Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nebelong skrev:Jeg kører for tiden et rigtig godt træningsprogram, som kører i en cyklus. Træningsprogrammet er delt ud i 3 muskelgrupper, som jeg så kører på skift. 2 af dagene træner jeg mavemuskler, hvor jeg bruger 40 kg på overkroppen og ca. 75 - 100 reps pr. træningspas.
Tricket ved øvelsen er at man hæver benene til en næsten lodret stilling og så sænker dem til en vandret stilling, dog uden at benene kommer til at røre jorden.
Øvelsen er ofte rigtig god, men jeg føler ikke at mine nederste mavemuskler kommer tilsyne. Dette kan hænge sammen med at jeg har lidt fedt på maven, som jeg så skal tabe gennem løb- og svømmetræning. Mine øverste mavemuskler er fint synlige, især hvis jeg spænder.
Jeg ville høre om I kan give mig nogle ideer til at få mere synlige mavemuskler - især de nederste.

TheFatboy skrev:Hold rep-range mellem 8-15 reps - ikke 75-100 reps
Lavere fedtprocent og større muskler er vejen frem.
Fokuser på disse øvelser:
Squat
Dødløft
Bænkpres
Chinups
Military Press
... og så nogle isolationsøvelser. Husk naturligvis også mave og læg

Nebelong skrev:Så jeg skal altså kører med mere vægt på og så bare færre reps?
Jeg kører de første 4 nævnte øvelser, og vel egentlig også military press. Jeg laver noget der hedder skulderpres, hvor jeg tager to håndvægte og udføre samme bevægelse, som i military press.

TheFatboy skrev:Hold rep-range mellem 8-15 reps - ikke 75-100 reps
Squat
Dødløft
Bænkpres
Chinups
Military Press

Klud skrev:TheFatboy skrev:Hold rep-range mellem 8-15 reps - ikke 75-100 reps
Squat
Dødløft
Bænkpres
Chinups
Military Press
Han skriver at han tager 75-100 reps per træningspas, og ikke per sæt ;)
Jeg har præcis det samme problem som dig. Mine 4 øverste er fuldt synlige, hvorimod de 2 sidste der fuldender mit sixpack ikke gider at komme frem. Selvom min fedtprocent er 1 cifret Jeg har prøvet en masse ting, og jeg er kommet af den opfattelse at det bare ligger i mine gener at have svært ved at få dem frem.
Se bare Ronnie Coleman fx
Eller Arnold..

Nebelong skrev:Jeg kører for tiden et rigtig godt træningsprogram, som kører i en cyklus. Træningsprogrammet er delt ud i 3 muskelgrupper, som jeg så kører på skift. 2 af dagene træner jeg mavemuskler, hvor jeg bruger 40 kg på overkroppen og ca. 75 - 100 reps pr. træningspas.
Tricket ved øvelsen er at man hæver benene til en næsten lodret stilling og så sænker dem til en vandret stilling, dog uden at benene kommer til at røre jorden.
Øvelsen er ofte rigtig god, men jeg føler ikke at mine nederste mavemuskler kommer tilsyne. Dette kan hænge sammen med at jeg har lidt fedt på maven, som jeg så skal tabe gennem løb- og svømmetræning. Mine øverste mavemuskler er fint synlige, især hvis jeg spænder.
Jeg ville høre om I kan give mig nogle ideer til at få mere synlige mavemuskler - især de nederste.

Hvordan ser dit træningsprogram egentlig helt præcis ud?
Han skriver at han tager 75-100 reps per træningspas, og ikke per sæt ;)
Jeg har præcis det samme problem som dig. Mine 4 øverste er fuldt synlige, hvorimod de 2 sidste der fuldender mit sixpack ikke gider at komme frem. Selvom min fedtprocent er 1 cifret Jeg har prøvet en masse ting, og jeg er kommet af den opfattelse at det bare ligger i mine gener at have svært ved at få dem frem.
Ja, det er fint. Men husk at maven skal trænes præcis som alle andre muskler - den er ikke noget særeksemplar.
Hvis de skal vokse, kræver det nogle isolationsøvelser - statisk træning gør ikke tricket.

Nebelong skrev:Øvelserne er mere eller mindre hvad du finder i et hvert full body program.

hot_fifty skrev:det ligner noget 2-3 split så er 3 gange i ugen lige lidt nok. Gerne op på 4-6 stk. Jeg ville nok lave det split om, da du rammer triceps i 1. og 2. træningspas og ja også i 3. . Du blander presse og trække øvelser i dine pas![]()
Kunne optimeres en del. Evt. ben i 1. pas, presse øvelser i 2. og trække i 3. f.eks.
Bare et forslag så dine muskler kan få den nødvendige restuition (stavehat).

WeirdMoos skrev:Enig med hot_fifty. Det ser lidt rodet ud det program der og slet ikke optimalt. Hvis man tager hele kroppen generelt er det en tand for infrekvent. Men hvis du vil træne 3 gange om ugen ligesom du gør nu så er et fullbody program det der skal til. Du kan evt. køre et program lig med det som Patsche postede, bare ikke i den rækkefølge.

Patsche skrev:WeirdMoos skrev:Enig med hot_fifty. Det ser lidt rodet ud det program der og slet ikke optimalt. Hvis man tager hele kroppen generelt er det en tand for infrekvent. Men hvis du vil træne 3 gange om ugen ligesom du gør nu så er et fullbody program det der skal til. Du kan evt. køre et program lig med det som Patsche postede, bare ikke i den rækkefølge.
Nu var det heller ikke såtten i række følge ;)

Nebelong skrev:Patsche: Ville du så bare køre med det program alle træningsdagene?
Jeg er jo egentlig fint tilfreds med mit program, men jeg synes det giver god mening, at få muskelgrupperne samlet, så der ikke er sammenfald. Kan jeg evt. få dig til at kategorisere mit nuværende program, da jeg ikke er sikker på, at jeg ville få det gjort rigtig.
Hvad er jeres vurdering på selve øvelserne? Altså udover at I anbefaler mig, at træne 4-6 gange om ugen.
På forhånd mange tak!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster