jeg har nu fulgt lidt med herinde og læst de fleste artikler godt igennem, og tænkte at nu ville jeg sku prøve at skræddersy mit eget program, og jeg synes faktisk det ser fornuftigt hvis jeg har forstået bare en lille del af alt det med progressions cyklusser og dekonditionering osv osv.
Det er et 2 splits program som jeg har siddet og fiflet lidt med et par timer, og her er resultatet, håber i kan give mig noget konstruktivt kritik
1st Split
BB Benchpress
DB Incline benchpress
Cable crossovers
Millitary press
Upright row
Tricep dips
Skullcrusher
2nd split
Squat
Dødløft
Lying leg curl
Pull ups eller lat pull down
Bent over BB row
Evt en ryg øvelse mere
Rear delt row
BB Curls
Hammer Curls
Programmet består af 3 blocks på hver 4 uger
1st block – Hypertrophy med progressive reprange og dropsets i 2 øvelser I hvert split de sidste 2 uger
1 uges dekon
2nd block – Hypertrophy med progressiv vægtøgning hver uge evt. Udskiftning af nogle øvelser (basis øvelser undtaget selvfølgelig)
1 uges dekon
3rd block – styrke block Sheiko beginners 1
1-2 ugers Dekon og så forfra igen med eventuelle variationer som at køre DB I bænkpress I stedet for BB og køre BB I incline bænkpress I stedet for DB
1st block (4 uger) progressiv rep range
1 uge 4x8
2 uge 5x8
3 uge 4x10 dropsets I bænkpress, mili press, bent over BB rows, bb curls
4 uge 4x12 dropsets I bænkpress, mili press, bent over BB rows, bb curls
2nd block (4 uger) progressiv vægtøgning
kan ikke siges præcis hvor mange kg der forøges med hver uge da jeg lige skal teste mig selv men regner med 5 kg hver uge
Så jeg eksempelvis i bænkpress starter på 40 kg første uge og kører den 4x10 både mandag og torsdag og så smider jeg 2,5 kg på hver side næste uge så jeg køre 45 kg 5x8 anden uge osv.
1 uge 4x10
2 uge 5x8
3 uge 5x7
4 uge 4x6
Kost har jeg godt styr på er kokke lærling så jeg har al mulighed for at æde igennem. Men jeg supplere så de daglige måltider med en shake soja protein om morgnen, weightgainer før og efter træning og en protein bar i løbet af dagen.
Til sidst skal det selvfølgelig siges at mit mål er opbyggelse af muskelmasse
Håber i har noget konstruktivt at tilføje
/Huffen