Jeg vil helst ikke gå i center, har heller ikke rigtig mulighed da jeg bor langt fra et center! Det kan bedst betale sig her hjemme for mig, og har læst man sagtens kan træne sin krop med håndvægte over de mange øvelser... Jeg vil egentlig bare vide, om det er meget normalt for mig i min alder og som nybegynder, at starte med vægte på 6 kg, eller mindre.... og om det lyder fornuftigt nok... som sagt spiser jeg som enhver anden på min alder, ifølge min læge. Jeg har bare en meget høj forbrænding og kan på ingen måder tage på i fedt! Jeg har prøvet alt, både med ren fløde i en periode, samt at overspise så meget at jeg fik kvalme engang i mellem... men det hjalp ikke! Min læge, siger jeg har en meget høj fedtforbrænding... han siger det er mere fornuftigt at tage på i muskler end i vægt, og det må jeg give ham ret i! Det er jo også betydeligt pænere! Og nu er jeg også fast besluttet på at begynde!
Mine øvelser består af:
Dødløft
Sqart
Bænkpres
Dumbell upright
Skulderpres
Flyers
Curls
Mavebøjninger
Er det gode øvelser, eller vil i anbefale andre øvelser, vil ikke ende med kun store arme!
Hvordan vil i eventuelt fordele øvelserne på en uge. Skal jeg tage alle øvelserne pr dag, 2-3 gange ugentligt, eller skal jeg fordele øvelserne i muskelgrupper, spredt ud på ugen? Og hvor mange rep og sæt, hvis jeg hovedsagligt arbejder for fylde, og ikke styrke.
Jeg har læst mange artikler, er nemmelig ikke typen der starter på noget, før jeg ved hvad jeg springer ud i! Men syntes ikke de artikler giver svar på de spørgsmål jeg søger....