvelser fx bænkpress, så starter de altid med en stang uden vægt og træner med den og så bagefter putter de vægt på, er det for og varme musklerne op uden og have for meget belastning på eller hvordan? 

BigDaddy skrev:Tak for svaret! jeg ville helt klart vægte træningen mestovervejet os og ligge cardioen på hvile dagene, for som du siger så bliver man træt hvis man gør det inden træningen, tror nok ikke jeg gider efter styrketræningen
har du nogle råd til noget opvarmning? har set mange trænere at når de skal tag deres øvelser fx bænkpress, så starter de altid med en stang uden vægt og træner med den og så bagefter putter de vægt på, er det for og varme musklerne op uden og have for meget belastning på eller hvordan?

BigDaddy skrev:mit mål er måske og komme i lidt bedre form.. jeg har simpelhen så ringe form. jeg kan sagtens styrketræne osv. men det halter sku med de ryger lunger jeg har. så tænkte at løb ved siden af træning kunne være godt eller måske bruge det som opvarmning inden træning?

Mharritz skrev:VPN skrev:Mharritz skrev:Disko-D skrev:Du kan evt. prøve med Crossfit. Det er en blanding af det hele. Så du kan træne i mens du træner.
don't.
Hvorfor ?

Disko-D skrev:Mharritz skrev:VPN skrev:Mharritz skrev:Disko-D skrev:Du kan evt. prøve med Crossfit. Det er en blanding af det hele. Så du kan træne i mens du træner.
don't.
Hvorfor ?
Nu er jeg ganske vidst ikke fan af crossfit, men det du skriver der er jo ren broscience.
Man belaster også sin ryg ved squat, dødløft, planke osv osv. Så længe belastningen understøttes af fx. ens coremuskulatur, så er der jo intet galt i det. Problemet opstår når man kører dødløft på tid og lign. Eller forsøger at ødelægge ligamenterne i skulderen ved at lave kipping pullups.
Tager man de dårlige ting væk i crossfit, og lader være at træne som en idiot, består det jo af gode basisøvelser både styrkeløft men også vægtløftning. At de så bliver misbrugt, det er noget andet.
Hvad er i øvrigt ikke godt for ens restitution?

snus skrev:Disko-D skrev:Mharritz skrev:VPN skrev:Mharritz skrev:Disko-D skrev:Du kan evt. prøve med Crossfit. Det er en blanding af det hele. Så du kan træne i mens du træner.
don't.
Hvorfor ?
Nu er jeg ganske vidst ikke fan af crossfit, men det du skriver der er jo ren broscience.
Man belaster også sin ryg ved squat, dødløft, planke osv osv. Så længe belastningen understøttes af fx. ens coremuskulatur, så er der jo intet galt i det. Problemet opstår når man kører dødløft på tid og lign. Eller forsøger at ødelægge ligamenterne i skulderen ved at lave kipping pullups.
Tager man de dårlige ting væk i crossfit, og lader være at træne som en idiot, består det jo af gode basisøvelser både styrkeløft men også vægtløftning. At de så bliver misbrugt, det er noget andet.
Det er dårligt/dumt at køre crossfit ved siden af sin vægttræning, selvfølgelig forudsat, at det er dér man har sit fokus. Her ville 'almene' (evt. steady-state) kardioaktiviteter være at foretrække.

bestemt ikke. mere for en form for lidt cardio til træningen ( da jeg har lidt side deller her og der ) haha. tænker nok mine restuations dage ville være det mest oplagte tidspunkt, da jeg normalt er helt færdig efter en god omgang fullbody
men ville gerne have brugt det som noget opvarmning, men kan godt se jeg køre mig selv død hvis jeg skal cykle eller løbe lige inden træning og derefter træne hårdt.
snus skrev:Disko-D skrev:Mharritz skrev:VPN skrev:Mharritz skrev:Disko-D skrev:Du kan evt. prøve med Crossfit. Det er en blanding af det hele. Så du kan træne i mens du træner.
don't.
Hvorfor ?
Det er dårligt/dumt at køre crossfit ved siden af sin vægttræning, selvfølgelig forudsat, at det er dér man har sit fokus. Her ville 'almene' (evt. steady-state) kardioaktiviteter være at foretrække.

snus skrev:Altid nemt at trække i land med "det var ironi" bagefter

Disko-D skrev:snus skrev:Altid nemt at trække i land med "det var ironi" bagefter
Hvis du kendte mig, eller læste min logbog, så ville du vide at det var ironi

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster