Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1154
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1152

Følg bodybuilding.dk på

Større arme på 12 uger - hurtigt spørgsmål

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Halløjsa

Overvejer at gå i gang med dette program, da jeg ikke føler mine arme følger med mit bryst, ryg og ben. :)

Spørgsmål: Overhead triceps extensions: 10 sæt x 10 reps (The George Turner Way)

Hvilken alternativ øvelse til ovenstående vil i kunne anbefale? Bryder mig ikke om den øvelse, da jeg ikke synes den er så god i forhold til så mange andre øvelser tricepøvelser.

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Formålet er vel at ramme/strække det lange hoved(?) mere ved at have albuerne over hovedet.
inc. french press vil gøre det samme men i mindre grad.
Ved ikke hvorfor du ikke synes den er god men hvis det kan hjælpe kunne du overveje at skifte til håndvægt/stang/kabel med andet håndtag eller tov.
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Formålet er vel at ramme/strække det lange hoved(?) mere ved at have albuerne over hovedet.
inc. french press vil gøre det samme men i mindre grad.
Ved ikke hvorfor du ikke synes den er god men hvis det kan hjælpe kunne du overveje at skifte til håndvægt/stang/kabel med andet håndtag eller tov.

Det egentlig fordi jeg ikke synes den er koncentreret nok i og med at jeg synes man også aktivere en del andre muskler. Men hvis man tager tricep extension i kabel, så mister man jo så den aktivering af de andre muskler (stabilisator musklerne) som man vil få med overhead tricep extension.

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Valeurvaleur skrev:Personligt kan jeg mærke overhead triceps rope extension (http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/cable-rope-overhead-triceps-extension) eller dumbbell triceps extensions (http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/lying-dumbbell-tricep-extension) en del bedre.

Lige et hurtigt spørgsmål: Skal man bedømme øvelser ud fra hvad man bedst kan "mærke"? :)

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

bodyboo skrev:
Valeurvaleur skrev:Personligt kan jeg mærke overhead triceps rope extension (http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/cable-rope-overhead-triceps-extension) eller dumbbell triceps extensions (http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/lying-dumbbell-tricep-extension) en del bedre.

Lige et hurtigt spørgsmål: Skal man bedømme øvelser ud fra hvad man bedst kan "mærke"? :)

Mnaah, godt spørgsmål. Ikke alle øvelser. Jeg foretrækker dog, at jeg kan mærke en 'contraction', når vi snakker isolationsøvelser. Mit problem med Barbell Triceps Extensions er, at jeg har tendens til at snyde når det bliver tungt i denne øvelse, og derfor 'mærker det' mindre. Det er bare min måde at sige på, at for mig, så er DB og Cable extensions bedre ;)
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster