Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

lassah skrev:Kan du kører 4 x 10 med ligeså høj vægt, som du gør med 5x5?

Cruse skrev:lassah skrev:Kan du kører 4 x 10 med ligeså høj vægt, som du gør med 5x5?
Nej, men hvis jeg kører med 60kg i 5x5= 1500 i workload.
4x10 @ 50kg= 2000 i workload. så workloaden er betydelig højere..

Zeazer skrev:Cruse skrev:lassah skrev:Kan du kører 4 x 10 med ligeså høj vægt, som du gør med 5x5?
Du kan da heller ikk' køre med kun 10 kg mindre, og så ta' så mange flere repsEllers har du i hvert fald taget for lidt i 5*5, det helt sikkert.

Cruse skrev:Zeazer skrev:Cruse skrev:lassah skrev:Kan du kører 4 x 10 med ligeså høj vægt, som du gør med 5x5?
Du kan da heller ikk' køre med kun 10 kg mindre, og så ta' så mange flere repsEllers har du i hvert fald taget for lidt i 5*5, det helt sikkert.
ej, 5x5 bliver der presset til det yderste.. Tror nok at jeg kan ta 50kg 10 gange.. hvis ik så har 45kg os en højere workload end 5x5..

Zeazer skrev:Cruse skrev:Zeazer skrev:Cruse skrev:lassah skrev:Kan du kører 4 x 10 med ligeså høj vægt, som du gør med 5x5?
Nu er 5*5 jo også primært til styrke. Hvis jeg var dig ville jeg bare køre 3*8 og så ligeså tungt som du kan.

Cruse skrev:Jeg overvejer at skifte mit 5x5 (i bænkpres) system ud til 4x10 da jeg kan se at min workload ville være en hel del højere med 4x10.
Men så kommer spørgsmålet.. ville jeg stige meget mere i styrke, hvis jeg kørte 5x5 end hvis jeg kørte 4x10 (evt 4x8)? Ville 5x5 betale sig mere i længden?

Du stiger vel mere i styrke, jo tungere du løfterCruse skrev:Cruse skrev:Jeg overvejer at skifte mit 5x5 (i bænkpres) system ud til 4x10 da jeg kan se at min workload ville være en hel del højere med 4x10.
Men så kommer spørgsmålet.. ville jeg stige meget mere i styrke, hvis jeg kørte 5x5 end hvis jeg kørte 4x10 (evt 4x8)? Ville 5x5 betale sig mere i længden?
Er der ik andre der har en kommentar til dette?

eus skrev:Hvis du ikke har en fastlagt progression, så er det en god ide at variere reprangen fra trænnig til trænning, eller uge til uge......Der findes et fint ord for det....

TheCzech skrev:Der er ikke så megen mening i at spekulere i, om den ene rep-range er bedre end den anden, så længe vi alligevel snakker typiske bodybuilder rep/sæt kombinationer.
Om 5 x 5, 3 x 8, 4 x 6 eller 3 x 10 giver mest masse, er der ikke nogen evig sandhed for. Nogle personer vokser bedst på 3 x 10, andre på 5 x 5. Dog har en enkelt undersøgelse (Det er selvfølgelig meget svært at teste dette isoleret, så det kan være en sandhed med modifikationer) vist, at man gennemsnitligt vokser sig bedre på flere tunge sæt, end på færre lettere sæt. Den ene gruppe kørte vist 5 x 5 eller 6 x 4, og den anden gruppe 3 x 10.
Udover det er der mange af dem, der træner efter WSB-principperne, der synes de vokser bedre under det program end under noget andet, på trods af at man ikke kører så mange øvelser med en typsik bodybuilder rep-range.
Men hvis du ved at progression er vejen frem, hvorfor gider du så spekulere i, om 5 x 5 eller 4 x 10 er bedst?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster