Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1207
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1204

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål ang. hurtig træthed af biceps, samt styrkeforskel.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey hey!

Jeg har nu trænet i i 5 måneder, og er gået fra 76kg til 82-83kg i en højde af 186cm. Alting går vel som det skal, jeg vokser vel.. selvom det oftest er svært at se med sine egne øjne. Derudover er jeg steget meget i styrke. Jeg har dog et par problemer, som irriterer mig grænseløst! Når jeg udøver biceps træning, så kan jeg eksempelvis gå igennem en 6 repetitioner , hvor det føles som en leg, hvor jeg nærmest ikke overanstrenger mig.. men LIGE PLUDSELIG går vægten fra værende ekstrem let til tung.. altså en lynhurtig træthed. Derefter må jeg gå meget ned i kilo.. Og ang mit spørgsmål om styrkeforskel. Min højre arm er markant stærkere og mere udholden end venstre. Hvordan udligner man det, så jeg eksempelvis kan køre hammercurl med den samme belastning samt reps med BEGGE arme, så det ikke kun er højre arm, der klarer sig igennem sættene "med makkeren sløsende ved siden af" :)

Nogle der vil være behjælpelig med disse 2 spørgsmål, evt. egne erfaringer? På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

clausbs skrev:Hey hey!

Jeg har nu trænet i i 5 måneder, og er gået fra 76kg til 82-83kg i en højde af 186cm. Alting går vel som det skal, jeg vokser vel.. selvom det oftest er svært at se med sine egne øjne. Derudover er jeg steget meget i styrke. Jeg har dog et par problemer, som irriterer mig grænseløst! Når jeg udøver biceps træning, så kan jeg eksempelvis gå igennem en 6 repetitioner , hvor det føles som en leg, hvor jeg nærmest ikke overanstrenger mig.. men LIGE PLUDSELIG går vægten fra værende ekstrem let til tung.. altså en lynhurtig træthed. Derefter må jeg gå meget ned i kilo.. Og ang mit spørgsmål om styrkeforskel. Min højre arm er markant stærkere og mere udholden end venstre. Hvordan udligner man det, så jeg eksempelvis kan køre hammercurl med den samme belastning samt reps med BEGGE arme, så det ikke kun er højre arm, der klarer sig igennem sættene "med makkeren sløsende ved siden af" :)

Nogle der vil være behjælpelig med disse 2 spørgsmål, evt. egne erfaringer? På forhånd tak!

Skal lige være helt sikker på om det er underarme og selve grebet så syre til eller dør ud, eller det bar er biceps i sig selv? :) men uanset hvilket sted det er lokaliseret, så der sikkert tale om at du skal træne mod en større styrke-udholdenhed, så du ikke dør ud så hurtigt eller vælge at træne med en anden rep/sæt range som passer bedre til musklen :) eller bar træne som hidtil og så vil problemet gradvist (antaget at du har en progression) forsvinde af sig selv :)
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Logbog: Vis logbog

En dejlig hurtig respons, takker! :-)

Tror det er selve biceps, der bare "går ud" :-) Føles i hvert fald sådan, so might be!
Har aldrig trænet styrke udholdenhed, så det kunne vel godt være løsningen?

Hvad med styrkeforskellen i mine arme? (højre er markant stærkere end venstre & mere udholden) Vil være dejligt med noget symmetri ;)

Logbog: Ingen logbog

Min biceps får også et mega pump efter det første tunge og hårde sæt jeg laver - specielt ved DB curls. Efter det er det umuligt at tage noget nær tæt på samme vægt. Ret irreterende.
Sidst rettet af Alex789 14. jan 2012, 15:09, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Kostplan: Vis kostplan

clausbs skrev:Hvad med styrkeforskellen i mine arme? (højre er markant stærkere end venstre & mere udholden) Vil være dejligt med noget symmetri ;)

Brug DBs og lad vægten for begge determineres af den slappeste arm. ^^
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Kostplan: Vis kostplan

Styrkeforskellen udlignes normalt over tid, så længe du ikke fx. benytter tungere vægt eller flere gentagelser på den stærke arm.
Derudover kan du med fordel benytte dig af øvelser hvor du er sikker på at begge arme udfører lige stort arbejde ex. dumbbell curl, cable one arm curl etc.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00