Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1204
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1202

Følg bodybuilding.dk på

Smerter ved dødløft?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey allesammen..

Jeg har trænet med frie vægte i ca. 5 måneder nu her og jeg har fået tjekket min teknik et par gange siden jeg startede. Jeg har læst en masse artikler om diverse øvelser, men alligevel har jeg problemer med dødløft.

Jeg får ondt i den øverste del af ryggen i højre side. Det kommer når jeg har taget et par gentagelser og bliver der så mere eller mindre i nogle timer.

Har prøvet at vedhæfte et billede for at vise hvor det gør ondt.. Kunne også prøve at filme et løft næste gang jeg træner..
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det kan være du har en myose ("muskelknude") eller noget. Er du meget hård netop der normalt?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

kan det være du løfter med skæv ryg så du løfter mere med højre side end venstre?

Reputation point: 0

Geografisk sted: aalborg

Kostplan: Ingen kostplan

Smeden skrev:Det kan være du har en myose ("muskelknude") eller noget. Er du meget hård netop der normalt?

Vil ikke mene der er nogen decideret forskel. Det er en form for brændende fornemmelse. Jeg kan især mærke det hvis jeg trækker armene tilbage og stritter med brystkassen som i den der ølreklame..

Jokeren16 skrev:Kan det være du løfter med skæv ryg så du løfter mere med højre side end venstre?

Det kunne vel være en mulighed, men har fået min teknik tjekket af flere forskellige erfarne styrketrænere, og ingen har kommenteret en form for skævhed..
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Det kan være du har en myose ("muskelknude") eller noget. Er du meget hård netop der normalt?

Tror jeg næppe det er. Den slags plejer at blive forværret ved langvarige statiske kontraktioner, som hvis man sidder anspændt henover et bord, men forbedret ved dynamiske muskelkontraktioner.

Det lyder mere som om du belaster den ene side forkert på en eller anden måde. Men hvis du siger at du har fået grøn lys for din teknik, så kan det være svært at sige hvad der gør det.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:

Tror jeg næppe det er. Den slags plejer at blive forværret ved langvarige statiske kontraktioner, som hvis man sidder anspændt henover et bord, men forbedret ved dynamiske muskelkontraktioner.

Det lyder mere som om du belaster den ene side forkert på en eller anden måde. Men hvis du siger at du har fået grøn lys for din teknik, så kan det være svært at sige hvad der gør det.

Det kan jo også være tegn på deres inkompetence.. Hehe.. Eller vel nærmere min egen.. Jeg må filme det en dag og smide det op..

Kan det have noget at gøre med at jeg ikke altid er ordenligt opvarmet? For når jeg tænker over det, så plejer mine tunge løft, når jeg har været godt varmet op, været helt smertefrie..

Måske jeg bare skulle varme lidt bedre op - vil jeg prøve fra imorgen..
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

Tror du ikke? Jeg havde engang det samme, myoser forårsaget af langvarig statisk kontraktion, der ligesom "sprang" når jeg dødløftede.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Tror du ikke? Jeg havde engang det samme, myoser forårsaget af langvarig statisk kontraktion, der ligesom "sprang" når jeg dødløftede.

Så ville der i givet fald ikke være smerter i et par timer efter, så vidt jeg ved.

Jeg tror iøvrigt det er farligt at lede efter eksterne årsager, hvis årsagen ligger i forkert udførsel af løftet. Så det første man bør, er at sikre sig at man ikke gør noget forkert (nu er det dog sjældent der problemet viser sig, hvis man udfører dødløft med forkert teknik. Det er oftest lænden som brokker sig).
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Biiver skrev:Kan det have noget at gøre med at jeg ikke altid er ordenligt opvarmet? For når jeg tænker over det, så plejer mine tunge løft, når jeg har været godt varmet op, været helt smertefrie..

Specifik opvarmning kan bestemt ikke skade. Ellers kunne det måske også være en idé at holde 1-2 ugers pause med dødløft.

Peter :)
Brugeravatar

plindboe skrev:
Biiver skrev:Kan det have noget at gøre med at jeg ikke altid er ordenligt opvarmet? For når jeg tænker over det, så plejer mine tunge løft, når jeg har været godt varmet op, været helt smertefrie..

Specifik opvarmning kan bestemt ikke skade. Ellers kunne det måske også være en idé at holde 1-2 ugers pause med dødløft.

Peter :)

Har holdt pauser fra dødløft før pga. dette problem.. Men det har ikke rigtigt hjulpet..

Jeg løb i ca. 6 minutter, svingede lidt ekstra med armene, tog et forholdsvis let sæt dødløft og så startede jeg..... Mærkede næsten ikke noget til smerten idag - der var en lille smulle i forbindelse med 1 rep i hvert sæt, men ellers intet og nu her et par timer efter er der intet at føle..

Jeg vil fortsætte med opvarmning den næste uges tid og se om det fortsætter uden smerter.. :D
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

Det lyder sgu surt. Håber det løser sig med opvarmningen, ellers så prøv og se om der er det samme når du laver BOR. For at finde ud af om det er øvelsen eller noget in das body :evil:
Min blog
Ønskede maxløft inden Marts 2007:
Max squat: 250kg
Max dødløft: 220kg
Max bænkpres: 130kg

Geografisk sted: Skagen

JesperRyom skrev:Det lyder sgu surt. Håber det løser sig med opvarmningen, ellers så prøv og se om der er det samme når du laver BOR. For at finde ud af om det er øvelsen eller noget in das body :evil:

Kører faktisk slet ikke BOR og har overhovedet ikke gjort det i løbet af de 5 måneder jeg har trænet, men efter denne cyklus, som slutter til jul, begynder jeg på et nyt fullbody-program med BOR..

Er der egentlig stor forskel på om man laver Barbell Bent Over Rows eller T-Bar Rows?
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste