Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

Større bryst?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB

Jeg vil meget gerne have et større bryst da det helt sikkert er noget jeg gerne vil have improved. Kan jeg træne det hver dag? eller burde jeg lade det hvile 1 dag af gangen. Har læst nogle steder hvis man ville forbedre en kropsdel, burde man ikke gå fuldstændig amok med at træne det mange gange om ugen men hellere holde sig til 1-2 gange. Hvad er holdningerne til det? Regner med at træne det sådan her:

3x10 Close hand pushups
4x10 Benchpress
4x10 Incline Dumbell
4x10 Cable Cross Over
4x10 Dumbell Flyes
3x10 Bench Press Machine for at afslutte

Er det for meget? Har fået noget inspiration fra Max Philisaire's program.

På forhånd tak
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

KswagC skrev:Hej BB

Jeg vil meget gerne have et større bryst da det helt sikkert er noget jeg gerne vil have improved. Kan jeg træne det hver dag? eller burde jeg lade det hvile 1 dag af gangen. Har læst nogle steder hvis man ville forbedre en kropsdel, burde man ikke gå fuldstændig amok med at træne det mange gange om ugen men hellere holde sig til 1-2 gange. Hvad er holdningerne til det? Regner med at træne det sådan her:

3x10 Close hand pushups
4x10 Benchpress
4x10 Incline Dumbell
4x10 Cable Cross Over
4x10 Dumbell Flyes

På forhånd tak

Jeg ville personligt vælge 3 gange om ugen, så musklerne når at restituere, men lyt til din krop :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

KswagC skrev:Hej BB

3x10 Close hand pushups
4x10 Benchpress
4x10 Incline Dumbell
4x10 Cable Cross Over
4x10 Dumbell Flyes

På forhånd tak

Jeg ville foretrække meget færre øvelser og flere sæt.
Jeg træner kun 1-2 øvelser der specifikt er til brystet, også er der også et par andre øvelser der rammer en smule :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Havde selv det samme problem engang.. Syntes mit bryst var underudviklet i forhold til resten af kroppen.. men også pga. en skulderskade for mange år siden..

Prøvede at køre en kombination af tung bænk press, og mange reps..
Kørte dog kun bryst 2 gange om ugen, 3-4 øvelser pr workout..
Hvis du kan bænke 100kg, så ligner man også en der kan bænke 100kg .. så tung træning giver også god mening at lave.

Kostplan: Ingen kostplan

Tror du skal køre nogle flere øvelser.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00

1) Tungt bænkpres er en fantastisk øvelse, men det er ikke alle der får særligt meget hyperrofi ud af det. Jeg har elever der repper med 100 kg, men hvis Pecs ser små ud.. til gengæld er deres forskulder og triceps imponerende. Det er ikke sikkert at bænk virker godt for dig

2) Incline press med håndvægte plejer til gengæld at ramme rigtigt godt for de fleste... men hav fokus på at teknikken er pæn, og tag gerne lidt ekstra tid på den negative del af løftet.

3) Max Philisaire er helt sikkert en god træner, men er du på hans niveau? Lad være med at bruge programmer der passer til andre, men find det, der passer til dig selv. Alt for mange hiver programmer frem der passer til løftere der har stor erfaring eller måske ikke er clean.

4) Husk at vejen til pæne pecs også går gennem stærke og stabile skuldre, så tænk over din opvarmning... Poul har lavet mange gode videoer om face pulls og andre lækre sager der ikke bare gør dig stærkere men også holder dine skuldre skadesfri, så du kan få de pecs du gerne vil.
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

Reputation point: 235

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00

Logbog: Vis logbog

Husk at få kosten med. Skal du have større muskler er det vigtigt du ikke er i kcal underskud og får ca 2 g protein pr. kg. du vejer.

Blackmoore skrev:4) Husk at vejen til pæne pecs også går gennem stærke og stabile skuldre, så tænk over din opvarmning... Poul har lavet mange gode videoer om face pulls og andre lækre sager der ikke bare gør dig stærkere men også holder dine skuldre skadesfri, så du kan få de pecs du gerne vil.

Gider du linke til nogle af disse videor? Kunne jeg godt selv bruge :)
Brugeravatar

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Stener skrev:Husk at få kosten med. Skal du have større muskler er det vigtigt du ikke er i kcal underskud og får ca 2 g protein pr. kg. du vejer.

Blackmoore skrev:4) Husk at vejen til pæne pecs også går gennem stærke og stabile skuldre, så tænk over din opvarmning... Poul har lavet mange gode videoer om face pulls og andre lækre sager der ikke bare gør dig stærkere men også holder dine skuldre skadesfri, så du kan få de pecs du gerne vil.

Gider du linke til nogle af disse videor? Kunne jeg godt selv bruge :)

Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: 7100 Vejle

Træner her: DGI Huset i Vejle

nemlig
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

Reputation point: 235

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00

Blackmoore skrev:1) Tungt bænkpres er en fantastisk øvelse, men det er ikke alle der får særligt meget hyperrofi ud af det. Jeg har elever der repper med 100 kg, men hvis Pecs ser små ud.. til gengæld er deres forskulder og triceps imponerende. Det er ikke sikkert at bænk virker godt for dig

2) Incline press med håndvægte plejer til gengæld at ramme rigtigt godt for de fleste... men hav fokus på at teknikken er pæn, og tag gerne lidt ekstra tid på den negative del af løftet.

3) Max Philisaire er helt sikkert en god træner, men er du på hans niveau? Lad være med at bruge programmer der passer til andre, men find det, der passer til dig selv. Alt for mange hiver programmer frem der passer til løftere der har stor erfaring eller måske ikke er clean.

4) Husk at vejen til pæne pecs også går gennem stærke og stabile skuldre, så tænk over din opvarmning... Poul har lavet mange gode videoer om face pulls og andre lækre sager der ikke bare gør dig stærkere men også holder dine skuldre skadesfri, så du kan få de pecs du gerne vil.

Mange tak for de gode svar, noget som jeg helt sikkert kan bruge. Mht til 2'eren. Føler et meget godt burn ved den og det samme med cable cross. Bænkpres er også en god øvelse kan også mærke den sætter mine pecs igang med at arbejde. Og nej er selvfølgelig ikke på Max Philisaires niveau, men har ikke taget hans program direkte. Jeg har ud fra hans program samt andres fået noget inspiration og lavet mit eget, til mine behov. Tak for svarene.
Brugeravatar

[quote="Stener"]Husk at få kosten med. Skal du have større muskler er det vigtigt du ikke er i kcal underskud og får ca 2 g protein pr. kg. du vejer.

Kosten er der styr på. Tæller kalorier får de proteiner, kulhydrater, fedt osv jeg skal have så jeg tror bare jeg skal give træne bryst oftere.
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster