Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1095
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1092

Følg bodybuilding.dk på

Splitprogram

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg træner 2 dage om ugen. Den ene dag bryst/triceps den anden Ryg/biceps/skuldre. Jeg plejer at køre ca 3 øvelser til "muskel del". Jeg er dog lidt i tvivl om hvad der er bedst at gøre, og hvad man får mest ud af. Skal man f.eks. køre alle 3 brystøvelser efter hinanden, og så de 3 tricepsøvelser til sidst, eller skal man skiftevis lave en øvelse til hver muskelgruppe? Jeg gør sidstnævnte. Jeg gør det, fordi jeg så kan spare lidt kræfter op til næste sæt, fremfor at tage dem lige efter hinanden, og for at variere lidt.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvad med ben?

- Du skal køre 3 brystøvelser efter hånden, og derefter 3 tri øvelser efter hinanden.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Jeg gider ikke træne ben. Jeg løber 2 dage om ugen, så det træner jeg den vej. Dvs Køre bryst færdig først, og så videre til triceps. Må jeg spørge hvorfor det er bedst sådan? Findes der nogle artikler omkring det. Kan ikke finde nogen her på siden.

Styrkeliste

daugaard24 skrev:Jeg gider ikke træne ben. Jeg løber 2 dage om ugen, så det træner jeg den vej. Dvs Køre bryst færdig først, og så videre til triceps. Må jeg spørge hvorfor det er bedst sådan? Findes der nogle artikler omkring det. Kan ikke finde nogen her på siden.

Der er vidst lidt disko over det.
For det første kommer det til at se herre dumt ud, hvis du ikke træner ben. For det andet udskilles der hormoner ved at træne benene, som øger muskelvæksten. Og for det tredje så får du ikke specielt muskuløse ben af at løbe. Det er ligesom dem der tror, at de ikke behøver træne ben fordi de spiller bold.
- Jeg har ikke nogle artikler på hvorfor det er bedst sådan.
Brugeravatar

daugaard24 skrev:Jeg gider ikke træne ben. Jeg løber 2 dage om ugen, så det træner jeg den vej. Dvs Køre bryst færdig først, og så videre til triceps. Må jeg spørge hvorfor det er bedst sådan? Findes der nogle artikler omkring det. Kan ikke finde nogen her på siden.

hehe det vil sige du gider ikke træne !! eller bare ikke ben så må du selv om det kan kun sige at træne 2 gange i ugen er for lidt ikke at træne ben er for dumt ... osv.... Det var hjælpen herfra
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 235.00

Fordi at træne en lille muskel som triceps før en større muskel som bryst vil resultere i nedsat styrke i dine presse øvelser.. Triceps er en forholdsvis lille muskel. Og i alle presseøvelser til bryst vil det oftes være triceps/skulder der rammer failure før bryst muskulaturen. Ved at træne triceps først forværre du denne situation.

Som nævnt er det direkte dumt ikke at træne ben. Uanset om du løber spiller fodbold eller whatever. Medmindre Johnny bravo looket er ønske fysikken !?
IF YOU FAIL TO PLAN, YOU PLAN TO FAIL.

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (18)

Brutalis_81 skrev:Fordi at træne en lille muskel som triceps før en større muskel som bryst vil resultere i nedsat styrke i dine presse øvelser

Jeg træner ALTID bryst før jeg tager en triceps øvelse. Jeg tager en gruppe af gangen fremover. Jeg troede bare at hvile en gruppe ved at skiftes mellem dem var fint :)

@klausma
Jeg har desværre ikke tid til at træne mere end to gange om ugen (selvfølgelig et prioterings spørgsmål), da jeg også har to børn og er først hjemme fra arbejde kl 17.30 hver dag. Som sagt løber jeg også 2 dage, samt går i en skytteforening og skal snart starte noget svømning, så det er ikke jeg ligger i den lade ende trods alt. Mit mål er heller ikke at blive stor, vil bare gerne have styrke og udholdenhed. :)

Men jeg vil da så overveje benene en gang mere :o

Styrkeliste

daugaard24 skrev:. Mit mål er heller ikke at blive stor, vil bare gerne have styrke og udholdenhed. :)

Men jeg vil da så overveje benene en gang mere :o

Styrke og udholdenhed ifht. hvad?

Træner du kun 2 gange i ugen, så bør disse to gange være fullbody træninger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jamen bare være stærk i forhold til ikke at være det :) Er der nogle links til nogle fullbody forslag? Får man mest ud af at træne fullbody når man "kun" træner to gange om ugen?

Styrkeliste

ja du ville få mere ud af at køre fullbody de 2 dage... ellers bliver det for infrekvent...
og her er en link til en artikel som også nævner lidt om emnet.
artikler/styrketraening/split-hit-eller-shit.html
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

daugaard24 skrev:Jamen bare være stærk i forhold til ikke at være det :) Er der nogle links til nogle fullbody forslag? Får man mest ud af at træne fullbody når man "kun" træner to gange om ugen?

Det, jeg vil frem til, er at styrke er meget specifik ifht. bevægelser.. Vil du have god styrke i et squat? I overhead press? I VL løftene? I noget helt andet?

Du siger du ikke vil være større - hvad er det så helt præcist du vil?
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg vil bare gerne have en pæn krop, sådan markeret, og så samtidig have styrken og udholdenheden. Men fullbody vil jeg helt klart læse mere om, det lyder fornuftigt. Lige før man får mere ud af det, end det split jeg kører nu, da man jo så træner de samme muskler oftere.

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster