Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1339
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Stoppe med at ryge!

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Godaften.
Jeg vil gerne stoppe med at ryge.
Men jeg bliver nød til at have noget andet at lave i stedet for, så jeg tænkte der måske nogen der havde nogle gode tips til mig?

Gerne nogle sunde alternativer der kan spises uden at tage for meget på.. Er rigtig meget bange for at tage på..

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Motion! Udskift en usund vane med en sund.
I starten får du lyst til at proppe mad i kæften hele tiden og der vil sikkert komme en lille vægtøgning, så sørg for de ting er sunde (gulerødder eller lign.)
Lad for guds skyld vær med at hoppe med den der el cigaret vogn. Hvis det er hårdt for dig, så tag plastre i en måned eller 2.
Lagde selv tobakken på hylden d. 1 August sidste år og det var overraskende hårdt, især hele den transformation/udrensning kroppen skal igennem. Jeg havde selvfølgelig også røget i en del år. Held og lykke med det og glæd dig til at spare en masse penge.
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar

Reputation point: 420

Geografisk sted: Det Astrale Plan

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Hvad er der i vejen med e-cigaretten?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Kostplan: Vis kostplan

Jeg har ikke så mange gode tips til selve det at stoppe med at ryge, men gør dig selv en tjeneste og lav en fast ugentlig overførsel på det beløb du ville have brugt på smøger, til en opsparingskonto. Det kan jeg love dig for at man bliver glad for! :)
Har DU store arme?
Brugeravatar

Reputation point: 120

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 117.50

Galleri: Vis galleri (2)

Der er ikke noget i vejen med den som sådan. Nu kan jeg kun sige hvad der virker for mig, og det er at ligge alt hvad der har med rygning bag mig - sige til mig selv, at rygning var en del af mit liv dengang.
Men som sagt e cigaretten hjælper mange, er bare selv af den mening, at man er nød til at slippe helt.
Håber det er til at forstå :)
Man er vel også stadig Nicotin slave, når man sutter på e smøgen.
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar

Styrkeliste

Men man kan så trappe ned i nikotin styrken fra måned til måned til man rammer 0mg. Når man har ramt 0mg kan man begynde at tænke på den psykiske afhængighed.

Selvom man er nikotin slave med en e-smøg, så er det så sandelig mange sundhedsmæssige gevinster ved at skifte den alm. cigaret ud med en e-cig.
Brugeravatar

Styrkeliste

martinkjr skrev:Motion! Udskift en usund vane med en sund.
I starten får du lyst til at proppe mad i kæften hele tiden og der vil sikkert komme en lille vægtøgning, så sørg for de ting er sunde (gulerødder eller lign.)
Lad for guds skyld vær med at hoppe med den der el cigaret vogn. Hvis det er hårdt for dig, så tag plastre i en måned eller 2.
Lagde selv tobakken på hylden d. 1 August sidste år og det var overraskende hårdt, især hele den transformation/udrensning kroppen skal igennem. Jeg havde selvfølgelig også røget i en del år. Held og lykke med det og glæd dig til at spare en masse penge.

Jeg dyrker allerede en del motion. Går til crossfit 4 gange om ugen og får løbet et par ture om måneden også. Men tænker lidt noget med 20 arm strækker hvergang lysten kommer, men her i starten er den der jo hele tiden..
Tog du en kold tyrker da du stoppede?

Hvis jeg skal give dig et råd, vil jeg anbefale dig at smide 80 kr. efter en bog der hedder "endelig ikke ryger".
Der var nogle elementer i bogen, der inspirerende mig til at tage de sidste skridt ud af en afhængighed. En afhængighed som jeg i bund og grund var rigtig ked af og skammede mig over.

Røg fast i 10 år. Brugte hverken plaster, el-smøger eller tyggegummi. 14 dage uden nikotin og du er kurreret.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Dødløft: 85.00

Weinke skrev:Jeg har ikke så mange gode tips til selve det at stoppe med at ryge, men gør dig selv en tjeneste og lav en fast ugentlig overførsel på det beløb du ville have brugt på smøger, til en opsparingskonto. Det kan jeg love dig for at man bliver glad for! :)

Lyder som en god ide. Vil jeg helt sikkert gøre :)

Bone-14 skrev:Hvad er der i vejen med e-cigaretten?

Nu ved man jo ikke om E-smøger faktisk ér sundere end rigtige smøger,
men hvad er pointen i at stoppe med at ryge (udover økonomien), hvis man bare pulser løs
på en "plastiksmøg" i stedet?
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

rkaminski001 skrev:Hvis jeg skal give dig et råd, vil jeg anbefale dig at smide 80 kr. efter en bog der hedder "endelig ikke ryger".
Der var nogle elementer i bogen, der inspirerende mig til at tage de sidste skridt ud af en afhængighed. En afhængighed som jeg i bund og grund var rigtig ked af og skammede mig over.

Røg fast i 10 år. Brugte hverken plaster, el-smøger eller tyggegummi. 14 dage uden nikotin og du er kurreret.

En ting er jo at vænne sig af med nikotnen, men en anden er jo vanen, den er slem for mig.. Du ved smøgen efter aftensmad osv.

Hvordan beherskede du den?

Nicklas A skrev:
martinkjr skrev:Motion! Udskift en usund vane med en sund.

Jeg dyrker allerede en del motion. Går til crossfit 4 gange om ugen og får løbet et par ture om måneden også. Men tænker lidt noget med 20 arm strækker hvergang lysten kommer, men her i starten er den der jo hele tiden..
Tog du en kold tyrker da du stoppede?

Nej jeg brugte plastre i 3 måneder. Jeg synes som sagt det var rigtig hårdt. Mit humør tog en rutsjebanetur i flere måneder efter. Havde i situationer svært ved at styre mit temperament på trods af jeg aldrig har været en hidsigprop før. Du skal gøre dig klar på, hvad du går ind til. Der er mange rygestop sider her på nettet og der kan du læse om folk der går gennem ild og vand, mens det for andre er meget lidt de mærker. Nu skal det heller ikke lyde som en skræmmekampagne - gevinsterne kommer med tiden og det er dejligt.

Bone du har ret. Det er jo bare en anderledes måde at trappe ned på og mange foretrækker den, fordi man stadig for følelsen af at ryge/inhalere :)
-Bill Hicks
Brugeravatar

Styrkeliste

Storfod skrev:
Bone-14 skrev:Hvad er der i vejen med e-cigaretten?

Nu ved man jo ikke om E-smøger faktisk ér sundere end rigtige smøger,
men hvad er pointen i at stoppe med at ryge (udover økonomien), hvis man bare pulser løs
på en "plastiksmøg" i stedet?

Det ved jo.
Pointen er at der er sundhedsmæssige gevinster.

Bone du har ret. Det er jo bare en anderledes måde at trappe ned på og mange foretrækker den, fordi man stadig for følelsen af at ryge/inhalere

Jeg tænker bare på det ikke kun er nikotinen man er afhængig af, det er også følelsen af at have noget i hånden hele tiden og indhalere osv man digger for vildt.
Sidst rettet af Bone-14 6. maj 2014, 21:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Nicklas A skrev:
rkaminski001 skrev:Hvis jeg skal give dig et råd, vil jeg anbefale dig at smide 80 kr. efter en bog der hedder "endelig ikke ryger".

En ting er jo at vænne sig af med nikotnen, men en anden er jo vanen, den er slem for mig.. Du ved smøgen efter aftensmad osv.

Vanen forsvandt faktisk lidt af sig selv. Synes det var virkelig lækkert, at jeg kunne være effektiv i min hverdag. Følte mig som en slave i fritkvartererne (da jeg gik i skole) og en slave hver gang jeg skulle noget, hvor jeg ikke kunne ryge, når jeg havde lyst.
Jeg tager mig dog ofte i at sidde med en kuglepen eller blyant i munden :whistle: - Dette må dog anses for at værende et langt bedre alternativ!

FYI har jeg aldrig haft det fysisk bedre, end da jeg stoppede med at ryge. Efter 6-7 timers søvn var jeg på 120% fra morgenstunden - inden jeg stoppede med at ryge, væltede jeg rundt indtil jeg havde fået de første to smøger.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Dødløft: 85.00

Jeg brugte selv en e-cigaret, derefter gik jeg over til tyggegummi, og jeg har ikke røget i over et år nu.
Hvis jeg kunne gøre det om igen, så havde jeg taget en "kold tyrker" hvilket er groft ord, når man tænker på hvor let det er at stoppe.

Folk har en tendens til at overdrive alt ting. Hvis jeg skal være helt ærlig, har jeg ikke haft lyst til at ryge en, eneste, gang siden at jeg stoppede, men der vil altid være folk som prøver at demotivere dig, ved at sige noget i retningen af:

"Du begynder jo alligevel igen", "Skal du ikke lige have en smøg", eller "En smøg og en øl hænger altså bare sammen".
- Dem skal du bare ignorere, de prøve bare at skubbe deres manglende disciplin over på dig.

God vind! :D
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Weinke skrev:Jeg har ikke så mange gode tips til selve det at stoppe med at ryge, men gør dig selv en tjeneste og lav en fast ugentlig overførsel på det beløb du ville have brugt på smøger, til en opsparingskonto. Det kan jeg love dig for at man bliver glad for! :)

This!

Da jeg stoppede med at ryge begyndte jeg at drikke massere kaffe, det hjalp mig :D

Reputation point: 255

rkaminski001 skrev:
Nicklas A skrev:

Vanen forsvandt faktisk lidt af sig selv. Synes det var virkelig lækkert, at jeg kunne være effektiv i min hverdag. Følte mig som en slave i fritkvartererne (da jeg gik i skole) og en slave hver gang jeg skulle noget, hvor jeg ikke kunne ryge, når jeg havde lyst.
Jeg tager mig dog ofte i at sidde med en kuglepen eller blyant i munden :whistle: - Dette må dog anses for at værende et langt bedre alternativ!

FYI har jeg aldrig haft det fysisk bedre, end da jeg stoppede med at ryge. Efter 6-7 timers søvn var jeg på 120% fra morgenstunden - inden jeg stoppede med at ryge, væltede jeg rundt indtil jeg havde fået de første to smøger.

Ja sådan har jeg det også lidt, at man føler sig som en slave og som en idiot når man stiller sig uden for i sne og regn.. hehe..
Men håber også inderligt at mit energi niveau vil stige. Kunne være fedt at kunne yde endnu mere til ens sport samt på løbeturene. Håber virkelig det vil give noget..

Men jeg må bare skralle en masse gulerødder og have med mig her i starten og så ellers bare tage det sure med det søde og glemme lidt at komme ned i fedt % så længe det her står på..

Lucas1994 skrev:

This!

Da jeg stoppede med at ryge begyndte jeg at drikke massere kaffe, det hjalp mig :D

Dårlig idé, men det er trods alt bedre, end at tage nikotin præparater.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Fyrkat skrev:Jeg brugte selv en e-cigaret, derefter gik jeg over til tyggegummi, og jeg har ikke røget i over et år nu.
Hvis jeg kunne gøre det om igen, så havde jeg taget en "kold tyrker" hvilket er groft ord, når man tænker på hvor let det er at stoppe.

Folk har en tendens til at overdrive alt ting. Hvis jeg skal være helt ærlig, har jeg ikke haft lyst til at ryge en, eneste, gang siden at jeg stoppede, men der vil altid være folk som prøver at demotivere dig, ved at sige noget i retningen af:

"Du begynder jo alligevel igen", "Skal du ikke lige have en smøg", eller "En smøg og en øl hænger altså bare sammen".
- Dem skal du bare ignorere, de prøve bare at skubbe deres manglende disciplin over på dig.

God vind! :D

Ja den med øl og smøger hænger bare sammen, sådan har jeg selv tænkt/tænker. Men drikker heldigvis ikke særlig tit øl, så håber at kunne overleve den :)

Spis et æble istedet for :)

Hvis det ikke fungere med rygestoppet kan du prøve de piller der hedder champix, du tager dem 1 eller 2 måneder det kan jeg ikke lige huske helt præcist men, jeg kan love dig for de virker jeg har selv prøvet dem og efter 2 uger af kuren have jeg slet ikke lyst til at ryge.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Og så kan jeg fortælle dig det er en god idé at vente med at tage på druk indtil man har lysten under kontrol.
Brugeravatar

Styrkeliste

Fyrkat skrev:
Lucas1994 skrev:

This!

Dårlig idé, men det er trods alt bedre, end at tage nikotin præparater.

Jeg erstattede vel en vane med en anden. Men nu er jeg også kaffefri! Er kun afhængig af grøn the :mrgreen:

Reputation point: 255

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 90 gæster