Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1204
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1202

Følg bodybuilding.dk på

stærkere ved mixed grip

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg står i den situation, at jeg er betydeligt stærkere når jeg dødløfter med mixed grip, end jeg er når jeg dødløfter med dobbelt overhånd (også selvom jeg gør brug af straps). Mit maks er gået fra ca. 200, til 240, ved at jeg skiftede til mixed. Jeg får et bedre træk fra start positionen, når jeg gør brug af mixed grip. Jeg tror jeg får aktiveret mine ben/glutes bedre ved brug af mixed, og derfor kommer hurtigere op fra start positionen. Jeg ville høre om der er noget som har oplevet lignende, og hvad de selv gjorde ved problemet.

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nærmere dine lats du får aktiveret vil jeg tro
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar

Reputation point: 100

Geografisk sted: Pandoras Box

Kostplan: Ingen kostplan

Ser ikke mixed grip som et problem, det er da bedre end at bruge straps.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Gubble skrev:Jeg står i den situation, at jeg er betydeligt stærkere når jeg dødløfter med mixed grip, end jeg er når jeg dødløfter med dobbelt overhånd (også selvom jeg gør brug af straps). Mit maks er gået fra ca. 200, til 240, ved at jeg skiftede til mixed. Jeg får et bedre træk fra start positionen, når jeg gør brug af mixed grip. Jeg tror jeg får aktiveret mine ben/glutes bedre ved brug af mixed, og derfor kommer hurtigere op fra start positionen. Jeg ville høre om der er noget som har oplevet lignende, og hvad de selv gjorde ved problemet.

Jeg vil anbefale at du skifter mellem hvilken hånd der så er underhånd. Således du ikke altid kører med samme mix, men fx skifter mellem hvert andet set, eller lignende. Jeg kørte selv mix i flere år, uden at skifte mellem settene. Det resulterede i en skæv aktivering af rygmuskulaturen og dermed et skævt træk. Hvilket ikke var godt for min ryg.

En anden mulighed er at du kører med låsegreb - det har for mig fungeret godt.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Nielsen_ skrev:Ser ikke mixed grip som et problem, det er da bedre end at bruge straps.

Hvor højt kører i andre dødløft uden straps? Syntes jeg er begyndt at få lidt ondt i fingrene ved slutningen af en ben/ryg dag. c,*)

Og jeg har altid brugt mixed greb. syntes jeg får så meget bedre fat i baren. c,*)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Fuldstændig dumt at køre mixed grib hvis man ikke er tvunget pga. styrkeløft konkurrencer hvor det er påkrævet. http://supertraining.dk/31-qa-dodloft-med-mixed-grip/

Hvis dit greb ikke er stærkt nok med dobbelt overhånd så kan du træne din grebstyrke eller bruge straps. Det kan være fuldstændig lige meget om man bruger straps eller ej når man ikke er styrkeløfter og skal konkurrere i raw dvs. uden udstyr. Du kan også prøve med låsegreb som er hamrende effektivt hvis du skal holde mange kg.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

fyforenskefuld skrev:Fuldstændig dumt at køre mixed grib hvis man ikke er tvunget pga. styrkeløft konkurrencer hvor det er påkrævet. http://supertraining.dk/31-qa-dodloft-med-mixed-grip/

Hvis dit greb ikke er stærkt nok med dobbelt overhånd så kan du træne din grebstyrke eller bruge straps. Det kan være fuldstændig lige meget om man bruger straps eller ej når man ikke er styrkeløfter og skal konkurrere i raw dvs. uden udstyr. Du kan også prøve med låsegreb som er hamrende effektivt hvis du skal holde mange kg.

Hvor meget dødløfter du?
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Forcedreps skrev:
fyforenskefuld skrev:Fuldstændig dumt at køre mixed grib hvis man ikke er tvunget pga. styrkeløft konkurrencer hvor det er påkrævet. http://supertraining.dk/31-qa-dodloft-med-mixed-grip/

Hvor meget dødløfter du?

hvad har det med mit svar at gøre? :D
Brugeravatar

Det er ikke påkrævet i styrkeløft.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Johannes skrev:

Det er ikke påkrævet i styrkeløft.

måske forkert formuleret men nærmest påtvunget når straps ikke er tilladt.
Brugeravatar

Har du læst mit indlæg?

Reputation point: 20

fyforenskefuld skrev:
Forcedreps skrev:

Hvor meget dødløfter du?

hvad har det med mit svar at gøre? :D

Det kan bare være meget nemt at kalde noget fuldstændigt dumt, hvis man har en DL på 140 og ikke selv kan sætte sig ind i det. Selvom man ikke styrkeløfter til konkurrencer, så vil mange synes "risikoen" er det værd for at kunne rive nogle kg op fra jorden uden brug af straps.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Briss skrev:
Nielsen_ skrev:Ser ikke mixed grip som et problem, det er da bedre end at bruge straps.

Hvor højt kører i andre dødløft uden straps? Syntes jeg er begyndt at få lidt ondt i fingrene ved slutningen af en ben/ryg dag. c,*)

Og jeg har altid brugt mixed greb. syntes jeg får så meget bedre fat i baren. c,*)

Kører mixed grip selv ved 100 kg, men kører da 230-250 engang imellem. Læste en artikel skrevet af Thomas Jagd hvor han påpegede at der kom styrkeforskel, men ikke noget man burde bekymre sig om.

Edit: Er af den opfattelse at man skal prøve at undgå straps ved dødløft og kun skal benytte sig af det ved PR's, ellers følger underarmene ikke med, ved mig er det ikke grebet der failer, selv ved 250 kg.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster