Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 969
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 966

Følg bodybuilding.dk på

større arme - ny start

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Efter en længere pause først pga sygdom og dernæst tidsmangel skal jeg igang igen - og denne gang bliver jeg nødt til at lære af tidligere tiders fejl for er simpelthen for langt fra målsætningerne uanset program.

Jeg har 2 gange kørt programmet "Større arme på 12 uger" (dog ikke 2 sammenhængende gange) samt en blanding af andre programmer samt bare ren vedligeholdelse. Under de deciderede styrkeprogrammer har jeg taget kreatin og protein eller wg. Alligevel har jeg ufattelig svært ved at kunne løfte mere (tager fx ikke mere end 60 i bænkpres og 22 i preacher bench) ligesom min fysik er så godt som uændret (28 år, 186cm, 77kg (har tabt 5 kg siden jeg senest trænede igennem)).

Jeg tror at en af grundende til de manglende resultater skyldes mine madvaner - først og fremmest gør mit job at jeg yderst sjældent kan spise så ofte som nogle steder anbefalet (kan nå morgenmad kl 8 inden jeg tager afsted, frokost omkring 12-13 og så først igen til aftensmad omkring kl 20 (kun hvis jeg er heldig kan jeg nå lidt frugt eller lignende omkring kl 15-16)). Derudover har jeg haft en idé om at skulle leve helt ufattelig sundt i de perioder hvilket nok har betydet for lidt "byggesten" til kroppen.

Nu skal der forsøges igen og tanken var at køre på med "Større arme på 12 uger" igen men hvilke råd kan gives til min ellers lidt "lukkede" hverdag for at opnå en primært lidt bedre overkrop?

- Vil det hjælpe at gå ud og investere i fx en punching bag eller vægtstang til ekstra hjemmetræning?

- Kan der let gøres noget for at rette op på mine formentlig manglende spisemuligheder uden at det kræver ekstra pauser (fx 1-2 protein drikke på arb) og hvilken type mad kan anbefales (lyst kød/bøf - ris/kartofler...)?

- Jeg træner ofte helt alene så kan sjældent få hjælp, men hvordan "planlægger" man vægtstigning i sine øvelser?

Jeg håber på et par gode indput :) og her helt på falderebet - flytter snart til brønshøj, kender i nogle gode træningssteder der (og evt en muligheder for en træningspartner)?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Brønshøj

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har nok ikk det store at bidrage med, men mener at uanset om du kan spise mere end 3 måltider dagligt lyderdet mærkeligt at du ikk kan blive stærkere i dine øvelser.
De gange du har trænet ordetligt, har du så fulgt programmer dom foreskrevet elelr hvordan??

Jeg vil mene at som begynder, eller ny inden for træning burde man næsten kunne blive stærkere bare ved at træne et fornuftigt program, er først senere når man bliver mere avanceret at kosten bliver meget vigtig.

Derudover ville det ikk være en mulighed evt at have noget drikkelse til imellem dine pauser?? Mælk, cacao gainer eller lign??
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Da jeg startede med at træne kunne jeg dårlig løfte stangen i bænkpres så der er selvfølgelig sket noget - men jeg har bare ikke flyttet mig nogle steder i måske 1½ år.

De programmer jeg tager frem følger jeg til punkt og prikke - men i og med at jeg mange gange er alene kan det være svært at tage det sidste sæt eller de sidste kg da der ikke er nogle til at hjælpe hvis det skulle gå galt.

Drikkelse vil ikke være noget problem at tage med på arbejde - vil 1-2 gange wg kunne være en idé som mellemmåltid?

keysersoze skrev:Da jeg startede med at træne kunne jeg dårlig løfte stangen i bænkpres så der er selvfølgelig sket noget - men jeg har bare ikke flyttet mig nogle steder i måske 1½ år.

De programmer jeg tager frem følger jeg til punkt og prikke - men i og med at jeg mange gange er alene kan det være svært at tage det sidste sæt eller de sidste kg da der ikke er nogle til at hjælpe hvis det skulle gå galt.

Drikkelse vil ikke være noget problem at tage med på arbejde - vil 1-2 gange wg kunne være en idé som mellemmåltid?

selvfølgelig kan det være en fordel med en makker, men bestemt ikk nødvendigt.
Hvis du ikk føler du kan træne uden pga du ikk kan tage den sidste rep eller lign, vil jeg mene du kører for tæt på failure.
Da du har placeret dit spørgsmål under bodybuilding går jeg ud fra det er øge muskelmasse der er dit primære mål og må tilstå at programmer tildenslags ikk er min force;-)
Men syntes at dufår at kankomme rigtigt igang ogkanføle der sker noget,skal finde et noget nær standard program, super simpelt uden for mange øvelser.
Et godt full body program kørt igennem 3 gange om ugen, vil give dit mulighed for at træne samme øvelse mange gange, så du hurtigere får dem lært ordentligt og kan hurtigere få noget vægt på og føle lidt fremgang.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

WG ville klart være en god ide. dårlig kost=dårlige resultater. Dette program kunne også være en ide, til at få opbygget en god allround masse og styrke:
artikler/traeningsprogrammer/billstarrsfundamentprogram.php

Og så ellers bare gi' den gas !

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 185.00

Det er da klart du ikke bliver størrere, når du begynder på sådan nogen isolations-programmer...
Dine arme har ikke brug for at blive størrere, hele din krop har brug for at blive størrere (og det bliver den ikke ved hjælp af mange curls og bænkpres)
Nubretpumper
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Misterhamper skrev:Det er da klart du ikke bliver størrere, når du begynder på sådan nogen isolations-programmer...
Dine arme har ikke brug for at blive størrere, hele din krop har brug for at blive størrere (og det bliver den ikke ved hjælp af mange curls og bænkpres)

Gjorde min da
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Kostplan: Vis kostplan

Pzyrex skrev:
Misterhamper skrev:Det er da klart du ikke bliver størrere, når du begynder på sådan nogen isolations-programmer...

Gjorde min da

Var nok mere ment at han har for meget fokus på arme når han skal til at starte op igen.

Jeg ville også anbefale et fullbody program der fokusere mere allaround istedet fokus på arme.

et full body program, med få øvelser hor der er fokus på hele kroppen, vil nok kunne sætte gang i tingene
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Pzyrex skrev:

Gjorde min da

Pics or didn't happen
Nubretpumper
Brugeravatar

Jeg synes lidt det er noget vrøvl det her, fordi et forkert programvalg kan gøre ens fremgang en smule mindre, men den stopper den altså ikke fuldstændig :)

Jeg tror, som topicstarter også selv gætter på, at det er kosten der er problemet. Hvis du ikke 1. Får nok kalorier 2. Får nok protein - så har du et problem ift. vægttræning. Det er vigtigt at du hver eneste dag får mindst 1,5g pr. kg kropsvægt protein (og gerne 2g) og gerne omkring de 3500-4000 kalorier (varierer selvfølgelig fra person til person)

Du bliver nødt til at sætte dig ned med papir og kuglepen og simpelthen regne ud hvordan du kan nå de kalorier og protein. Hvis din arbejdssituation virkelig er sådan at kun du kan spise rigtigt om morgenen, til frokost og om aftenen, vil jeg fx. begynde at spise en 100g mandler/hasselnødkerner om dagen (giver 600 kalorier og 20g protein) og så ja massere af weightgainer shakes. Til frokost skal du spise ordenligt igennem og gerne få en 200-300g pasta/ris og 200-300g kylling. Hvis jeg var dig ville jeg også drøfte med din arbejdsgiver om det ikke ville være muligt at få nogle 10 minutters pause til at spise i løbet af dagen. Fordi der findes ingen mennesker hvis blodsukker kan holde til ikke at spise i 8-9 timer fra 12.00 til 21.00. Det går 100% ud over arbejdseven.

---
Nosebiter
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

nosebiter92 skrev:

Jeg synes lidt det er noget vrøvl det her, fordi et forkert programvalg kan gøre ens fremgang en smule mindre, men den stopper den altså ikke fuldstændig :)

Jeg tror, som topicstarter også selv gætter på, at det er kosten der er problemet. Hvis du ikke 1. Får nok kalorier 2. Får nok protein - så har du et problem ift. vægttræning. Det er vigtigt at du hver eneste dag får mindst 1,5g pr. kg kropsvægt protein (og gerne 2g) og gerne omkring de 3500-4000 kalorier (varierer selvfølgelig fra person til person)

Du bliver nødt til at sætte dig ned med papir og kuglepen og simpelthen regne ud hvordan du kan nå de kalorier og protein. Hvis din arbejdssituation virkelig er sådan at kun du kan spise rigtigt om morgenen, til frokost og om aftenen, vil jeg fx. begynde at spise en 100g mandler/hasselnødkerner om dagen (giver 600 kalorier og 20g protein) og så ja massere af weightgainer shakes. Til frokost skal du spise ordenligt igennem og gerne få en 200-300g pasta/ris og 200-300g kylling. Hvis jeg var dig ville jeg også drøfte med din arbejdsgiver om det ikke ville være muligt at få nogle 10 minutters pause til at spise i løbet af dagen. Fordi der findes ingen mennesker hvis blodsukker kan holde til ikke at spise i 8-9 timer fra 12.00 til 21.00. Det går 100% ud over arbejdseven.

---
Nosebiter

jeg syntes så det der er ligeså meget vrøvl..

et program burde give resultater enten i form at styrke eller masse hvis du er bare nogenlunde begynder..

Så alt det med shakes, gainer og lign skal han da ik kstarte på før han har styr på alle de andree ting. og et solidt basis program hvor han smider mere og mere vægt på vil gøre underværker og gøre ham mere naturlig sulten. Så skal der nok ske noget
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Old school skrev:
nosebiter92 skrev:

---
Nosebiter

jeg syntes så det der er ligeså meget vrøvl..

et program burde give resultater enten i form at styrke eller masse hvis du er bare nogenlunde begynder..

Så alt det med shakes, gainer og lign skal han da ik kstarte på før han har styr på alle de andree ting. og et solidt basis program hvor han smider mere og mere vægt på vil gøre underværker og gøre ham mere naturlig sulten. Så skal der nok ske noget

Han siger at da han startede kunne han kun løfte stangen i bænkpress, så tror han er kommet over begyndergain stadiet.
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Jeg følger lige op med et par ting efter en dags fravær :)

Det er korrekt at jeg er lidt ud over begynderstadiet - har trænet i omkring 4 år, men der har været større pauser indimellem (fx pga en gammel skade i ryggen) og derudover har jeg gjort tæt på alle fejl man kan gøre (fx ren maskinetræning og forsøg på at smide fedt samtidig med forsøg på at øge muskelmasse). Men ja, mit begyndergain-stadie burde være overstået.

Grunden til at jeg har kørt - og havde i tankerne at køre - isolationsprogrammer er, at min overkrop ikke helt hænger sammen med mine ben der efter en masse bla cykling og fodbold er bygget meget anderledes end overkroppen.

Jeg vil forsøge at gå i gang med mere wg på mine manglende madtidspunkter da det ikke er noget problem - men når nu jeg er så vanvittig kræsen og ikke kan fordrage alt med nødder/mandler (medmindre det er lavet til konfekt :oops: ) hvad er der så af andre hurtige alternativer til det?

Jeg ved at der skal være tid til restitution - men vil det så være spild (eller direkte "skadeligt") at købe udstyr til hjemme (altså fx en punching bag eller vægtstang)?

keysersoze skrev:Jeg følger lige op med et par ting efter en dags fravær :)

Det er korrekt at jeg er lidt ud over begynderstadiet - har trænet i omkring 4 år, men der har været større pauser indimellem (fx pga en gammel skade i ryggen) og derudover har jeg gjort tæt på alle fejl man kan gøre (fx ren maskinetræning og forsøg på at smide fedt samtidig med forsøg på at øge muskelmasse). Men ja, mit begyndergain-stadie burde være overstået.

Grunden til at jeg har kørt - og havde i tankerne at køre - isolationsprogrammer er, at min overkrop ikke helt hænger sammen med mine ben der efter en masse bla cykling og fodbold er bygget meget anderledes end overkroppen.

Jeg vil forsøge at gå i gang med mere wg på mine manglende madtidspunkter da det ikke er noget problem - men når nu jeg er så vanvittig kræsen og ikke kan fordrage alt med nødder/mandler (medmindre det er lavet til konfekt :oops: ) hvad er der så af andre hurtige alternativer til det?

Jeg ved at der skal være tid til restitution - men vil det så være spild (eller direkte "skadeligt") at købe udstyr til hjemme (altså fx en punching bag eller vægtstang)?

Jeg sletter mit indlæg....Efter at jeg har læst den ordenlig igennem... :mrgreen:

men du skal til at starte op igen efter en lang pause.

Så skal du jo netop træne langsomt op til at begynde med for at vænne kroppen til vægttræningen igen.

må man spørge hvofor det ikk er "muligt" at spise udover de 3 gange om dagen?
"Society is an insane asylum run by the inmates" - Erving Goffman

Geografisk sted: All around....

Træner her: Fitness World Husum

Jada :)

Jeg er konsulent og er derfor ofte ude hos kunder, til møder eller lignende og kan ikke lige afbryde et møde med 15 minutters pause eller tage madpakken frem mens jeg er i gang med at løse en kundes problem. Selvfølgelig er jeg ikke ude hele tiden, men for at gøre det lettest søger jeg en løsning jeg kan bruge både når jeg er hjemme og når jeg er ude.

keysersoze skrev:Jada :)

Jeg er konsulent og er derfor ofte ude hos kunder, til møder eller lignende og kan ikke lige afbryde et møde med 15 minutters pause eller tage madpakken frem mens jeg er i gang med at løse en kundes problem. Selvfølgelig er jeg ikke ude hele tiden, men for at gøre det lettest søger jeg en løsning jeg kan bruge både når jeg er hjemme og når jeg er ude.

Okay. Kan du ikke gøre det at du har en bøtte med ris+kylling/pasta+oksekød/whatever liggende i din bil som du så kan spise af indimellem? Eller køb en røvfuld proteinbarer fra bodyman.dk, lige nu er der f.eks 100 barer til 999kr, det billigt! Så kan du spise dem som mellemmåltid. Det er fint hvis det med bøtten med mad absolut ikke kan lade sig gøre.

Mht. hvilke programmer du kører så tror jeg helt sikkert du selv har ret i at det ikke er fordi du har kørt større arme på 12 uger resultaterne har manglet, det er helt sikkert pga maden!

Men siden du ikke er særlig grøn i feltet så tag evt. og kig på dette program, det starter jeg ihvertfald selv på i det nye år på et tidspunkt!

artikler/traeningsprogrammer/masseogstyrkethedoughepburnway.php
"Society is an insane asylum run by the inmates" - Erving Goffman

Geografisk sted: All around....

Træner her: Fitness World Husum

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster