Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1649
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1646

Følg bodybuilding.dk på

smerte ved hjertet

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

hej bb'er jeg har nogle gange prøvet at jeg får ondt i området under brystet ( der hvor hjertet er ) jeg vil bare gerne vide om jeg skal gøre noget ved det eller om det går væk af sig selv

info om mig jeg er 14 år træner 2 split og spiser sund kost men er begyndt en lille bitte smule at spise usundt igen
på forhånd tak :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Snak med en læge om det istedet for drenge på internettet.

Hvis du har ondt ved dit hjerte skal du ikke bare ignorere det. Hvis du gik til dine forældre og sagde det, ville de med garanti tage dig med til lægen. Det vil jeg også råde dig til.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

johannes23331 skrev:hej bb'er jeg har nogle gange prøvet at jeg får ondt i området under brystet ( der hvor hjertet er ) jeg vil bare gerne vide om jeg skal gøre noget ved det eller om det går væk af sig selv

info om mig jeg er 14 år træner 2 split og spiser sund kost men er begyndt en lille bitte smule at spise usundt igen
på forhånd tak :)

Halløj.

Hvis det er ligesom noget der stikker under brystet, så er det mangel på D-vitamin.
Jeg har nemlig selv prøvet det, men det forsvandt efter jeg begyndte på D-vitamin piller og spiste mere fisk. Jeg vil dog også anbefale dig at tage til lægen, da det er den bedste ide i det her tilfælde

God bedring !

Angiveligt er der er mange der oplever det her hvor det pludselig stikker helt vildt omkring hjertet, og man tror at man skal til at falde død om. Det er nogle år siden at jeg har oplevet det, men engang havde jeg det ugentligt. Min gode ven oplevede det på ham selv og ringede 112 imens han var alene hjemme. Der kom en hjertelæge med fuld udrykning lynhurtigt. De tjekkede alt og sagde at han intet fejlede overhovedet. De forklarede så at rigtig mange oplever denne stikkende fornemmelse og at det ikke har noget at gøre med hjertet, men nogle muskler i nærheden af hjertet eller lign. Det skulle være helt ufarligt. De sagde at hvis man fik et hjerteanfald ville man aldrig være det mindste i tvivl da smerten skulle være meget voldsom. Jeg skal dog selvfølgelig ikke kunne sige noget som helst om hvad det er i dit tilfælde, så hvis du føler at der er noget galt skal du selvfølgelig få det tjekket.

Snak med din læge omkring det. Råd fra tilfældige på nettet får dig kun nok så langt.

Når det så er sagt; tror jeg ikke du skal være bekymret. I hvert fald så længe det ikke bevæger sig ud i armen :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Det er altid bedst at gå til lægen med den slags. Men det er med 99,9 % sikkerhed IKKE hjertet. Det er ekstremt usædvanligt at en 14 årig har smerter fra hjertet. Det er med meget stor sandsynlighed smerter fra vedhæftningerne i brystbenet, eller muskulær smerte.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Har selv dette flere gange om ugen, og har både talt med min mor(lægesekretær) og min søster(sygeplejeske) som begge siger det er meget normalt og skyldes kramper i små muskler omkring hjertet, brystet. Hvis det ikke gør 'ondt', så tror jeg ikke du skal være bekymret :) Ubehageligt, men ikke farligt hvis det bare er det..

Tank skrev:Angiveligt er der er mange der oplever det her hvor det pludselig stikker helt vildt omkring hjertet, og man tror at man skal til at falde død om. Det er nogle år siden at jeg har oplevet det, men engang havde jeg det ugentligt. Min gode ven oplevede det på ham selv og ringede 112 imens han var alene hjemme. Der kom en hjertelæge med fuld udrykning lynhurtigt. De tjekkede alt og sagde at han intet fejlede overhovedet. De forklarede så at rigtig mange oplever denne stikkende fornemmelse og at det ikke har noget at gøre med hjertet, men nogle muskler i nærheden af hjertet eller lign. Det skulle være helt ufarligt. De sagde at hvis man fik et hjerteanfald ville man aldrig være det mindste i tvivl da smerten skulle våre meget voldsom. Jeg skal dog selvfølgelig ikke kunne sige noget som helst om hvad det er i dit tilfælde, så hvis du føler at der er noget galt skal du selvfølgelig få det tjekket.

Lige præcis, det er helt normalt har selv været der, havde også hjertebanken næsten hver dag da jeg var 14 :) men syntes også du skal få det tjekket vis det går dig på. :)
Be excellent to each other!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator