Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1305
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

SRP - 2012

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Heeeello bb.dk!

Nu sidder jeg som rigtig mange andre 3.g'ere og skal snart til at beslutte hvilket emne og fag jeg vil bruge til min srp her i slutningen af året. Min umiddelbare idé er at skrive om noget fysisk/ psykisk sundhed ved steroider i Engelsk (A) og Idræt (B), og herved bruge "Bigger Stronger Faster" som én kilde. Andre lignende kilder modtages med varm hånd. :)
Er der nogen garvede bb'ere der har lyst til at komme med deres bud på en god problemstilling?

Mvh Faaaaaaace

Ps. en anden mulighed er også Engelsk/ biologi.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 100.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

FaceFront skrev:Heeeello bb.dk!

Nu sidder jeg som rigtig mange andre 3.g'ere og skal snart til at beslutte hvilket emne og fag jeg vil bruge til min srp her i slutningen af året. Min umiddelbare idé er at skrive om noget fysisk/ psykisk sundhed ved steroider i Engelsk (A) og Idræt (B), og herved bruge "Bigger Stronger Faster" som én kilde. Andre lignende kilder modtages med varm hånd. :)
Er der nogen garvede bb'ere der har lyst til at komme med deres bud på en god problemstilling?

Mvh Faaaaaaace

Ps. en anden mulighed er også Engelsk/ biologi.

Hvad har du ellers af A-fag at gøre godt med?

Logbog: Vis logbog

Har du checket med din lærer? Jeg kan ikke huske om det er dansk eller engelsk, men ét af fagene krævede i hvert fald at man havde noget litteratur som hovedkilde (og ikke en dok.)

Vælg noget du allerede er god til. Det handler ikke om hvad du lærer, men karakteren O:)

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Jeg har enten musik eller engelsk. :) (og så self. dansk/ historie ..)

Nu ligger al min interesse inden for træningsområdet ..

Kunne da godt skrive om borgerkrigens indflydelse på sort musik op til 1950'erne, men det gider jeg sq egentlig ikke. :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Lyder super spændende emne.

Er lidt i tvivl om hva din linje hedder har du idræt på c eller b niveau?

Du kan sagtens bruge Engelsk (A) til at analysere Bigger Faster Stronger. (Dog måske lidt kilde kritisk)

Det jeg ser problematisk er hvor vidt du trækker idræt ind over den?

Tror måske biologi ville være lettere at bruge.

Idræt er mere bevægelse osv. (håber du forstår hvad jeg mener)

Hvorimod med Biologi kan man lettere gå ind og trække på viden omkring muskel opbygning / nedbrydning og hva steorider enlig gør ved kroppen.

Bigger Faster stronger kigger på steorider både med fordele og ulemper. Det kan man sagtens bruge som et rigtig godt udgangs punkt for en problemformulering! ?

Ved ikke om det hjalp eller om det er mere forvirrende nu?

Træner her: Classic Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

der er lavet en dokumentar med en person som ville tage steorider og se hvad der skete med hans krop i samarbejde med læger osv. kan være du kan finde den og bruge den :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:der er lavet en dokumentar med en person som ville tage steorider og se hvad der skete med hans krop i samarbejde med læger osv. kan være du kan finde den og bruge den :)

Doping Forever hedder filmen.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Hej Nielas!

Du har en god pointe ..

Egentlig hedder min linie, Musik A!

Men valgte idræt B som valgfag i år. Super idé med Doping Forever ..!
Jeg vil stærkt overveje biologi (B), du har helt ret i det med de områder idræt beskæftiger sig med.
Brugeravatar

Styrkeliste

Engelsk + Historie = Historisk tilgang til steorider i USA komparativt sammenlignet med den tilsvarende tilgang idag?

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

FaceFront skrev:Hej Nielas!

Du har en god pointe ..

Egentlig hedder min linie, Musik A!

Men valgte idræt B som valgfag i år. Super idé med Doping Forever ..!
Jeg vil stærkt overveje biologi (B), du har helt ret i det med de områder idræt beskæftiger sig med.

Ud fra din ide med at se på hvad steroider gør og sådan kan du bruge biologi utrolig meget (Hvad niveau har du biologi på?)

Umildbart så kan du jo bruge som hoved kilde "bigger faster stronger" som ekstra kilde kan du bruge nogle af de andre ovennævnte film
Engelsk er et godt redskab til at analysere en dokumentar film på! (Også rimlig "let" i forhold til niveauet af engelsk du har valgt)

ang. din problemformulering er det så ikke din vejleder der skal skrive den? Eller skal du komme med et forslag?
Kan ikke helt huske selv hva vi skulle gøre.

Men hvis du er i tvivl omkring formulering af en problem formulering er du velkommen til at skrive til mig PB. eller her, så kan jeg prøve at komme med et forslag.

Men mener som sagt er er din vejleder der skal komme med din problemformulering ud fra dit emne, og valg af fag.

Styrkeliste

Er du sikker på, at det ikke er din lærer som laver problemformuleringen for dig??
Afsluttede HHX sidste år og der foregik det i hvert sådan, at læreren lavede problemformuleringen, men man valgte selvfølgelig emne og hvilken retning man gerne ville gå :)

Udover det, så syntes jeg, at det lyder som et spændende emne og ikke mindst et emne, som du sagtens kan skrive en SRP omkring... Held og lykke, når du kommer dertil ;)

Jeg finder lige ud af det med problemformuleringen .. ellers smider jeg dig lige en pm Nielas! Tak for det!

NP, hvis jeg havde været lige stærkere i faget historie havde det helt sikkert også været en mulighed.
Kan du evt. uddybe det du snakker om, mht. til sammenligningen? Det lyder interessant. :)

Valentino, det kan sagtens være mig der har misforstået noget. Jeg finder lige ud af det. Og tak :drink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Valentin20 skrev:Er du sikker på, at det ikke er din lærer som laver problemformuleringen for dig??
Afsluttede HHX sidste år og der foregik det i hvert sådan, at læreren lavede problemformuleringen, men man valgte selvfølgelig emne og hvilken retning man gerne ville gå :)

Udover det, så syntes jeg, at det lyder som et spændende emne og ikke mindst et emne, som du sagtens kan skrive en SRP omkring... Held og lykke, når du kommer dertil ;)

Enig!

FaceFront, du skal være mere end velkommen!! :D :D

Styrkeliste

EmilB skrev:Vælg noget du allerede er god til. Det handler ikke om hvad du lærer, men karakteren O:)

Her er jeg uenig. Man skal selvfølgelig ikke være helt blank inden for stoffet, men mange ender med ikke at gå nok i dybden, hvis de som udgangspunkt er relativt sikre i emnet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1000.00
- Squat: 2000.00
- Dødløft: 35.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster