Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1165
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1162

Følg bodybuilding.dk på

Stige i vægt - hvor ofte?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey har et spørgsmål der har plaget mig - kører fullbody 3 - 4 gang ugentligt, vil i anbefale jeg stiger efter hvert træningspas (hvis muligt) eller skal jeg f.eks

Mandag tager jeg 60 i bænkpres - skal jeg så køre det man, ons, og fredag - også stige næste mandag til 65?

eller

Mandag tager jeg 60 i bænkpres - stiger til 65 onsdag og 65 igen fredag også ser hvad der sker mandag.

Håber i forstår :-D

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er 100 % umuligt at sige når vi kender 0% til dit udgangspunkt?
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Hvor mange sets og reps kører du?

Jeg kører 4x8, når jeg med en given vægt når 4x8 stiger jeg og går lidt ned i reps pr. sæt..
Har jeg en dårlig dag tager jeg lidt kilo af og går tilbage på det "normale" i mit næste træningspas.
Går desuden også en del op i min form i de forskellige øvelser, så til tider venter jeg med at stige selvom jeg kører 4x8 "uden problemer" :-)

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fyn

Træner her: Fitness Syd

MadzP92 skrev:Det er 100 % umuligt at sige når vi kender 0% til dit udgangspunkt?

Bulker pt. mit mål er at øge afhængigt af dagsform og intensitet. Det jeg prøver at forklare er om jeg skal køre samme vægt hele ugen ud (hvis jeg f.eks. stiger mandag til Bænkpres 60 kg. skal jeg så køre det resten af ugen - ELLER - skal jeg stige onsdag hvis muligt til 65?

kører 3x8

Squat
Bænkpres
Dødløft
Military Press
Kropshævninger
Rows
Mavebøjning med kabel

Tror du får svært ved at stige med 5 kg per uge i bænk, og hvis det kan lade sig gøre, er det ikke noget der varer ved særlig længe. Men prøv dig frem. Lidt forskelligt hvordan folk har det med det.

Men form/teknik>vægt imo.

Så længe din form er i orden kan du vel bare skrue op for vægten.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

Mente nu mere hvad dit udgangspunkt i øvelserne er? hvad er dit maxløft i øvelserne?

hvis du vil stige 2,5 kg hver træning så læs hvordan man gør det ved stronglift programmet

hvis du vil øge 2,5 kg hver uge så læs bil starrs program hvordan man gør det (ligger også her på siden ellers søg på det)

Ellers er der også en progression som der er i back 2 basics som du kan tjekke ud hvis det er.
Brugeravatar

Styrkeliste

Har tænkt mig at stige efter dagsformen - men mit spørgsmål er hvis jeg nu tager 65 i bænk mandag (mit max 8RM) også jeg så i teorien godt kunne tage 70 onsdag skal jeg så tage 65 ugen ud og så kører 70 fra næste mandag af.
Altså så min krop ikke bliver belastet for meget eller lukker jeg bullshit ud? I mit hoved vil jeg kunne holde min styrke oppe i længere periode hvis jeg kørte samme vægt i en uge og derefter først steg ugen efter (2,5 eller 5 kg i store øvelser)

justdie skrev:Har tænkt mig at stige efter dagsformen - men mit spørgsmål er hvis jeg nu tager 65 i bænk mandag (mit max 8RM) også jeg så i teorien godt kunne tage 70 onsdag skal jeg så tage 65 ugen ud og så kører 70 fra næste mandag af.
Altså så min krop ikke bliver belastet for meget eller lukker jeg bullshit ud? I mit hoved vil jeg kunne holde min styrke oppe i længere periode hvis jeg kørte samme vægt i en uge og derefter først steg ugen efter (2,5 eller 5 kg i store øvelser)

Som sagt gå ind og læs på back 2 basics progressionen så :) gør som der står der hvis det er "dagsform" du kører ud fra.
Brugeravatar

Styrkeliste

Går ud fra du bænker ca 65kg?

En mulighed kunne være:
Start ud med 40kg og så Stig 2.5kg hver træning.

Når du ikke længere kan stige går du tre uger tilbage altså 22.5 kg og så starter forfra med at bygge 2.5 hver træning indtil du ikke kan stige længere , dette bliver selvfølgelig så til mere en 22.5 kg og du er blevet stærkere. Sådan fortsætter du.
De 40 er måske for lette til start, men få styr på teknik og løft hurtigt og eksplosivt .

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster