Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 854
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 852

Følg bodybuilding.dk på

Større arme + mave ?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa BB.

Jeg har efterhånden trænet i snart 1 år og syntes ikke rigtigt at jeg har opnået det som jeg havde forsventet af mig selv.
Min drøm er at få et par store massive arme og en pæn mave som følger. :). Mine venner siger dog at man tydeligt kan se at jeg er blivet stor, men ligger jeg jo ikke selv mærke til :|

Jeg ved godt at man kun kan vælge det ene eller det andet. Så har så vidt mugligt prøvet at bulke her de 4 måneder, men tror bare ikke det har gået så godt igen.

Behøves ikke læses

Eftersom at jeg har fået en kæreste syntes jeg at det måske har sat min træning lidt ud af kurs. Jeg vil godt have en pæn mave selv, såvel som for hendes skyld. Men deraf tror jeg at drømmen om et par store massive arme bliver et problem.
_____________________________________________________________________________________________
Dengang jeg startede var det lidt skiftens rundt mellem forskellige maskiner og vægte i den 2 måneders tid for at vænne muskelerne til belastningen.

Derefter fandt jeg større arme på 12 uger som jeg brugte i 8 måneder.

Nu kører jeg et program, som jeg selv har strikket sammen her til de sidste 2 måneder cirka :).

Man/Torsdag

bænkpres - 4x8
incline dumbbel bænkpres - 3x10
military pres - 4x8
triceps pushdowns eller fransk pres - 4x8

Tirs/Fredag

benpress 3x8
dødløft 4x8
bent over barbell rows 4x8
barbell preacher curls 10x10 (george turner way), eller 4x8 med samme vægt, med cable close grip pulldowns 5x5 supersættet

Men så her kommer mit maveprogram, som bliver lavet alle 4 dage jeg træner mellem pauserne i hver øvelse:

Abnomral crunch i maskine 3x12 som bliver lavet mellem pauserne i benpres
Mavebøjninger 3x12 med vægt, bliver lavet mellem hvert andet sæt frem i næste øvelser
Legraises 3x12 ved mellem hvert sæt i pauserne

Er det overhovedet nødvendigt og lave maveøvelser så tit eller hvordan ? Jeg er bare bange for at miste den pæne mave, men jeg bliver vel nød til det siden at det sikkert tager nogle af mine krafter, som jeg kunne have brugt i de andre øvelser.

Nogle indeer hvordan jeg kan "beholde" maven, men også være sikker på store arme. Er klar over at jeg skal være i kcal overskud for at få store arme og omvendt for en pæn mave. :)
Kål og Trenbolone siden 2016

"Aner det ikke, men det siger JMT."

https://www.instagram.com/quadz_like_ronz/
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Arentsminde

Træner her: Skovsgård motionscenter
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Mave skal trænes som en enhver anden muskel - Du skal altså ikke træne den hver dag.

Maven er ikke en speciel muskel, den skal også have sin resti.

Hellere lav få reps med mange kg på end at tage 200reps imo.

Reputation point: 0

Det er klart med. Det jeg er ikke er klart med om at min mavetræning under pauserne tager pusten og energien fra mig, som at jeg kunne have brugt ? :). Altså kort sagt hvis jeg vil have større ville det så være en ide at "droppe" maven helt under bulk, og bare klø på et par måneder før sommeren træder frem ? :)

Undskyld, men er fuldstændigt lost, når det gælder sådan noget her :P
Kål og Trenbolone siden 2016

"Aner det ikke, men det siger JMT."

https://www.instagram.com/quadz_like_ronz/
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Arentsminde

Træner her: Skovsgård motionscenter
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 160.00

Yrako skrev:Det er klart med. Det jeg er ikke er klart med om at min mavetræning under pauserne tager pusten og energien fra mig, som at jeg kunne have brugt ? :). Altså kort sagt hvis jeg vil have større ville det så være en ide at "droppe" maven helt under bulk, og bare klø på et par måneder før sommeren træder frem ? :)

Undskyld, men er fuldstændigt lost, når det gælder sådan noget her :P

Hvorfor? Du forbrænder jo ikke ekstra ved at træne maven - Du skal stadig træne din mave men ikke hver dag.

Du skal bare æde og æde hvis du skal bulke op :)

Reputation point: 0

Træn maven under bulk. Så bliver dine mave muskler større, og du behøver derved ikke så lav fedt procent
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50