Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Stenalt skrev:Carbs = kulhydrater, ja
Kulhydrater øger ikke optaget af proteiner, men stimulerer insulinproduktionen. Insulin virker anabolt hvorved du ved at indtage kulhydrater efter træningen sammen med proteiner har både et kraftig anabolt stimulus samt aminosyrerne, der er byggestenene til dine muller.
Helt overordnet kan man sige at kulhydraters funktion er:
- Energisubstrat, der desuden "sparer" proteinerne under træning. Er hertil et vigtig brændstof for CNS
- Forhindrer ketose

RippedInFourWeeks skrev:
Super! Kan du dog svarer på hvorfor folk siger man ikke skal få for mange kulhydrater, eller det bare vrøvl?

Stenalt skrev:RippedInFourWeeks skrev:
Super! Kan du dog svarer på hvorfor folk siger man ikke skal få for mange kulhydrater, eller det bare vrøvl?
Jeg skal ikke kunne udtale mig om bevæggrunden for hvorfor "folk" siger som de gør. Et argument kan være at et højt kulhydratindtag kan påvirke din insulinfølsomhed i negativ retning. Dette kan potentielt give øget fedtsyntese og midsket muskelvækst. Men når dette er sagt, så er jeg ret overbevist om at langt de fleste herinde har en glimrende insulinfølsomhed, også med et højt carb-indtag, grundet det faktum at motion er en vigtig del af dagligdagen

RippedInFourWeeks skrev:Jeg takker for de meget lærerige svar! Jeg har dog lige ét til spørgsmål angående kulhydrater, hvorfor skulle det være fordelagtigt ikke at indtage kulhydrater når man cutter?

Stenalt skrev:RippedInFourWeeks skrev:Jeg takker for de meget lærerige svar! Jeg har dog lige ét til spørgsmål angående kulhydrater, hvorfor skulle det være fordelagtigt ikke at indtage kulhydrater når man cutter?
Du kan indtage mere protein og fedt.
I sær protein mætter ganske godt hvilket jo kan være en fordel når man skal spise mindre end man plejer.

RippedInFourWeeks skrev:Jeg takker for de meget lærerige svar! Jeg har dog lige ét til spørgsmål angående kulhydrater, hvorfor skulle det være fordelagtigt ikke at indtage kulhydrater når man cutter?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster