Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1166
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Større arme på 12 uger

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Godaften Bodybuilding.dk

Jeg har trænet i 2 års tid nu, og jeg synes selv at jeg har fået nogle gode resultater indtil videre. Jeg er ca. 192cm høj, og vejer pt omkring 87kilo.

Jeg synes dog stadig at jeg har nogle meget tynde arme (41cm), så jeg overvejer lidt om jeg skal prøve programmet "større arme på 12 uger"

Problemet er bare at jeg synes at det virke til at man skal lave ekstremt få øvelser, hvis man tænker på hvordan mit program ser ud nu?

Så jeg er lidt nervøs for om det ville begynde at gå ned af bakke igen med ryggen for eksempel, da man jo ikke skal kører dødløft i 12 uger, og det samme gælder vinger, den rammer man vel heller ikke ret godt?

Mit spørgsmål er så: Ville I give "større arme" programmet et skud, eller kan man evt. mixe lidt, så man træner sine arme efter "større arme" princippet, men så stadig kører på med mit normale program?

Håber ikke at det blev alt for indviklet, men har sgu lidt svært ved at forklarer hvad jeg mener :-k

Lader lige tråden køre et par timer og så vender jeg tilbage! :)

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du virkelig ikke kan holde dig væk fra dødløft eller andre ryg øvelser, så tror jeg godt, du kan smide dem ind.

Men sådan som jeg har forstået det, handler det hele jo om, at man kun bør have få basisøvelser, så man samtidig har en masse energi til overskud, til når man begynder at træne sine biceps/triceps. :)
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tror ikke du skal begynde at køre alt for mange andre øvelser indover, da hele meningen med programmet jo er fokus på armene. Du har ikke lige så meget overskud hvis du har kørt 20 set inden.
Jeg har selv kørt programmet, der kørte jeg en ekstra øvelse indover alle muskelgrupper. Flyers til bryst, pulldown til vinger, lateral raises til skulder og leg extensions til ben. Nogle øvelser hvor man ikke bruger overdrevet meget energi.

Men det er generelt bare svært at komme til at se stor ud med din højde. Har en kammerat på 190 høj og 90kg som har 40cm arme, hvor min kammerat på 168 og 75kg med 35cm arme ser meget større ud. Tilgengæld sidder det rigtig flot på høje folk.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Det vigtigste er bare, at du husker at fokus er på arme og ikke så meget resten af kroppen. Jeg ville også selv ligge en øvelse til bagkæde og læg ind, men det er 12 uger. SÅ meget kan der heller ikke gå galt på 12 uger :wink:

Man skal så absolut ikke undervurdere 5x5!!
Brugeravatar

Reputation point: 2

Jeg havde nøjagtig samme problemstilling som dig inden at jeg gik igang med programmet for 8 uger siden.
Jeg valgte at omstrukturere det lidt. Først og fremmest ville jeg ikke undvære dødløft, og squat kan jeg ikke køre lige for tiden pga. skade i hoften så det siger sig selv at det blev den istedet for squat.

Det skifte har så gjort at jeg har forsøgt med nogle ekstra øvelser til quads, og med den øvelse er ekstra øvelser til læg og hams så også kommet med efterhånden.

Kører stadig BOR som rygøvelse men har tilføjet pull ups.

Mave træning har jeg lagt på presse dagene da jeg syntes at de er de nemmeste

På pres dagene har jeg ikke ændret nævneværdigt i det, 5x5 bænk og 5x5 military.

Har forsøgt at følge alle armøvelserne som de bliver beskrevet - men kan ikke lave barbell curls, så også der har jeg fundet alternativer.

Som konklusion kan man sige at i og med at jeg har tilføjet lidt øvelser til programmet så kan man nok ikke regne med de samme gains som hvis man kun kørte de proklamerede øvelser - men i og med at jeg har samme holdning som dig, nemlig at jeg ikke kan undvære dødløft så har jeg valgt at gøre det på denne måde.

Ta' et kig i min log, der kan du se hvordan træningsdagene ser ud.
Every day is being awesome day
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00

Mange tak for svarene indtil videre, det er altid skønt og høre andres erfaringer og synspunkter. Jeg tror at jeg vælger at lægge et par ekstra øvelser ind til vinger osv og selvfølgelig dødløft, men ellers vil jeg prøve at holde mig til "større arme" programmet så meget som muligt :D

Træner her: Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 150.00

incognitos dr dooms disco program er genialt struktureret til at øge guns væsentligt, søg lidt rundt på sitet det ligger her et sted, har det ikke længere liggende på min computer. 5 uger er også mere overskueligt end 12 uger, plus jeg vil ædde min hat på at de fleste vil se bedre udvikling uge for uge.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Moody skrev:incognitos dr dooms disco program er genialt struktureret til at øge guns væsentligt, søg lidt rundt på sitet det ligger her et sted, har det ikke længere liggende på min computer. 5 uger er også mere overskueligt end 12 uger, plus jeg vil ædde min hat på at de fleste vil se bedre udvikling uge for uge.

Incognitos ligefrem?
Brugeravatar

BlåKoala43 skrev:
Moody skrev:incognitos dr dooms disco program er genialt struktureret til at øge guns væsentligt, søg lidt rundt på sitet det ligger her et sted, har det ikke længere liggende på min computer. 5 uger er også mere overskueligt end 12 uger, plus jeg vil ædde min hat på at de fleste vil se bedre udvikling uge for uge.

Incognitos ligefrem?

Ja. Incognito.
Vedhæftede filer
3979-Dr. Dooms disco.xls
(77.5 KiB) Downloadet 230 gange
Brugeravatar

Reputation point: 245

iNCOGNiTO!!!!
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Hey Moody. Jeg kan ikke åbne filen med Incognito's Dr. Doom Disco biceps program.

Jeg vil vildt gerne prøve det.

Er det muligt for dig eller en anden at copy paste i en post?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster