Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 918
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 916

Følg bodybuilding.dk på

Skift af muskelgrupper under træning.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har tænkt lidt over det her:

Når jeg træner fullbody, prøver jeg at køre musklerne i en nogenlunde rækkefølge. Sådan at jeg fx snupper BOR, dødlødt og chinups efter hinanden da de alle træner ryg. Men er det virkelig nødvendigt? Er det meget vigtigt at man ikke ligepludselig skifter fra brystmuskulaturen, og så går igang med nogle bicepsøvelser? Fx at gå fra bænk til curls istedet for bænk til chest dips? Altså, kan man miste noget af intensiten i sin træning hvis man vader lidt rundt mellem øvelserne, eller er det totalt ligemeget så længe man får kørt alle musklerne igennem på 2-3 timer alligevel? Jeg har hørt nogen snakke om at blodet bruger tid på at løbe til en muskel, og hvis man så snupper en helt anden muskelgruppe lige pludselig, så bruger blodet tid til at løbe derover, og så får du ikke lige så meget ud af det, som hvis du havde tæsket den første muskel igennem først.

Jeg synes nemlig det er ret svært at sammensætte et træningsprogram hvis man skal tage hensyn til at få musklerne ordnet i rækkefølge, og det ville være lettere hvis det bare var en myte :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

En tommelfingeregel er at tage alle compound (flerledsøvelser) i starten af passet og isolationsøvelserne sidst!
Så du behøver bestemt ikke træne de øvelser der træner samme muskelgrupper efter hinanden..

du kan jo evt poste dit program og så kan vi jo sige om det ville være hensigtmæssigt at lave om på rækkefølgen...
Kettlebell, Kropsvægt og BB Træning - Følg med her:
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=6657
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

2-3 timer? ad

Logbog: Ingen logbog

Yep...

Jeg laver de vigtige basisøvelser (her i træningsrækkefølge):

Bænk
Incline Bænk
Dips
Military
Chinups
BOR
Dødløft
Squat
Crunch

Så har jeg fået et godt råd om at smide squat og dødløft hen i starten istedet - så der er mere energi til dem. Problemet er bare at jeg også gerne vil køre bænk i starten så der er energi til den, og det inteferere jo en del med ben og ryg som jeg får fra dødløft. Det ville jo betyde at jeg skulle færdiggøre ryggen med BOR og chinups - men så er jeg igang med biceps og... ja i kan nok se hvad jeg mener. Så kommer bryst rigtig langt nede på listen...

(er 2-3 timer lang tid for et fullbody træningspass???)
Brugeravatar

Styrkeliste

ja 2-3 timer er meget langt for et træningspas. en time til halvanden er mere passende...

Squat
Dødløft
Bænk
BOR
Military
Chinups
Incline Bænk
Dips
Crunch

Problemet er bare at jeg også gerne vil køre bænk i starten så der er energi til den, og det inteferere jo en del med ben og ryg som jeg får fra dødløft. Det ville jo betyde at jeg skulle færdiggøre ryggen med BOR og chinups - men så er jeg igang med biceps og... ja i kan nok se hvad jeg mener. Så kommer bryst rigtig langt nede på listen...

er ikke sikker på hvad du mener helt præcist,men ovenstående rækkefølge skulle være fin..
Kettlebell, Kropsvægt og BB Træning - Følg med her:
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=6657
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig at kun at lave dødløft 1-2 gange i ugen, da den tager ret lang tid at restituere fra. Jeg fik lidt problemer med lænden, så derfor kører jeg nu dødløft hver onsdag og squat mandag+fredag. Så kan jeg træne lidt tungere i øvelserne, og jeg er sikker på at lænden får den tid den skal have. :)
Som Manley sætter programmet op vil jeg mene er det mest optimale.
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

ok så prøver jeg det :)
Brugeravatar

Styrkeliste

men prøv da først med alle øvelser, alle dage først! bare fordi bjørnens lænd brokker sig, er det jo ikke sikkert din gør? :) men lænd elsker mig, når den får tæsk 2-3 gange om ugen <3
Vi er alle forskellige! :) Så tilpas det efter dine behov, og hvad du reagerer godt på

Geografisk sted: Aalborg

Galleri: Vis galleri (2)

min lænd elsker også mig - så bare rolig, jeg har tænkt mig at forsætte med at give den kærlighed. Det var mere i forhold til at bytte om på rækkefølgen i mit program :)
Brugeravatar

Styrkeliste

med hensyn til det, så ville jeg starte med den muskel, som trænger mest.. selvfølgelig indenfor de 3 basis øvelser. hvis f.eks dit bryst er din svageste side, ville jeg starte med bænk, og så de efterfølgende øvelser, som Manley opsatte dem..

Geografisk sted: Aalborg

Galleri: Vis galleri (2)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster