Når jeg træner fullbody, prøver jeg at køre musklerne i en nogenlunde rækkefølge. Sådan at jeg fx snupper BOR, dødlødt og chinups efter hinanden da de alle træner ryg. Men er det virkelig nødvendigt? Er det meget vigtigt at man ikke ligepludselig skifter fra brystmuskulaturen, og så går igang med nogle bicepsøvelser? Fx at gå fra bænk til curls istedet for bænk til chest dips? Altså, kan man miste noget af intensiten i sin træning hvis man vader lidt rundt mellem øvelserne, eller er det totalt ligemeget så længe man får kørt alle musklerne igennem på 2-3 timer alligevel? Jeg har hørt nogen snakke om at blodet bruger tid på at løbe til en muskel, og hvis man så snupper en helt anden muskelgruppe lige pludselig, så bruger blodet tid til at løbe derover, og så får du ikke lige så meget ud af det, som hvis du havde tæsket den første muskel igennem først.
Jeg synes nemlig det er ret svært at sammensætte et træningsprogram hvis man skal tage hensyn til at få musklerne ordnet i rækkefølge, og det ville være lettere hvis det bare var en myte