Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 932
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 930

Følg bodybuilding.dk på

Sofies træningslog

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Så er jeg blevet overtalt til at oprette en profil på bodybuilding.dk, selvom jeg dog altid vil sværge til bodyspace. Der skal nok komme en masse godt fra mig, siden jeg er en kvinde, og jeg har hørt at vi skulle tale meget.

I dag har jeg ikke trænet, hvilket heller ikke har været meningen. Har desværre ondt i begge skinneben fra gårdagens løbetur. Det strammer sådan set i hvert skridt, jeg tager - det er ikke DOMS, der er tale om. Det føles smertefuldt :( . SCUMBAG tibialis anterior.
VIl dog ikke droppe løbet, nu hvor jeg har sat mig for at blive god til det. Nu må vi se, hvad læggene siger til det næste gang.

Nu vil jeg noobe lidt rundt i dette nye univers, inden jeg tuller til drømmeland.
Sidst rettet af sojuu 26. mar 2012, 21:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

<3 isvaffel til dig!
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub
AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Vis kostplan

Har trænet puls og styrke (holdtræning) i en time i dag, og løb intervalløb i 20 min bagefter. Jeg havde ikke mine løbesko med, så løb i mine fab NIKE sko med pink sål, hvilke ikke er beregnet til langt løb (højst noget opvarming). Det kunne også godt mærkes i fusserne efter noget tid. Tibialis anterior brokkede sig heldigvis ikke. Brugte også et stort rum tid på at strække læg ud i dag.

Træning i dag var egentlig ikke noget særligt. Jeg føler ikke at lysten til at træne, er der for tiden. Jeg gør det af ren pligt og samvittighed, hvilket jeg ikke bryder mig om. Selvfølgelig er det ikke altid, at jeg har lyst til at træne, men jeg plejer at have sådan en "grundlyst", fordi jeg som regel elsker at bruge min krop og at føle mig sund.
Men for tiden er det bare en sur pligt. Og dog. Da jeg strækkede mine hamstrings ud til sidst, følte jeg en skøn ro - det at træne er noget, jeg altid kan ty til, når jeg mister mig selv. Det hjælper mig på rette spor igen. Det er det dejlige ved, at jeg ikke har en træningsmakker. Min træning er noget, jeg har for mig selv, og sådan vil jeg egentlig også gerne have, det skal forblive.
Brugeravatar

Det går skidt med motivationen i øjeblikket. Manglende overskud resulterer i manglende træning. Jeg er dog ikke bekymret - har prøvet det mange gange før, og det skal nok komme igen.
Jeg er meget frustreret over uddannelse og skole for tiden og har stort set besluttet at droppe ud af min fysikundervisning. Jeg tænker lidt på at bruge min nyvundne tid på at blive virkelig fit. Sådan som jeg altid har stilet efter. Forhindringen har jo altid været manglende tid, eller at træningen ikke har stået øverst på prioriteringslisten, fordi der simpelthen har været andre ting, der var vigtigere. Men det ser ud som om, at der langt om længe er plads nu. Så er det bare med, at finde ud af, hvad mit mål skal være.

Btw så spiser jeg alt for meget lort for tiden. Har dog ikke spist noget lort i dag (endnu). Jeg plejer jo at sige, at hvert fravalgt af lort, er et valg om sundhed :wink: , så jeg må til at tage mig sammen. Her er, hvad jeg kan gøre i stedet for at spise lort, når jeg får lyst til det:

- Spis i stedet noget sundt (gulerod, agurk, peberfrugt, nødder eller rosiner. Peberfrugt især - altid en vinder.)
- Lav nogle push ups, mavebøjninger, planke, upper back pull backs, biceps curls - you name it.
- Drik et stort glas vand.
- Lyt til god sang og dans foran spejlet.

Det var lige, hvad jeg havde på mit træningshjerte i dag. Harj harj :pumping:
Brugeravatar

I dag var jeg til holdtræning, og der var ALT for mange i lokalet. Det var fuldstændig latterligt. Generelt er det idiot tidspunkt at træne mellem 16-18. Udover manglende plads var det fint nok. Puls-delen var hård (havde spist en cookie lidt tid inden træning - lad mig bare sige, at det skulle jeg nok ikke have gjort). Prøver lige at huske, hvad vi lavede:

- Opvarmning (ting og sager på en step, op og ned)
- Første puls interval --> løb på stedet, høje knæ, 10 burpies, jumping squats side to side (minder lidt om at stå på ski. Bort set fra, man ikke hopper fra side til side på ski :? ), bliv nede i squat og vip, 10 push ups, mountain climb, dumbbell triceps extensions (med 3 kg håndvægte, siden der er 7895132658907130 reps) og til sidst cykelløb for mavsen. Og hele molevitten skulle så gentages 3 gange med 15 sek pause mellem.
- Squats (10 kg). Jeg prøvede at tælle gentagelserne, men der var simpelthen for mange til at holde styr på. Tænkte over at det er misvisende, at holdtimerne hedder "puls og styrke". De burde hedde "puls og udholdenhed". Men anyway, 10 kg gav syre i ben og balder alligevel.
- Upright rows og behind neck press (9 kg)
- Bænkpres (10 kg) - tror vi var oppe på de 60 gentagelser. Venstre skulderled "klikker" og driller stadig, selvom jeg tænkte meget over teknikken.
- Andet puls interval --> en hel masse sprællemænd, høje knæ, vippe squats, skihop osv + 3 x spurte på stedet.
- Side planke, normal planke, alle mulige øvelser for mave (meget lidt ryg)

Så det er altså, hvad man laver på en "puls og styrke" time i fitnessdk.
Jeg havde jo aftalt med mig selv i går at spise mindre lort. Det har jeg så fejret ved at bage en masse peanutbutter cookies med chokolader stykker og peanuts. Og jeg har spist 2..... :( [-X jeg er så VILJESVAG! Fuck this shit. Der skal ikke spises mere lort, I'm fucking serious. Men udover de 2 cookies, har jeg spist fint nok:

Frugt/kerne brød-tingeling fra DBS kiosk.
Tunsandwich
Banan
To skiver rugbrød med hhv leverpostej og ost
2 cookies
Og om lidt aftensmad bestående af fiskeret med grøntsager og salat.

Jeg poster lige billeder af cookies, så der er en forståelse for, hvorfor jeg ikke kunne lade være med at spise 2. Billede
Brugeravatar

Holdtræning lyder rigtig dejligt :bodyman:
Billede
Brugeravatar

Jeg har hørt, at holdtræning skulle være mega awesome. Giver det ikke rigtig flotte, lange og slanke muskler? :dope:
Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

IG:
https://www.instagram.com/glutesngluten/
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 180.00

Galleri: Vis galleri (1)

Madsen123 skrev:Holdtræning lyder rigtig dejligt :bodyman:

Det er heller ikke så ringe endda. Du skulle prøve det som en afveksling :wink: Plus jeg kan forestille mig, det giver en god udsigt, hvis man stiller sig bagest og ser på, når alle damerne squater.
Brugeravatar

The Rookie skrev:Jeg har hørt, at holdtræning skulle være mega awesome. Giver det ikke rigtig flotte, lange og slanke muskler? :dope:

Jo, det giver i hvert fald ikke buffness :batemand:. Holdtræning er nice, fordi der er en sammenholdsfølelse synes jeg. Men det er måske sådan noget kvinder elsker? :D
Brugeravatar

I dag har jeg været til holdtræning. Det var pisse hårdt. Var 10 min på crosstrainer inden timens start. Mål var at være over 200 watt i alle 10 min, og da min average hed 196, er jeg fint tilfreds. Holdtimen bød på:

- Opvarmning på step
- Første puls bestående af: Løb på stedet, 10 burpies, anderledes version af jumping squats + bliv nede og vip i squat indtil du er ved at dø af tilsyring, anderledes version af burpies, hvor man hopper ind og ud med benene (man bliver nede hele tiden), 10 push ups, planke, mountainclimb. Alt dette gentages 3 gange.
- Glute bridge kun med hælene i (9 kg).
- Dips
- Bænk pres (10 kg)
- Andet puls bestående af: op og ned på stepbænk med håndvægte. Primært skuldre. Efterfulgt af en masse jumping jacks, hop osv og 3 spurte
- Bicep curls
- Skiftende militær pres og BTN pres
- Bicep curls igen
- Mave og ryg

Skulderen klikker stadig i bænk pres, det er noget underligt noget. Har ikke spist noget lort i dag. Udover lidt peanutbutter, men det er sundt fedt!!!
Brugeravatar

Skulderen klikker stadig i bænk pres, det er noget underligt noget. Har ikke spist noget lort i dag. Udover lidt peanutbutter, men det er sundt fedt!!!

HVordan klikker? Og hvordan varmer du op til bænkpres?

Det er en god idé ikke at spise lort, det er ret klamt hvis du spørger mig.

Hvad er dit mål med træningen?

Jeg træner også ofte holdtræning. Vi er i hvert fald ofte 2-3 stykker.
Billede
Brugeravatar

Madsen123 skrev:

HVordan klikker? Og hvordan varmer du op til bænkpres?

Det er en god idé ikke at spise lort, det er ret klamt hvis du spørger mig.

Hvad er dit mål med træningen?

Jeg træner også ofte holdtræning. Vi er i hvert fald ofte 2-3 stykker.

Kan ikke rigtig forklare det bedre end at venstre skulderled på en måde klikker ud af sin plads og så tilbage igen i en hurtig bevægelse. Selvfølgelig kommer skulderen ikke ud af led, men det er det tætteste, jeg kan forklare. Det gør ikke decideret ondt, men er bare ubehageligt.
Jeg er ellers ret pjattet med lort :wink:
Lige nu skal jeg have sat mig et nyt mål med træining, siden jeg er droppet ud af min fysikundervisning og derfor har meget mere tid. Før var mit mål er føle mig sund og have det godt med mig selv. Men nu leger jeg meget med tanken om, at gå fuldstændig amok med træning og bevæge mig mere over i styrketræningens verden. Problemet er bare, at jeg ikke har nogen at træne med, og det synes jeg lidt det kræver, når man styrketræner.
Jeres holdtræning lyder hygge og intim hehe.
Brugeravatar

Jeg har trænet mine søde gamle mænd i aften. Det var pisse nice. Jeg havde kun forberedt to puls intervaller - resten var på gefühlen (og sådan plejer det faktisk også som regel at gå bedre). Jeg havde overskud til at råbe og skrige af dem under pulsen, mens jeg selv deltog fuldt ud. Der blev lagt ud med 30 min ren puls, så det var skønt. Der var en masse beklagende støn og lidende ansigtsudtryk.
Planen var, at vi skulle spille basket i 15 mins tid, men det gad de ikke rigtig sagde de, så jeg lagde lidt mere ben ind ala lunges og glute bridge.
Hans var med i dag, han plejer altid at løfte stemningen. Da vi lavede lunges, var der en af mændede, der smed sin bodybar, fordi han synes det blev for tungt, og så udbrød Hans: "Der røg den første!". Fik et fint billed af en fuldvoksen mand, der bare faldt om af udmattelse :D Man skulle nok have været der.
Anyhooo, hele kroppen fik tæsk. Der blev blandt andet lavet militærpres, BTN press, biceps med tube rundt om bodybar (hvilket faktisk vil sige rigelig med modstand, så det var nice!), en helvedes masse triceps, bryst, skulder fik også tæsk, mave (side planke, normal planke, nedre mave, side bench), ryg blalbal osv. tager hundrede år at nævne. Har jo 1,5 time til at undervise dem, så der kan man nå alt muligt.
Alt i alt var mændene seje i dag. Da jeg bad dem om at give alt, hvad de overhovedet havde tilbage i sidst puls interval, gjorde de det alle sammen. Jeg er stolt.
Nu skal jeg lave min matematikaflevering. Har desværre fået ondt i min hals :(
Brugeravatar

MOAR UPDATES???!!!
Brugeravatar

AK Thor

Styrkeliste

JENnifer skrev:MOAR UPDATES???!!!

:wink: Lavede cardio i går aftes på trods af sygdom. Det gik godt, har faktisk lidt doms i glutes i dag.
Brugeravatar

Nice, hvor mange bpm gik du? Og var det holdtræning igen eller var det lone wolf?
Brugeravatar

AK Thor

Styrkeliste

Kørte ikke efter bpm, det var freestyle. Det var selvfølgelig holdtræning, men der var ikke så mange med, som der plejer, hvilket var nice. Så var der masser af plads til gode øvelser.
Brugeravatar

Når du laver sådan noget cardio, hvilke øvelser bruger du så? Og er det til failure eller hvad?
Brugeravatar

AK Thor

Styrkeliste

Det er for avanceret til at forklare lige nu, du må joine næste gang :)
Brugeravatar

Billede
Jeg er lige kommet hjem efter at have trænet mine mænd. Har været syg i en uge i dag, men kan ikke baile mit mandagshold - det er jo et arbejde after all. Det gik af helvedes til. Blev meget svimmel allerede efter opvarmning. Jeg sørgede for at drikke meget vand og holde flere pause, og leve mig ind i rollen som fedladen holdtræner, der ikke laver en skid selv, men står og råber "KOM SÅ, I KAN GODT! INGEN GIVER OP NU!"
Jeg besluttede mig så for at lave ben-træningen om til cirkeltræning, så jeg kunne koncentrere mig om ikke at besvime. De sidste 18 min satte jeg en yoga-afspændings nr. på. Det elsker de kære, travle mænd. Det var nu også dejligt må jeg sige. Bare at give sig selv 18 min om ugen til at koble helt fra og være helt tankeløs.

Jeg er ved at blive syg i hovedet af ikke at træne. Det er meget mærkbart i dag. Jeg havde accepteret, at jeg var syg, og at jeg derfor var beretriget til ikke at træne, men for satan hvor er det nedern nu. Og fuck hvor ryger ens kondition hurtigt! Det er jo direkte deprimerende. Jeg vil kunne intervalløbe til, at jeg er ved at brække mig, og jeg vil squatte til jeg kan mærke mine glutes trække sig sammen i stadiet før komplet tilsyring. Og så er der den psykiske del af det. Kvinder bliver selvkritiske, når de ikke træner.
Træning er min ventil til at trække vejret i livet, og jeg trænger til luft.
Brugeravatar

Hvornår kommer du med til bodybuilding?
Billede
Brugeravatar

Madsen123 skrev:Hvornår kommer du med til bodybuilding?

Når Jennifer får overtalt mig :thumpup:
Brugeravatar

Efter kronisk hovedpine og blokering af alle luftveje de sidste 10 dage, har jeg nu været til lægen. Det er bare en virus, så det er desværre kun tiden, der kan gøre mig rask. Jeg har investeret i en næsespray, så jeg forhåbentlig snart kan trække vejret lidt bedre. Jennifer har næste overtalt mig til at træne med ham i morgen, men den er usikker.

Jeg har fundet et interval løbe program, som jeg vil prøve. Det varer 12 min, men skulle gerne give en forbrænding på hvad der ville svare til 100 min:

1 min gå
30 sek normalt løb (stille og roligt tempo)
30 sek spurt (som i hiv efter vejret og bræk dine lunger op)
X 6

Nu mangler jeg bare lige at kunne trække vejret, så jeg kan komme i gang :)
Brugeravatar

Du træner med Jennifer (og mig) i morgen. EOD.

Venlig Hilsen.
Billede
Brugeravatar

Madsen123 skrev:Du træner med Jennifer (og mig) i morgen. EOD.

Venlig Hilsen.

Jeg er enig.
Brugeravatar

AK Thor

Styrkeliste

Billede

Jeg var ude at løbe i aftes! Det kunne benene rigtig godt lide :)
Jeg løb intervalløb HALIFAX, som jeg beskrev i mit sidste indlæg. Resten af de 5 km løb jeg så i kontinuerligt tempo. Det kan godt være, at det er smertefuldt at styrketræne, når ens muskler er ved at dø ved sidste rep i et sæt, men jeg har erfaret i aften, at intervalløb er mere smertefuldt.

Jeg har aldrig måtte finde så meget viljestyrke frem, til ikke at stoppe op og fucking dø efter hvert eneste 30 sek spurt interval. Jeg hev efter vejret og det var som om, der bare aldrig kom nok luft ned i lungerne. Mit hoved snurrede, og jeg tænkte bare "ilt, ilt, ilt NU NU NU!". Jeg er helt sikkert kommet med nogle besynderlige lyde. Samtidig var der stadig masser af snot i luftvejene. Heldigvis er HALIFAX så genialt, fordi det er kun 6 omgange. Når man virkelig er ved at lægge sig ned på asfalten i ynkelig fosterstilling, er der kun 2 omgange tilbage, og hvem fanden stopper så der? Turen varede i alt 32 min. inkl. opvarmning.
Selvom det var en meget hård omgang, synes jeg, jeg er the fucking boss. Fordi jeg fortsætte med at løbe hele vejen hjem i godt tempo på trods af sidestik OVER DET HELE, snot OVER DET HELE, kulde OVER DET HELE. Og følelsen bagefter er jo det hele værd.

JUST DO IT
Brugeravatar

sojuu skrev:til ikke at stoppe op og fucking dø efter hvert eneste 30 sek spurt interval.

Fordi jeg fortsætte med at løbe hele vejen hjem i godt tempo på trods af sidestik OVER DET HELE, snot OVER DET HELE, kulde OVER DET HELE. Og følelsen bagefter er jo det hele værd.

JUST DO IT

FUCKING BB!!!!!111!111

JENnifer Approved
Brugeravatar

AK Thor

Styrkeliste

Må man høre hvilket center du går i?
Velkommen til min verden

Træner her: Well-Come Fitness K/S
Fitness World Nørrebro
The Gym
Fresh Fitness City

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

zarko skrev:Må man høre hvilket center du går i?

Jeg træner i fitnessdk Lyngby :)
Brugeravatar

Billede
I går var jeg ude at løbe min sædvanlige aftenrute på ca. 5 km. Jeg løb ikke interval denne gang for at skåne skinneben (tibialis anterior), som virkede rimelig stresset efter fredagens HALIFAX. Det gik godt, og det var en dejlig løbetur, som faktisk blev løbet lidt hurtigere end sædvanlig på trods af 2 ugers sygdom.
I dag har jeg så måtte tage konsekvenserne af de sidste dages løb i form af den værste omgang DOMS i calves, som jeg nogensinde har oplevet.

I aften har jeg trænet mine mænd. Det var pisse fedt. Det var sidste gang inden 2 ugers pause pga påskeferie, så der var skruet op for puls-intervallerne (som fejring af, jeg kan trække vejret igen efter forkølelse). Jeg afprøvede HALIFAX på dem, og jeg råbte og skreg af dem i hvert puls interval. VI var alle sammen helt smadrede bagefter. Det var fantastisk. Alle mændende var der i dag, undtagen Jørgen. Han ville ellers have elsket aftenens fokus på konditionstræning. Dermed var det også en fed omgang med masser af stemning. Niels slog et fæl skid i løbet af træningen, så vi flygtede alle sammen ned i det ene hjørne under en spurt på stedet.

Lige før da jeg kom hjem skete der et eller andet med højre quadriceps femoris. Da jeg aldrig har oplevet af få krampe i andre muskler end mine lægge, mens jeg sover, så ved jeg ikke hvordan det føles. Men jeg tror næsten jeg fik mini krampe. Den protesterede i hvert fald mod at lave mere benarbejde. Scumbag quadriceps.
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster