Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1295
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1292

Følg bodybuilding.dk på

Skulder fleksibilitet under squat

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle,

Har fundet denne video af Rippetoe (http://www.allthingsgym.com/mark-rippet ... -position/
) som jeg går ud fra er korrekt udførsel, hvor han forklarer hvordan man skal holde på stangen under squat. Og jeg har nu prøvet det et par gange i træningscentret. Det er rigtig svært for mig at få stangen placeret rigtigt. Hver eneste gang ender jeg med at have ondt i skuldrene dagen efter. Når jeg ser hvor langt jeg kan presse mine arme/skuldre tilbage, så virker det også umuligt for mig at få dem i den rigtige position.

Jeg har været inde og søge lidt, og det ser ud til det er mine skulder fleksibilitet. Hvordan kan dette løses og er der andre ting der kan være årsager til smerten?

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lav mobility øvelser..
Og så vender du dig til det.

Reputation point: 50

Logbog: Vis logbog

Hold bredere på stangen, det vil lægge mindre pres på dine skuldre, indtil at du har fået din mobilitet forbedret. En god øvelse for dig vil nok være Seated Wall Slides. Den kan også laves liggende. Hold fokus på at holde albuerne inde ved væggen/i gulvet mens du foretager bevægelsen. Arbejd dig opad over hovedet efterhånden som din mobilitet tillader det. Shoulder dislocators kunne også være en god ide plus eventuelt SMR af pecs ved skulderhæftningerne og eventuelle andre triggerpoints. Kunne ikke forestille mig at det kan tage meget mere end et par uger før du så skulle kunne holde smallere på stangen.

In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Okay, vil prøve mig med Seated Wall Slides og Shoulder Dislocators. Men hvor set/reps skal jeg kører af hver og hvor ofte om ugen?

MD1 skrev:Okay, vil prøve mig med Seated Wall Slides og Shoulder Dislocators. Men hvor set/reps skal jeg kører af hver og hvor ofte om ugen?

5-10 minutter hvert træningspas i et par uger eller indtil at du i hvert fald problemfrit kan squatte med den grebsbredde som du ønsker. Derefter vil et par gange ugentligt være fint til løbende at forbedre din overkropsmobilitet.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Styrkeliste

Er det vigtigt det bliver gjort på selve træningspasset? Det vil nemlig være en fordel hvis jeg kunne lave det hjemme, de dage jeg ikke er i centeret og træne.

MD1 skrev:Er det vigtigt det bliver gjort på selve træningspasset? Det vil nemlig være en fordel hvis jeg kunne lave det hjemme, de dage jeg ikke er i centeret og træne.

Det er ikke absolut nødvendigt, nej. Det er anbefalelsesværdigt, men så heller ikke mere end det.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Styrkeliste

Har nu lavet Seated Wall Slides og Shoulder Dislocators et par gange hjemme. Det har ikke rigtig hjulpet noget, men det forventede jeg nu heller ikke blot efter et par gange.

Jeg var dog nede og squatte i dag. Selv med det breddeste greb som racken tillod (hvor mine tommelfingre var ved ringen på stangen) gjorde det ondt i mine skuldre. Jeg lagde mærke til, at hver gang jeg tog greb om stangen og bukkede mig under stangen for at ligge den på min ryg, at det gav et ryk (ved ikke rigtigt hvordan jeg skal beskrive det) i min højre skulder.

Var efterfølgende henne og bænke for første gang i lang tid (har brugt håndvægte på det seneste, da jeg havde en skade i mit ac led), men det gjorde ondt og gav lidt af det samme ryk i min højre skuldre, hver gang jeg var nede og ramme brystet med stangen. Ved ikke om dette kan skyldes den samme ting, eller at det måske er squattens skyld jeg også fik ondt da jeg bænkede? Og hvordan bør jeg fortsætte?

Med en safety bar og varianter af DB squats, mens du arbejder med din skulder.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Kostplan: Ingen kostplan

Du holder sikkert ikke skuldrene ordentlig tilbage og scapula sammentrukket. Hvorfor vil du forresten squatte low-bar?

Gary Oak skrev:Med en safety bar og varianter af DB squats, mens du arbejder med din skulder.

Ikke alle har en safety bar, og medmindre OP har verdens strammeste skuldre, så kan han sagtens squatte high-bar, hvilket han burde gøre, medmindre han bare vil flytte mest mulig vægt.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Der er desværre ikke nogen safety bar der hvor jeg træner.

Kører LB da det er det anbefalet i Starting Strenght og så læste jeg Mark Rippetoe anbefalede LB, hvorefter jeg gik ud fra LB måtte være det bedste. Har prøvet HB kort før, men der havde jeg meget svært ved at komme langt nok ned.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster