Friche skrev:Tja, der er jo argumenter både for og imod, men jeg er helt klart af den opfattelse at man får bedre fremskridt ved at holde sig til nogle få øvelser. På den måde drager du meget større nytte af de neuromuskulære tilpasninger og du kan dermed smide mere vægt på stængerne.
Men start evt med mange reps og så sæt mere vægt på fra gang til gang.

Jeg må indrømme at jeg er meget enig i hvad du skriver. Men eftersom Squatfather, som var en af de dygtigste på MOL, har postet et par programmer som ligner denne ret meget, så går jeg ud fra at der må være en eller anden form for mening med galskaben.
Men ellers, hvordan ville du så foreslå et fullbody bør se ud?
Et af mine store problemer er at jeg ikke føler jeg rammer alle muskelgrupper tilstrækkeligt. Jeg vil endelig ikke have at der skal komme ubalance nogen steder, eller at jeg kommer til at se assymetrisk ud.
Med et regulært fullbody plejer man jo at tage nogle basisøvelser, og så nogle få iso-øvelser og thats it. Men det synes jeg bare ikke holder, især ikke når jeg senere kigger på billedgallerierne (al respekt til folk som har postet, jeg synes i ser godt ud alle sammen

) så ser jeg tit at der måske er nogle enkelte muskelgrupper som er meget underudviklede i forhold til resten af kroppen, netop fordi man kun kører basis-øvelser. Med basis-øvelser er det jo sådan, at det for det meste er den stærkeste muskel der tager over. Det kan jeg f.eks. også nikke genkendene til, hvis jeg ser på mig selv. I bænkpres bruger jeg mere skuldrene end alt andet føles det som (Det kan selvfølgelig også være et teknik problem).
Ja, men på baggrund af de tanker, har jeg meget svært ved at finde et fullbody program som passer mig, og som ikke er alt for langt.
Mvh Gunni.
Ps. Sorry hvis det blev en for lang smøre.