Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1027
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1024

Følg bodybuilding.dk på

Større arme på 12 uger - spørgsmål

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Større arme på 12 uger

Jeg er nok den type der kigger på mine arme og spørg hvor de egentlig bliver af efter al’ min træning. Jeg har lidt mindreværdskomplekser :wink: med mine overarme, har jeg besluttet mig for at køre programmet ”Større arme på 12 uger” – Eftersom jeg har læst artiklen igennem føler jeg, at det skal prøves inden jeg kan sige om det er vejen frem for mine arme.

Da jeg ikke har kørt eller prøvet programmet før er der nogle spørgsmål jeg mangler svar på. Nogle er nok lidt mere kompliceret end andre, men håber på dem der ligger inde med svarene ikke er bange for at dele ud.

Bl.a. dette udklip fra Artiklen ”Større arme på 12 uger”

Jeg kan huske en gammel Arnold artikel omkring bicepstræning, hvor Arnold påstod at for hver 2,5 cm man ønsker at smide på sine overarme, så skal man øge sin kropsvægt med 5 kg. Og selvom man selvfølgelig ikke kan stille den slags retningslinier op, så er der alligevel noget om snakken. Armene har det nemlig ofte med at blive markant større i de faser hvor man vokser meget overordnet set. Så sørg for at være i svagt kalorieoverskud i de faser hvor man forsøger at øge størrelsen af en given muskelgruppe. Det vil give langt de bedste resultater i længden.
Vil det sige 500Kcal. Over mit ligevægtsindtag Skulle være passende?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så kommer vi ned til selve programmet:

Selve programmet er baseret på et 2-splits program.-

Bryst – Skulder – Triceps (Mandag & Torsdag)

Ryg – Ben – Biceps ( Tirsdag & Fredag)

Hvor bliver Maven af ?
Det er vel OSs en vigtig del ?

Vil det være dumt at køre Programmet ”Større arme på 12 uger” Lige op til strandperioden

er 184cm - vejer 70kg

Håber selvf. Folk med viden omkring dette vil lade sig lære fra sig. :)
" Get Big Or Die Tryin "
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Midtjylland

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

et svagt kcal overskud synes jeg ville være mellem 200-500. Men nu du spørger om det kan gøres lige op til strandperioden, så burde man jo være cut der :wink:

Men jeg prøvede programmet, kørte dog kun de første 5 uger med 10x10, da jeg ikke havde tiden mere til 2 split.

og din styrke i armøvelserne bliver også markant større på de første 5 uger ud fra min erfaring :)

Maven skal selvfølgelig med. Selv ville ejg lægge den ind på ryg og ben dagen fordi squatten bliver stabiliseret af maven så der kunne man træne den med der?

Geografisk sted: aalborg

Hvis jeg skal køre det, så køre jeg det hele vejen.-
Så det er jeg klar på hvis det er. :8

tror 500kcal passer bedst til mig.-
Har okay Abs - så tror ikke min fedt procent er mega høj. Når min vægt os kun er 70kg ud af 184cm. - så er det jo ikke fordi jeg er den ondeste at kigge på.

Men Nu Hvor du har kørt det Jokeren16, har du kunne se fremgang Udsens messing. (på de 5 uger du har kørt det)
" Get Big Or Die Tryin "
Brugeravatar

Hvis nogle har råd eller lign.
Høre jeg OSs Gerne :)
" Get Big Or Die Tryin "
Brugeravatar

Jeg kørte faktisk programmet for et par år siden. Fik dog senehindeskedebetændelse i underarmene efter 5 eller 6 uger så måtte stoppe der. Kan ikke huske hvor meget jeg gainede på overarmen, men eftersom jeg var nødt til at holde en måneds pause fra træningen efterfølgende, så vil jeg tro at jeg tabte det meste igen.
Har dog hørt om folk som har kørt programmet og som har fået sig et par cm eller tre på overarmene.

Geografisk sted: Grenaa

Simonb skrev:Jeg kørte faktisk programmet for et par år siden. Fik dog senehindeskedebetændelse i underarmene efter 5 eller 6 uger så måtte stoppe der. Kan ikke huske hvor meget jeg gainede på overarmen, men eftersom jeg var nødt til at holde en måneds pause fra træningen efterfølgende, så vil jeg tro at jeg tabte det meste igen.
Har dog hørt om folk som har kørt programmet og som har fået sig et par cm eller tre på overarmene.

Hva' vil det sige at få senehindeskedebetændelse Var det pga. Programmet ? eller er det en helt anden historie.-

Kan du Huske om du spiste mere end du plejede ?
" Get Big Or Die Tryin "
Brugeravatar

senehindeskedebetændelse kan ske af hvilket som helst program. Du skal ikke være bange, for at du vil få det, ved at gå over til programmet. Nogle folk har nemmere, ved at få skader end andre.

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

Men Hva vil det sige at få senehindeskedebetændelse ?
" Get Big Or Die Tryin "
Brugeravatar

Har kørt programmet et par gange, og indrømmer blankt a det er et af mine absolut favoritter!
Du kan sagtens kører det her op til strandperioden, men hvis du vil gaine optimalt, skal der jo frådes ^^
Non Serviam

Geografisk sted: Århus C.

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 135.00

Har intet imod at presse mig selv, for at få det optimale ud af Programmet.- Gør jeg Gerne :D

Men så ved jeg Hva' jeg skal igang med :)
" Get Big Or Die Tryin "
Brugeravatar

Sloth skrev:Har kørt programmet et par gange, og indrømmer blankt a det er et af mine absolut favoritter!
Du kan sagtens kører det her op til strandperioden, men hvis du vil gaine optimalt, skal der jo frådes ^^

Har nu OSs set Hva' du Spiser til morgenmad når du skal Bulke Sloth :wink: "En hel Stegt Gris Osv" :twisted:
" Get Big Or Die Tryin "
Brugeravatar

Lenni skrev:
Sloth skrev:Har kørt programmet et par gange, og indrømmer blankt a det er et af mine absolut favoritter!

Har nu OSs set Hva' du Spiser til morgenmad når du skal Bulke Sloth :wink: "En hel Stegt Gris Osv" :twisted:

haha, selvfølgelig! Det skal da til!

Har lavet nogle få ændringer i programmet, fx kører jeg lats tirsdag og fredag - plus jeg mandag og torsdag sagtens kan finde på at smide nogle KICKBACKS
Bare for lige at sætte prikken over i'et ;)
Non Serviam

Geografisk sted: Århus C.

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 135.00

Jeg fik det på grund af den store mængde curls. Mine underarme har ikke været glade for øvelsen ligesiden. Ihverfald ikke når den laves med barbell. Men altså nogen kan holde til det, andre kan ikke. Jeg er bare en af dem som ikke kan. Der ligger et andet program her på siden. "Curls are for girls" mener jeg det hedder. Har du set det? Kunne også være et godt bud på et program :)

Simonb skrev:Jeg fik det på grund af den store mængde curls. Mine underarme har ikke været glade for øvelsen ligesiden. Ihverfald ikke når den laves med barbell. Men altså nogen kan holde til det, andre kan ikke. Jeg er bare en af dem som ikke kan. Der ligger et andet program her på siden. "Curls are for girls" mener jeg det hedder. Har du set det? Kunne også være et godt bud på et program :)

Har lige læst artiklen igennem. - Har læst den før, men den skulle lige genopfriskes. – desuden var jeg os inde og læse Hva’ der var af spørgsmål og lign. Det lyder ikke til der er mange andre der har kørt det program? – Dog er det ikke ens betydning med det er dårligt eller lign.

Men tror jeg vil prøve ”Større Arme på 12 uger”
- Føler mig mere sikker i det, da det lyder til der er flere der har haft erfaringer med det. Dvs. Jeg kan spørge til råds hvis jeg kommer i problemer (spørgsmål) eller lign.

Der er ingen måder man kan forbygge senehindeskedebetændelse ?
" Get Big Or Die Tryin "
Brugeravatar

Lenni skrev:
Simonb skrev:Jeg fik det på grund af den store mængde curls. Mine underarme har ikke været glade for øvelsen ligesiden. Ihverfald ikke når den laves med barbell. Men altså nogen kan holde til det, andre kan ikke. Jeg er bare en af dem som ikke kan. Der ligger et andet program her på siden. "Curls are for girls" mener jeg det hedder. Har du set det? Kunne også være et godt bud på et program :)

Har lige læst artiklen igennem. - Har læst den før, men den skulle lige genopfriskes. – desuden var jeg os inde og læse Hva’ der var af spørgsmål og lign. Det lyder ikke til der er mange andre der har kørt det program? – Dog er det ikke ens betydning med det er dårligt eller lign.

Men tror jeg vil prøve ”Større Arme på 12 uger”
- Føler mig mere sikker i det, da det lyder til der er flere der har haft erfaringer med det. Dvs. Jeg kan spørge til råds hvis jeg kommer i problemer (spørgsmål) eller lign.

Der er ingen måder man kan forbygge senehindeskedebetændelse ?

Jannings herindefra er igang med "Curls are for girls"-programmet. Han har en log, og han besvarer garanteret også spørgsmål :)
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=7088

Om man kan forebygge det ved jeg faktisk ikke.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster