Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1021
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1018

Følg bodybuilding.dk på

Skulderskade under vægttræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

I starten af juli-måned gik det galt, da jeg kørte skråbænk med håndvægte. Jeg havde vidst i forvejen taget ét sæt med netop disse kilo, før det gik galt i mit andet sæt på omkring 7. gentagelse. Jeg kunne mærke (måske høre) et smæld omkring cephalic vein (se billedet: http://3-b-s.org/shoulder-and-chest-mus ... 78831.html) i venstre skulder, hvorefter jeg fastholdte grebet på vægten, men simpelthen ikke havde kræfterne til at støtte den. Så den klaskede lige ned på min brystkasse, hvilket heldigvis ikke gjorde ondt, da den ramte lige på musklen.
Jeg kunne mærke, at den var helt galt, og jeg holdte pause fra træningen i en måneds tid, hvorefter jeg genoptog træning med samme smerter. Ligegyldig hvor let eller hvor tung, jeg løfter, kan jeg mærke smerten efter omkring den 8. gentagelse, og dér stopper jeg selvfølgelig, da det føles ubehagelig meget som om, at min cephalic vein er lige ved at springe.

Jeg aner ikke, om det hedder Cephalin Vein, men jeg kalder den dét for at demonstrere for jer, hvor smerten sidder i følge billedet: http://3-b-s.org/shoulder-and-chest-mus ... 78831.html

Jeg har stadig smerten, og den kommer endda nogle gange, selvom jeg ikke løfter vægte. Den er kommet flere gange af én forkert kropslig bevægelse, og ved løb, og hvis jeg strækker armen og roterer den. Jeg har nogle gange følt det som om, noget er gået af led, og så kommet på plads igen. Men det kan ikke være skulderen, for så skulle smerten være meget værre (har jeg hørt).

Kender I noget til det? Og hvad ville I gøre, hvis I var mig?

PS. Det skal lige siges, at jeg har haft en hofteskade og et overrevet korsbånd i knæet, og at jeg har mistet troen på lægesystemet herhjemme pga. dårlige erfaringer.

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 80.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kender I noget til det?

nej. Men jeg tvivler på at det er v. cephalica du har fået en skade i. V. cephalica er en blodåre

hvad ville I gøre, hvis I var mig?

selvom du har mistet troen på lægesystemet, så ville jeg alligevel få din læge til at henvise dig til en fysioterapeut. Evt kan du få ham til at henvise dig til en fysioterapeut, som du ikke kender og har haft dårlige oplevelser med
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ja gå til lægen og blev henvist til en fys alligevel. Når du "bare" træner i center selv, er det ikke en god ide at selvdiagnosticere.

Har du trænet Rotator Manchetten?
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog